Ik heb een probleempje waar ik nu al een aantal dagen meezit te klooien en waar ik niet uit kom
Huidige situatie:
Windows server 2008 met AD,DHCP,DNS,Fileserver(NFS server)
Linux client(uptodate opensuse, NFS client)
Ik heb de windows server volledig geconfigureerd en volledig getest het netwerk draait gewoon soepel.(pingen etc werkt)
Nou moet ik voor mekaar krijgen dat linux een share kan benaderen op de fileserver en dingen kan lezen en schrijven. Ik ben zo ver gekomen dat ik wel de share kan lezen maar als ik eenmaal met de schrijf rechten bezig ga word de mount compleet dichtgegooid voor de linux
Heeft iemand handleidingen,tips,oplossingen voor mijn probleem?
Ik mag trouwens alleen maar LDAP,Kerberos gebruiken.. ik mag dus geen samba gebruiken omdat de client geen server functie mag krijgen
suggesties zijn natuurlijk altijd welkom
Huidige situatie:
Windows server 2008 met AD,DHCP,DNS,Fileserver(NFS server)
Linux client(uptodate opensuse, NFS client)
Ik heb de windows server volledig geconfigureerd en volledig getest het netwerk draait gewoon soepel.(pingen etc werkt)
Nou moet ik voor mekaar krijgen dat linux een share kan benaderen op de fileserver en dingen kan lezen en schrijven. Ik ben zo ver gekomen dat ik wel de share kan lezen maar als ik eenmaal met de schrijf rechten bezig ga word de mount compleet dichtgegooid voor de linux
Heeft iemand handleidingen,tips,oplossingen voor mijn probleem?
Ik mag trouwens alleen maar LDAP,Kerberos gebruiken.. ik mag dus geen samba gebruiken omdat de client geen server functie mag krijgen
suggesties zijn natuurlijk altijd welkom