Dag.
Ik heb ooit een weblog bijgehouden, en deze verplaatst naar een subdirectory. Allemaal leuk en aardig.
In de .htaccess een RewriteRule gezet zodat de bezoekers van domein.com achter de schermen direct doorgaan naar domein.com/weblog.
Nu heb ik ook afbeeldingen gebruikt en daar gaat nog iets mis.
De afbeeldingen hebben een link die er zo uitziet: domein.com/wp-content/plaatje.jpg
Maar nu de website verplaatst is, moet hij eigenlijk naar domein.com/weblog/wp-content/plaatje.jpg linken.
Hoe kan ik dit met nog een Rewrite-Rule instellen?
Hier ben ik gekomen:
Die laatste regel zal de boosdoender wel zijn... maar hoe kan dit beter?
Dus als ik de dir /wp-content opvraag, moet hij eigenlijk /weblog/wp-content opvragen. (Met de verwijzigngen die erachter staan...)
Ik heb ooit een weblog bijgehouden, en deze verplaatst naar een subdirectory. Allemaal leuk en aardig.
In de .htaccess een RewriteRule gezet zodat de bezoekers van domein.com achter de schermen direct doorgaan naar domein.com/weblog.
Nu heb ik ook afbeeldingen gebruikt en daar gaat nog iets mis.
De afbeeldingen hebben een link die er zo uitziet: domein.com/wp-content/plaatje.jpg
Maar nu de website verplaatst is, moet hij eigenlijk naar domein.com/weblog/wp-content/plaatje.jpg linken.
Hoe kan ik dit met nog een Rewrite-Rule instellen?
Hier ben ik gekomen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| RewriteBase /
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -f [OR]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} -d
RewriteRule ^(.+) - [PT,L]
RewriteRule ^(.*) weblog/index.php
RewriteRule ^wp-content weblog/$1 |
Die laatste regel zal de boosdoender wel zijn... maar hoe kan dit beter?
Dus als ik de dir /wp-content opvraag, moet hij eigenlijk /weblog/wp-content opvragen. (Met de verwijzigngen die erachter staan...)
[ Voor 6% gewijzigd door The Milkman op 20-04-2011 16:30 . Reden: aanvulling uitleg ]
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