Toon posts:

NT4 + Realtek=fuck??!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee gasten, ik heb hulp nodig met dit: ik heb dualboot op deze machine, en de netwerkkaart die ik heb doet het wel in win98 maar in NT4/sp5 failed hij hem!

"Could not connect to the interrupt supplied" is het event, "device failed". Handmatig starten gaat ook niet. Het device pnpisa heb ik genstalleerd maar dat kan ik ook niet starten (a device connected to the system is not working).

De kaart is de overbekende Realtek 8139...

WHELP?!?!?

Verwijderd

Topicstarter
Echt niemand???

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Niet shared IRQ's ??? Ifso, dan moet je gewoon win2000 installeren, die kan er goed tegen!

Verwijderd

Topicstarter
Op Saturday 17 March 2001 19:41 schreef UTMachine het volgende:
Niet shared IRQ's ??? Ifso, dan moet je gewoon win2000 installeren, die kan er goed tegen!
Hoe kom ik daar achter?

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Wat voor chipst nummer zit er op.
Heb je al een update gedaan van de driver.

And The Only One

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

dat kan wel eens een heel gedoe worden. win 98 ondersteund PnP en kan dus met zn irq rotzooien tot alles naar behoren werkt.
NT4 ondersteund geen PnP.
ik ben ook eens uren bezig geweest met een NIC en een SCSI kaart die beide onder NT hetzelfde IRQ wilden hebben. moest in de registry voor de SCSI kaart een ander IRQ toewijzen , daarna vlekkeloos.

specs : wil je niet weten

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb met succes een RTL8029AS-kaartje in een Compaq-server met NT4 geplaatst. De chipset wordt gewoon ondersteund, zelfs de driver zit standaard in NT4 (ik heb SP6a, das voor jou ook aan te bevelen trouwens), ook van jouw kaart geloof ik.

Je moet in je kast kijken in welk slot de kaart zit en dat moet je instellen in NT.

Succes ermee.

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1