Nadeel: Je krijgt er waarschijnlijk minder voor dan als je ze zelf particulier zou verkopen.
Heb je zelf al gezocht en gekeken? Wat voor auto wil je kopen? Heb je al naar de mogelijkheden gekeken bij een autozaak? Je komt een beetje gemakzuchtig over op deze manier
The devil is in the details.
Waarschijnlijk kopen we een Volkswagen Polo (jonger)/Skoda Fabia of Opel Corsa.Hahn schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:23:
Voordeel: Je bent in één keer van 2 auto's af.
Nadeel: Je krijgt er waarschijnlijk minder voor dan als je ze zelf particulier zou verkopen.
Heb je zelf al gezocht en gekeken? Wat voor auto wil je kopen? Heb je al naar de mogelijkheden gekeken bij een autozaak? Je komt een beetje gemakzuchtig over op deze manier
Heb nog niet gekeken naar de mogelijkheden bij een autozaak, omdat we dit pas over enkele maanden willen gaan doen.
Het is natuulijk niet mijn bedoeling om gemakzuchtig over te komen, maar ik heb gewoon echt geen idee hoe dit werkt.
Resume, al verkoop ik mijn auto nu voor nog veeeeel minder als de dealer, ik verdien er nog steeds op.
Je kan natuurlijk ook bijvoorbeeld zo een renault actie nemen, dat je bijvoorbeeld 2000 euro extra krijgt op de inruil. Weet niet hoe dit precies werkt maar vermoed dat dit eigenlijk de korting over een nieuwe zonder inruil zou zijn. In dat geval had ik de mijne wel ingeleverd.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Vaak bu'j te bang!
gewoon met minimaal gezeik inruilen en nooit meer omkijken.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Particulier verkopen is leuk maar je krijgt allemaal idioten over de vloer die wss toch geen interesse hebben behalve afdingen.
Je moet hem in de verzekering houden en dat kost geld....
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Een dealer staat toch helemaal niet te springen om 2e hands auto''s?
Vooral als je er 2 wilt inruilen krijg je er waarschijnlijk bijna niks voor terug.
Voordelen dealer: makkelijk
Nadelen dealer: duurder
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ik kreeg voor mijn auto 25 tot 50% minder bij de handelaar dan particulier mogelijk zou zijn (gebaseerd op de marktwaarde), en toch heb ik 'm ingeruild! Waarom? Ik hoef al dat volk niet aan de deur, en mocht er wat zijn dan komen ze geheid weer terug... Nee bedankt.Mini Poeper schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 00:39:
Beide particulier verkopen, al krijg je niet de hoofdprijs, dit wordt gecompenseerd door onderhandelingsmogelijkheden bij aankoop auto.
[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 22-04-2011 08:42 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
precies, ietwat offtopic maar een voorbeeldje. Wij hadden een zwarte Saab te koop staan op MP en autotrader, we hadden hem al ingeruild en we boden hem aan voor de inruilprijs, das dus niet te duur.TommyGun schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 08:41:
[...]
Ik kreeg voor mijn auto 25 tot 50% minder bij de handelaar dan particulier mogelijk zou zijn (gebaseerd op de marktwaarde), en toch heb ik 'm ingeruild! Waarom? Ik hoef al dat volk niet aan de deur, en mocht er wat zijn dan komen ze geheid weer terug... Nee bedankt.
De eerste die belde zei dat ie eigenlijk geen zwarte wilde, met mijn antwoord dan kunt u het beste even verder zoeken, goedenmiddag. *diep zucht*.
De tweede vroeg of het een automaat was, en ja stond duidelijk in de advertentie dat het een schakelbak was.
Zo heb ik iets van 5 telefoontjes gehad van zeikerds die op alle mogelijk manieren nog iets van de toch al lage prijs af wilde zeuren. Hij is dus gewoon ingeruild.
En dat was dan met een Saab 9-5, wat denk je dat je met een polo over de vloer krijgt (of generaliseer ik dan weer)
[edit] @ Gunner, ik kan me er niets bij voorstellen maar ben bang dat dat wel waar is ja. wat resulteert in 25 telefoontjes van labiele zeikerds, oh the joy.
[ Voor 6% gewijzigd door Flagg op 22-04-2011 09:05 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Zeker niet. De markt voor een Polo is gewoon een stuk groter dan voor een SaabFlagg schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:00:
(of generaliseer ik dan weer)
Ja daarom ruil ik m'n Polo ook gewoon in als dat aan de orde isFlagg schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:00:
[edit] @ Gunner, ik kan me er niets bij voorstellen maar ben bang dat dat wel waar is ja. wat resulteert in 25 telefoontjes van labiele zeikerds, oh the joy.
[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 22-04-2011 09:15 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Ik heb tot nu toe al mijn auto's gewoon particulier verkocht (3 alweer) voor een goede prijs en er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad. Ja, je krijgt een keer een handelaar langs die over de kleinste dingen loopt te klagen om wat van de prijs af te krijgen maar dat is een kwestie van weten wat je ervoor wilt hebben en hem gelijk voor het blok zetten. Geef hem je prijs en als dat niet goed is moet ie iets anders zoeken, ze krijgen garantie tot de deur, dus als ie weg rijd is het daarna over.Flagg schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:00:
[...]
Zo heb ik iets van 5 telefoontjes gehad van zeikerds die op alle mogelijk manieren nog iets van de toch al lage prijs af wilde zeuren. Hij is dus gewoon ingeruild.
