Sinds een paar dagen heb ik hier een glasvezel lijn liggen. Met speedtest gekeken en de beloofde snelheid wordt inderdaad gehaald: 50 mbps download, 75 mbps upload. Maar dit is bedraad aan de router.
Met wireless worden dichtbij (~2-3 m) de router redelijke snelheden gehaald (~ 20 mbps). Maar op mijn kamer (hemelsbreed ~8 meter) krijg ik slechts 5 mbps. En dat is natuurlijk jammer van de glasvezelverbinding.
Ik vroeg me af waar dat aan kan liggen, aangezien ik nul verstand heb van netwerken (meer richting webdevelopment). Dit is de router in kwestie:
pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351
Ik heb al met de instellingen gespeeld, zoals de channels, maar dat haalt niks uit.
De machine die op wlan draait op mijn kamer is een HP Elitebook 8540p (zie: gallery: T.H. Lassche)
En daar zit een high end WLAN kaartje in: Intel(R) Centrino(R) Ultimate-N 6300 AGN
Wat houdt hier de snelheid laag?
Waar ik zelf aan zat te denken:
- Brakke router
- Ruis op de frequentieband
- Instellingen verkeerd (welke?)
P.S. bedrading leggen is op het moment geen optie.
Met wireless worden dichtbij (~2-3 m) de router redelijke snelheden gehaald (~ 20 mbps). Maar op mijn kamer (hemelsbreed ~8 meter) krijg ik slechts 5 mbps. En dat is natuurlijk jammer van de glasvezelverbinding.
Ik vroeg me af waar dat aan kan liggen, aangezien ik nul verstand heb van netwerken (meer richting webdevelopment). Dit is de router in kwestie:
pricewatch: Sitecom Broadband Router 300N X3 - WL-351
Ik heb al met de instellingen gespeeld, zoals de channels, maar dat haalt niks uit.
De machine die op wlan draait op mijn kamer is een HP Elitebook 8540p (zie: gallery: T.H. Lassche)
En daar zit een high end WLAN kaartje in: Intel(R) Centrino(R) Ultimate-N 6300 AGN
Wat houdt hier de snelheid laag?
Waar ik zelf aan zat te denken:
- Brakke router
- Ruis op de frequentieband
- Instellingen verkeerd (welke?)
P.S. bedrading leggen is op het moment geen optie.