Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[WIN7] Installeren laptop en activatie

Pagina: 1
Acties:

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59
Ik vind meer topics over dit onderwerp, maar echt duidelijk wordt ik er niet van. Het volgende is het geval:

Schoonzusje besteld Asus laptop, bij het opstarten staat deze helemaal vol met meuk, zoals verwacht. Ze vraagt aan mij of ik een nieuwe installatie wil uitvoeren, zoals ik dat wel vaker doe, alleen zit er geen Windows DVD bij.

Volgens de sticker heeft ze: Windows 7 Home Prem OA

Nu heb ik hier een: Windows 7 Home Prem OEM Software DVD liggen.

Kan ik deze DVD gebruiken om die laptop opnieuw te installeren en haar licentiekey gebruiken zoals die op de sticker staat?

Sinds een aantal jaar wil ik alle software legaal hebben, dus ik hoop dat dit dus ook op de legale manier kan. Mijn DVD is geïnstalleerd op mijn HTPC, met eigen licentiecode, licentiecode staat op Win DVD.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Kan je ook geen recovery DVD's maken via een meegeleverd tooltje ofzo? Als dat kan zou je het daarna altijd kunnen proberen ;) Reken er dan wel op dat je niet meer via de 'normale' wijze Windows opnieuw kunt installeren via een recovery partitie (die ongetwijfeld aanwezig is).

Geeft Asus niet de mogelijkheid tijdens een schone installatie op alle reclame meuk achterwegen te laten? De oude PB van mijn pa kon dat wel namelijk, als je daar koos voor een herinstallatie kon je kiezen voor een 'kale installatie' (enkel Windows zoals deze ook van een normale DVD afkomt) of een 'fabrieksinstallatie' o.i.d. waarbij ook alle rotzooi weer geinstalleerd werd

Desktop | Server | Laptop