[Squid] instellen als anonieme proxy

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• egonolieux
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-01-2024

egonolieux

Professionele prutser

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier thuis een homeserver draaien op FreeNAS (afgeleid van FreeBSD).
Nu heb ik sinds enkele weken mij de vraag gesteld of het mogelijk zou zijn mijn internetverkeer over mijn server te sturen, en hem zo als proxy server te laten dienen.
Uiteindelijk ben ik bij Squid uitgekomen, een cashing proxy server die immers beschikbaar is voor bijna elk (*NIX) platform.

De installatie verliep vlekkeloos, maar aangezien het "squid.conf" bestand (waar alles wordt ingesteld) zodanig uitgebreid is en voor vele platformen verschillend is, ben ik op zoek gegaan naar iets specifiek voor FreeNAS. Zo ben ik hierop uitgekomen: Link.

Deze configuratie lijkt perfect te werken voor mij, maar graag zou ik een anonieme proxy willen in plaats van een transparante. Daarom voegde ik (na wat opzoekwerk) op het einde van het squid.conf bestand "forwarded_for off" toe.
Dit zou er voor moeten zorgen dat iemand van buitenaf mijn IP adres niet kan achterhalen, of dat het als een ander wordt weergegeven.

Toen ik het wou uittesten bleek dit echter niet zo te zijn. Met ip-adress.com kon ik nog altijd mijn huidige IP adres zien. Zo ben ik al een week op zoek naar hoe ik het squid.conf bestand exact moet aanpassen om dit te realiseren. Op google is er redelijk veel te vinden hierover, en heb ik dus ook verscheidene zaken uitgeprobeerd, maar geen enkele bleek te werken of van toepassing te zijn voor FreeNAS.