En dat was dan met een Saab 9-5, wat denk je dat je met een polo over de vloer krijgt (of generaliseer ik dan weer)
[removed]
Wordt de minimumprijs niet gehaald, ben je alleen de advertentiekosten kwijt.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Dat herken ik allemaal wel. "In Den Haag zijn deze auto's goedkoper." Dan moet je daar maar naar toeFlagg schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 09:00:
[...]
precies, ietwat offtopic maar een voorbeeldje. Wij hadden een zwarte Saab te koop staan op MP en autotrader, we hadden hem al ingeruild en we boden hem aan voor de inruilprijs, das dus niet te duur.
De eerste die belde zei dat ie eigenlijk geen zwarte wilde, met mijn antwoord dan kunt u het beste even verder zoeken, goedenmiddag. *diep zucht*.
De tweede vroeg of het een automaat was, en ja stond duidelijk in de advertentie dat het een schakelbak was.
Overigens kan het verschil nog groter zijn omdat de garage niet alleen minder geeft voor inruil, maar ook nog eens meer korting geeft als je niet inruilt. Dus op zich kan het lucratief zijn. Dan is die tip van eBay een goede. Of duidelijk een vaste, maar lage prijs in de advertentie zetten. Iedereen heeft dan een voordeel. De koper heeft een goedkope auto en hoeft niet af te dingen, en jij hebt zo min mogelijk gezeik.
Dat gezegd, vorige auto hebben wij ingeruild, maar dat was vooral omdat het economisch total loss was (dagwaarde iets van EUR 500 in goede toestand, en er moesten voor zeker EUR 850 aan reparaties aan gebeuren, waaronder zaken die zelfs de domste koper zouden opvallen, zoals scheur dwars door voorruit en wegrottende wielkasten achter), en de verkoper zo graag ons z'n auto wilde verkopen dat hij zonder ernaar te kijken ons EUR 350 ervoor bood. Nou, dat hebben we dus gedaan
Oslik blyat! Oslik!
Als je er tijd en energie voor over hebt: zelf verkopen.
Indien niet en je kan accepteren dat je duurder uit bent / minder voor je 2 auto's terugkrijgt: inruilen.
Same here... Oost Nederland. Maar de auto's gaan het hele land doorr0b schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 13:14:
M'n pa verkoopt regelmatig z'n auto via MP en heeft eigenlijk nooit gezeik met kopers. Ze komen ook nooit terug. Misschien wel de regio.. (west Groningen).
Als je er tijd en energie voor over hebt: zelf verkopen.
Indien niet en je kan accepteren dat je duurder uit bent / minder voor je 2 auto's terugkrijgt: inruilen.
XXXVI
Oslik blyat! Oslik!
Volgens de man van de ANWB zouden er gegarandeerde prijzen worden uitgekeerd.
https://www.anwbautoverko...utm_campaign=flbl_subhome
Nieuwe of aanvullende tips/mogelijkheden zijn natuurlijk altijd welkom!
Zo heb ik ook mijn auto verkocht en de prijs die ik kreeg was hoger dan wat ik via Marktplaats had kunnen krijgen en geen vervelend volk aan de deur.Go2MvR schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:50:
maken wij waarschijnlijk gebruik van de Autoverkoopservice van de ANWB.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Dus als ik auto's op Marktplaats ga kopen en via de ANWB weer verkoop dan levert mij dat geld op? Dat lijkt mij toch niet. Met andere woorden, waarop baseer jij dat jij bij de ANWB een hogere prijs hebt gekregen dan dat je bij een verkoop via Marktplaats had kunnen krijgen?Ballebek schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:54:
[...]
Zo heb ik ook mijn auto verkocht en de prijs die ik kreeg was hoger dan wat ik via Marktplaats had kunnen krijgen en geen vervelend volk aan de deur.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Als jij een auto via Marktplaats koopt en een week later weer via Marktplaats verkoopt kan dat je ook geld opleveren. Non-argument.argro schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:07:
[...]
Dus als ik auto's op Marktplaats ga kopen en via de ANWB weer verkoop dan levert mij dat geld op? Dat lijkt mij toch niet.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Mijn ervaring was niet ronduit positief en heb het ook uiteindelijk niet gedaan ...allure schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 14:50:
Volgens de man van de ANWB zouden er gegarandeerde prijzen worden uitgekeerd.
Ik heb eerst zo'n gratis snelle indicatie gevraagd, op basis van type auto, kilometerstand, leeftijd. Die indicatie lag zo'n 300 euro onder de ANWB koerslijst voro dat type auto, kilometerstand en leeftijd, maar ach .. wilde hem kwijt.
Dus toen zo'n gegarandeerde prijs aangevraagd, waarbij je echt al je opties op kon geven. Aangezien dat er voor de mijne veel waren (ABS, traction control, stoelverwarming, winterbanden, climate control en wat luxe opties) had ik toch wel het idee dat ik boven die snelle indicatie uit zou komen (al was het maar een beetje). Echter kwam het gegarandeerde bod nog eens 300 euro onder de indicatie uit, terwijl die winterbanden al bijna meer waard waren dan 300 euro (de auto zag er trouwens heel erg netjes uit voor z'n leeftijd).
Ik heb toen gevraagd hoe dit kon, want je zou toch wel enige waarde aan die snelle indicatie en de koerslijst moeten kunnen hechten en als je dan opeens een lading opties gaat geven wordt hij minder waard ... Daar niet echt een duidelijk antwoord opgekregen, dus toen maar voor een andere oplossing gegaan.
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Maar dat komt omdat blijkbaar iemand in eerste instantie tegen te lage prijzen verkoopt. Wanneer dat gebeurt is het natuurlijk logisch dat verkoop via de ANWB meer geld oplevert. Dat ligt echter in grotere mate aan de verkoper, dan aan de ANWB. In plaats van een non-argument is dat precies het punt.ralpje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 12:10:
[...]
Als jij een auto via Marktplaats koopt en een week later weer via Marktplaats verkoopt kan dat je ook geld opleveren. Non-argument.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt