Je linkte naar de desbetreffende zoekopdracht, en uit oogpunt van privacy vonden we dat niet zo netjeswica schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:44:
Hoi,
Ik wil graag weten waarom mijn reactie verwijderd is?
in mijn reactie kaart ik alleen maar aan, dat de gegevens nog steeds beschikbaar zijn. Via een normale Google search.
Nu vraag ik mij natuurlijk af wat hier mis aan is.
Ik ben helemaal geen stagiair
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Het is niet de bedoeling dat je zelf informatie post waarmee lezers het gat direct binnen kunnen komen en zelf de boel nalopen. Daarom is íe verwijdert.
Ook al is het een google-search, het is dan 1 google-search verwijdert en moet men zelf die search uitvoeren (verzinnen welke dus). Als je dat zelf post kan met 1 klik de boel verstiert worden. Een Amerikaanse advocaat zal dan vast iets hebben dat tweakers.net een hack 'faciliteert' als de reply blijft staan. Door een actief verwijderbeleid krijgen we dat iig nooit voor de voeten geworpen.
Ook al is het een google-search, het is dan 1 google-search verwijdert en moet men zelf die search uitvoeren (verzinnen welke dus). Als je dat zelf post kan met 1 klik de boel verstiert worden. Een Amerikaanse advocaat zal dan vast iets hebben dat tweakers.net een hack 'faciliteert' als de reply blijft staan. Door een actief verwijderbeleid krijgen we dat iig nooit voor de voeten geworpen.
[ Voor 56% gewijzigd door Delerium op 20-04-2011 11:57 ]
@Joost: Nee, ik linkte niet naar de desbetreffende zoekopdracht. een link is namelijk wat anders dan een stukje tekst!
Ik ben van mening dat mijn reactie van toegevoegde waarde is, en zeker om deze zin in het artikel
Vandaar mijn verwijzing naar een hele normale zoek term.
Ik ben van mening dat mijn reactie van toegevoegde waarde is, en zeker om deze zin in het artikel
Hiermee wordt gesuggereerd, dat de gegevens niet meer online staan, wat dus niet correct is.... hoewel het bedrijf het beveiligingslek wel heeft weten te dichten ...
Als iemand een raam open laat staan zodat inbrekers naar binnen kunnen, kruip je dan zelf door dat raam om te laten zien dat inbrekers naar binnen kunnen? Hellend vlak dus.wica schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:57:
Hiermee wordt gesuggereerd, dat de gegevens niet meer online staan, wat dus niet correct is.
@Delerium: Ik had geen link geplaatst! Mensen moeten nog wel c&p toe passen.
Als je het zo bekijkt, dan is alleen het plaatsen van het artikel al een probleem, aangezien jullie hiermee een grote groep mensen op de hoogte brengen van de lek.Een Amerikaanse advocaat zal dan vast iets hebben dat tweakers.net een hack 'faciliteert' als de reply blijft staan. Door een actief verwijderbeleid krijgen we dat iig nooit voor de voeten geworpen.
...en dat wordt automatisch een link, dankzij ons systeem. Los daarvan: of het een link is of niet doe ter wat mij betreft niet echt toe.wica schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:00:
@Delerium: Ik had geen link geplaatst! Mensen moeten nog wel c&p toe passen.
Daarnaast: het lek is gedicht, maar Google heeft 't nog in zijn cache.
Tsja, dan kunnen we sowieso wel stoppen met het brengen van dit soort nieuws. Het is een afweging tussen nieuwswaardigheid en privacy en op deze manier houden we dit in balans.Als je het zo bekijkt, dan is alleen het plaatsen van het artikel al een probleem, aangezien jullie hiermee een grote groep mensen op de hoogte brengen van de lek.
Ik ben helemaal geen stagiair
De subtiliteit tussen: nieuws posten, een indirecte link plaatsen, een directe link plaatsen, de juiste google-opdracht op gewoon plain een database neerplempen ontgaat je? Je kan wel volharden maar de policy is de policy. Het openliggende grijze gebied wordt handmatig bewaakt en daar valt je reactie gewoon onder.
Er zitten verder geen personele consequenties voor je aan vast.
Er zitten verder geen personele consequenties voor je aan vast.
duidelijk, in ieder geval dank voor de toe lichting. 
mag dicht,
mag dicht,
Pagina: 1