Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Wie is er op de Autorai 2011 geweest en wat vond je ervan?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Ik ben gisteravond gezellig naar de AutoRAI geweest, voor het eerst in 10 jaar ofzo. Vond het wel weer eens leuk. Was op zich wel druk maar door de grote hallen gelukkig genoeg bewegingsruimte. Ook het parkeren was prima te doen (al wel wat duur a 20 euro onder de RAI).

Wat me opviel was dat er nogal een accent lag op hybrides en elektrische auto's maar op zich lag dat natuurlijk wel in de lijn der verwachtingen als je ziet waar autofabrikanten mee op de proppen komen qua nieuwe modellen.

Zijn er nog meer Tweakers geweest en wat vonden jullie ervan?

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik ben gister ook geweest. In vergelijking met Genève en Frankfurt e.d. is het vrij kleinschalig, maar toch wel leuk. De drukte viel me op zich mee, ook te temperatuur was te doen. Maar het is altijd prettig om bij verschillende stands even een drankje te doen om bij te komen van alle pracht en praal :P Nog even uitgebreid de Ferrari 458 van binnen bewonderd en met Rogier Kroymans gesproken over Tesla. Jammer dat het maar eens in de twee jaar is.

DUT Racing

• r.e.s
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 06-08 15:22
Ik ben er ook geweest met mijn schoonvader, erg gezellig! Naast het bekijken van (te) dure auto's was ik me ook aan het orienteren op een nieuwe lease auto. Het viel me meteen op dat bij volvo,volkswagen en renault geen verkopers stonden maar studenten die een spoedcursus autokennis hebben gehad. Buiten de inhoud van de reclamefolder om wisten ze niks nieuws te vertellen en fungeerden volgens mij alleen als leads doorgeef luik voor de dealer. Ook als je vroeg wat een dergelijke auto ongeveer in de lease kost ( diesel, 4 jaar en 40.000 kilomter ). Konden ze niet vertellen of het bij wijze van spreke 100 of 800 euro pm is. Ook hadden ze geen idee van de business line uitvoeringen en opties. Ook vond ik het jammer dat bij de meeste merken alleen de GT versie stond en niet de kale uitvoering of de business line.

• Nyazzin
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 19:31
Ik ga morgen er naar toe dus ben benieuwd! Het is trouwens wel asociaal duur zeg het parkeren! Je parkeert toch zeker wel op parkeerplaatsen met bladgoud erop voor die 20 euries?

• Gunner
  • Niet online
-RoB- schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:34:
Konden ze niet vertellen of het bij wijze van spreke 100 of 800 euro pm is.
Dat vind ik wel wat onredelijk. Dat zou ik niet van een verkoper verwachten.

Overigens zag ik bij elk merk wel veel jonge verkopers zijn, als dat verkopers zijn tenminste want ik vraag of er echt wat te koop is daar. Verder heb ik wat interesse getoond in de privé-aanschaf van zo'n Golf Style, maar ze wouden maar wat graag gegevens noteren maar dat heb ik afgehouden.
Nyazzin schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:38:
Ik ga morgen er naar toe dus ben benieuwd! Het is trouwens wel asociaal duur zeg het parkeren! Je parkeert toch zeker wel op parkeerplaatsen met bladgoud erop voor die 20 euries?
We waren al wat laat vanwege files dus ben gewoon onder de RAI gaan staan. Zou kunnen natuurlijk dat het elders op andere terreinen goedkoper is.

[Voor 43% gewijzigd door Gunner op 20-04-2011 10:40]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gunner schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:39:
[...]

Overigens zag ik bij elk merk wel veel jonge verkopers zijn, als dat verkopers zijn tenminste want ik vraag of er echt wat te koop is daar.
Verschilt per merk, de standmanager van Opel vertelde dat iig Ford en nog een paar merken ook verkopen en dat ze zelfs targets hebben.

DUT Racing

• r.e.s
Gunner schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:39:
[...]
[...]
Ik hoefde alleen maar te weten of de betreffende auto in de lease meer dan 800 euro p/m kost ( dat is mijn maximum budget ). En niemand kon me daar een antwoord op geven.
fsfikke schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:40:
[...]

Verschilt per merk, de standmanager van Opel vertelde dat iig Ford en nog een paar merken ook verkopen en dat ze zelfs targets hebben.
Bij BMW waren het geen verkopers maar ''marketing'' personen, die als doorgeef fuik voor de autodealer fungeerde is mij verteld :)
Nyazzin schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:38:
Zet je auto anders neer bij Van der Valk schiphol kun je 24 uur kosteloos parkeren. Vandaar gaat een pendel bus naar schiphol, als je daar op de trein stapt kost een treinkaartje 5 euro pp. ;)

[Voor 24% gewijzigd door r.e.s op 20-04-2011 10:55]

• r.e.s
.

[Voor 99% gewijzigd door r.e.s op 20-04-2011 10:55. Reden: perongelijk dubbel post]

• sebasd
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:58
-RoB- schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:50:

Zet je auto anders neer bij Van der Valk schiphol kun je 24 uur kosteloos parkeren. Vandaar gaat een pendel bus naar schiphol, als je daar op de trein stapt kost een treinkaartje 5 euro pp. ;)
Of in Diemen Zuid, gratis parkeren en elk kwartier een stoptrein naar de RAI (7 minuten).

• B-lennium
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-05 23:46

B-lennium

Volvo 164 1975!

Ik ben vorige week dinsdag geweest als VIP met mn oom mee.
Relaxed een drankje en een hapje doen en dan de bijna lege beursvloer op.

Wij hebben gekeken naar een nieuwe leasebak en zijn redelijk geslaagd!

Ik vond wel dat renault en audi in een raar hoekje stonden.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
-RoB- schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:34:
Buiten de inhoud van de reclamefolder om wisten ze niks nieuws te vertellen en fungeerden volgens mij alleen als leads doorgeef luik voor de dealer. Ook als je vroeg wat een dergelijke auto ongeveer in de lease kost ( diesel, 4 jaar en 40.000 kilomter ). Konden ze niet vertellen of het bij wijze van spreke 100 of 800 euro pm is. Ook hadden ze geen idee van de business line uitvoeringen en opties. Ook vond ik het jammer dat bij de meeste merken alleen de GT versie stond en niet de kale uitvoering of de business line.
Natuurlijk is het mooi als men globaal weet wat een auto in de lease kost, maar er zijn zoveel mogelijkheden (3/4/5 jaar 20k/30k/40k/50k km met winter banden, zonder winterbanden, met vervangend vervoer, zonder vervangend vervoer) dat dat gewoon niet geweten kan worden.

Daarnaast nogal logisch dat ze dikke versies meenemen, je laat als merk uiteindelijk je visitekaartje daar zien. Zitten er nog veel mensen te wachten op een Audi A3 met wieldeksels en zonder airconditioning? Het niveau van autoverkopers vind ik sowiso laag (product specifieke kennis bedoel ik dan), maar dat geld dan niet alleen voor de AutoRAI, maar net zo goed bij de dealers.

Daarnaast zijn het vaak studenten van de IVA. Die mensen weten vaak meer dan genoeg in het algemeen over de auto en autoindustrie, maar ja of een Business Line Pro nu zilveren accenten aan de binnenzijde heeft of een carbon look dat hoeven ze wat mij betreft dan ook niet te weten.

Daarnaast kan je jezelf afvragen hoeveel dealers zitten te wachten op jouw als leaserijder. Je gaat bij een dealer wel een proefrit maken, maar uiteindelijk doen de leasemaatschappijen de inkoop centraal (weinig marge voor de leverende dealer) en heeft het voor een dealer alleen nog maar geld gekost, omdat de auto toch niet bij die dealer is besteld. Het onderhoud dat je misschien daar laat doen (als je dan al die auto geleased hebt) gaat ook nog eens tegen scherpe prijzen, dus daar worden ze ook niet superblij van.

Als ik eerlijk ben, vind ik het nogal dom overkomen dat je voor leaseprijzen en de exacte Business Line specificaties op de AutoRAI gaat zoeken. Je moet daar gewoon lekker naartoe gaan om auto's te kijken en om te kijken of die auto die jij wilt hebben eigenlijk in het echt (aan de binnenkant) wel naar je wens is. Specificaties zijn prima op internet te vinden.

• Mojo
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 16:49

Mojo

The Power Within

fsfikke schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:40:
[...]

Ergens wel typisch. Ik sprak een verkoper bij Ford (collega van m'n vader) en die vertelde me dat er juist vrijwel niks verkocht werd, maar dat het doel eerder is mensen bekend te maken met de auto.

Overigens stonden er bij Ford dan weer verkopers maar ook ingehuurde studentes denk ik. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, GTX980Ti, 8GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• J0YR1D3R
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
fredkroket schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:41:
[...]

Als ik eerlijk ben, vind ik het nogal dom overkomen dat je voor leaseprijzen en de exacte Business Line specificaties op de AutoRAI gaat zoeken. Je moet daar gewoon lekker naartoe gaan om auto's te kijken en om te kijken of die auto die jij wilt hebben eigenlijk in het echt (aan de binnenkant) wel naar je wens is. Specificaties zijn prima op internet te vinden.
+1. Er zijn ook zat grotere werkgevers die kortingsafspraken hebben of andere zaken waar iemand op de RAI helemaal geen weet van heeft. Je moet daar lekker gaan kijken naar de auto's, het is geen verkoopbeurs zoals in bijvoorbeeld Brussel waar je wel auto's kunt kopen en er ook meer ruimte voor is. Ik denk dat -RoB- met iets verkeerde verwachtingen heeft rondgelopen op de beurs :)

Ik vond het een prima beurs, stonden voor mij geen primeurs (na Parijs, Essen en Geneve wat lastig ook) maar het was mooi ruim opgezet.

Website

• Gunner
  • Niet online
Daarnaast kan je jezelf afvragen hoeveel dealers zitten te wachten op jouw als leaserijder.
Is dat niet ook een beetje het probleem met de Autorai? Het leek wel alsof 90 procent van de bezoekers er alleen maar was om een nieuwe 'leasebak' uit te zoeken.

[Voor 13% gewijzigd door Gunner op 20-04-2011 11:57]

• r.e.s
[...]

Daarnaast nogal logisch dat ze dikke versies meenemen, je laat als merk uiteindelijk je visitekaartje daar zien. Zitten er nog veel mensen te wachten op een Audi A3 met wieldeksels en zonder airconditioning?
Persoonlijk wil ik wel weten hoe een standaard Audi A3 er uit ziet. Natuurlijk kun je wel discussieren over wat standaard is, maar de meest aangeklede uitvoering is vaak niet de versie die je kunt kiezen als je een auto van de zaak mag uitkiezen. Ook verschillen bijvoorbeeld GT versies vaak enorm t.o.v. business line uitvoeringen.
[...]Daarnaast kan je jezelf afvragen hoeveel dealers zitten te wachten op jouw als leaserijder.
Als ik de dealer binnen stap dan kan ik me voorstellen dat ze mischien niet zo op mij zitten te wachten, maar de AutoRai is toch bedoeld als visite kaartje voor je automerk. Elke klant is daar gelijk lijkt me zo.
[...]
Nogmaals ik kwam in de eerste plaats voor de gezelligheid en het bekijken van (te) dure auto's. Ik heb nooit gevraagd om concrete bedragen maar alleen om indicaties.

[Voor 3% gewijzigd door r.e.s op 20-04-2011 12:13]

• fredkroket
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:50:
[...]

Is dat niet ook een beetje het probleem met de Autorai? Het leek wel alsof 90 procent van de bezoekers er alleen maar was om een nieuwe 'leasebak' uit te zoeken.
AutoRAI wordt uiteindelijk natuurlijk voornamelijk gesponsord door de importeurs. Voor hun maakt het niet zoveel uit of jij zakelijk of particulier bent.Het gaat vaak ten koste van de marge van de dealers, niet van de importeurs.

• Vimana
  • Laatst online: 10-08 19:44

Vimana

Que...?

Vond het wel leuk, beurs was naar mijn idee wat ruimer opgezet dus liep je elkaar niet te veel voor de voeten.
Leuk dat je ook met veel electrische auto´s kon rijden.

Wel blijf ik die prijzen belachelijk vinden hoor.
14,50 voor een weekkaartje.
Mag je nog 15,50 betalen voor een parkeerplaats en dan nog met de pendelbus rijden, of 20,- voor een parkeerplaats een beetje in de buurt.
Binnen een flesje cola halen, 3,20...
Ga je een hapje eten ben je ook 7,50 kwijt voor iets simpels.
Dagje Efteling is goedkoper :[ En laten we wel wezen: het is natuurlijk één grote reclame beurs.

I will beat a rod... Till a tank empties.

• r.e.s
Vimana schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:15:
Vond het wel leuk, beurs was naar mijn idee wat ruimer opgezet dus liep je elkaar niet te veel voor de voeten.
Leuk dat je ook met veel electrische auto´s kon rijden.

Wel blijf ik die prijzen belachelijk vinden hoor.
14,50 voor een weekkaartje.
Mag je nog 15,50 betalen voor een parkeerplaats en dan nog met de pendelbus rijden, of 20,- voor een parkeerplaats een beetje in de buurt.
Binnen een flesje cola halen, 3,20...
Ga je een hapje eten ben je ook 7,50 kwijt voor iets simpels.
Dagje Efteling is goedkoper :[ En laten we wel wezen: het is natuurlijk één grote reclame beurs.
Het kan een stuk goedkoper!
Kaartjes 7.25 pp ( via marktplaats of je garage ).
Parkeren gratis ( van der Valk hotel gratis pendelbus naar Schiphol ).
Vanuit Schiphol de trein pakken naar de AutoRai ( 5 euro pp ).
Flesje cola bij de Albert Heijn schuin tegen over de Rai ( 0,75 euro ).
Lekker broodje bij de broodjes zaak buiten de Rai ( 4 euro ).

Totaal 17 euro excl brandstof kosten PP ;) . Ik en mn schoonvader kwamen per toeval achter de locatie van de Albert Heijn en de lekkere broodjeszaak ( we waren er al om 10:00 maar het ging pas open om 12:00 :P ).

• Wallie
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 15:07

Wallie

Herr

-RoB- schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:28:
[...]

Het kan een stuk goedkoper!
Kaartjes 7.25 pp ( via marktplaats of je garage ).
Parkeren gratis ( van der Valk hotel gratis pendelbus naar Schiphol ).
Vanuit Schiphol de trein pakken naar de AutoRai ( 5 euro pp ).
Flesje cola bij de Albert Heijn schuin tegen over de Rai ( 0,75 euro ).
Lekker broodje bij de broodjes zaak buiten de Rai ( 4 euro ).

Totaal 17 euro excl brandstof kosten PP ;) . Ik en mn schoonvader kwamen per toeval achter de locatie van de Albert Heijn en de lekkere broodjeszaak ( we waren er al om 10:00 maar het ging pas open om 12:00 :P ).
Och ja, hier ook, 2 kaartjes winnen via PON (Skoda), auto (leasebak) bij station Abcoude gratis zetten, 3 euro pp retourtje (met 40% korting via kortingskaart van m'n vriendin). Was d'r op zondag: pfff, wat druk! Wel ff m'n bestelde leaseauto gezien: de nieuwe ford focus, mooi ding! :D

Maar ff serieus nu: man, dat er mensen 15euro voor betalen om in een grote showroom te mogen rondlopen, 't is toch van de zotte 8)7. 't Is dat het gratis was voor me, maar anders zou ik niet geweest zijn.

[Voor 9% gewijzigd door Wallie op 20-04-2011 12:47]

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze veroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

• Mark.
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 28-07-2018

Mark.

Defensor

fsfikke schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:30:
Ik ben gister ook geweest. In vergelijking met Genève en Frankfurt e.d. is het vrij kleinschalig, maar toch wel leuk. De drukte viel me op zich mee, ook te temperatuur was te doen. Maar het is altijd prettig om bij verschillende stands even een drankje te doen om bij te komen van alle pracht en praal :P Nog even uitgebreid de Ferrari 458 van binnen bewonderd en met Rogier Kroymans gesproken over Tesla. Jammer dat het maar eens in de twee jaar is.
Hey,laat ik nou net ongeveer dezelfde route als jij hebben genomen en ongeveer tot dezelfde conclusie
zijn gekomen. ;) Weleens geweest op de Beurzen van Genève of Frankfurt?

De mens wikt maar God beschikt.

• guReMcO
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10-08 23:10

guReMcO

Ooga-booga!

Heb me prima vermaakt op de beurs, we waren vroeg aanwezig dus het was nog redelijk rustig. Ik vond het wel mooi van opzet allemaal had het idee dat het veel ruimer was dan eerdere edities.
Ook leuk dat ik door iemand van BMW gevraagd werd wat ik van de auto's en het merk vond. Had ik niet verwacht van zo'n "premium" merk. Wel erg jammer dat men in het algemeen wat karig was qua folder materiaal. Kon bij Alfa Romeo niks mee krijgen. :(

Nou over 2 jaar maar weer.

Ryzen 7 3700X, MSI X470 Gaming Plus Max, Crucial Ballistix Sport LT 32GB, MSI 1080Ti Gaming X 11GB, HAF XB EVO, Corsair RM550x | iPad Air 2 64GB | OnePlus 6 256 GB Midnight Black

• r.e.s
Wallie schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:46:
[...]
Maar ff serieus nu: man, dat er mensen 15euro voor betalen om in een grote showroom te mogen rondlopen, 't is toch van de zotte 8)7. 't Is dat het gratis was voor me, maar anders zou ik niet geweest zijn.
Ik ken ook niemand die de volle mep voor de kaartjes heeft betaald :P .

• Gunner
  • Niet online
Ik heb 10 euro betaald voor een eTicket voor een avondkaart. Kan daar niet echt mee zitten eigenlijk. Gewoon een avondje uit met wat vrienden. Hoeft niet altijd 'op z'n hollands' vind ik.

• jick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-08 19:35

jick

MusicAddict

Op bezoek geweest bij mijn huismerk:

Vond het wel gaaf, die hele rai, maar de show van Bleekemolen was niet heel indrukwekkend.. veel elektrische auto's, ik ben benieuwd hoe de wereld er over 20 jaar uitziet ;)

www.youtube.com/ikkejick - Better a creative mess, than an idle tidiness

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15:24

tdw

Amai seg!

Ik was er ook gister, en mij viel het ook op dat de elektrische auto's uit de grond zijn geschoten :o M'n vader kon via z'n werk vrijkaartjes krijgen, en wij waren te lui om niet onder de RAI te parkeren. :P

M'n vader en ik zijn er alleen geweest om gewoon te kijken, we hebben niet echt een koopintentie ofzo. Gewoon paar leuke foto's proberen te maken, beetje zitten kloten, rondkijken, ik heb me iig prima vermaakt. En voor we vertrokken bij de AH een beetje proviand ingeslagen :P

Trouwens nog wel even in een A-klasse op electriciteit gereden op het buitenterrein. Man, dat ding trekt lekker :P Je zou niet zeggen dat die 1600kg woog... Vond het wel een leuk dagje, maar 2 jaar geleden vond ik het wat meer op de koper gericht. Je kon toen gewoon een selectie maken op basis van wat je wou (luxe, sportief, zuinig etc), en nu moet je dus de hele RAI af om diverse aanboden te bekijken. Niet dat het voor mij uitmaakt, alleen die opzet leek mij handiger.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Ik ben er afgelopen Zaterdag geweest :) Heb me er weer gigantisch vermaakt met al die vette wagens.
Wel viel op dat er crisis was, bijna nergens meer leuke dingen om mee te pakken. Zelfs vrij weinig pennen!
Was ook wel humor dat er bij dat demo circuit een vechtpartij uitbrak, die dikke sloeg een vent vol op z'n bek zeg! En er was geen beveiliging aanwezig... handig :P

Verder was het weer top :)

Mijn LinkedIn!

• Rejgun
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 23:21

Rejgun

Leven is Bier drinken

Ben er dinsdags voor de officiele opening geweest. Dan is het echt rustig en heb je alles ook in een uur gezien. Weinig bijzonders gezien om eerlijk te zijn. Alles lijkt in NL tegenwoordig om 14-20 % bijtelling te gaan. Geen spectaculaire primeurs gezien. Helaas.

Audi: Vorsprung durch Technik

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03-2018
Afgelopen vrijdag geweest. Moet zeggen dat ik me prima vermaakt heb! Zo veel beter als de laatse 'zeecontainer' Rai!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• frankknopers
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 26-07 21:56

frankknopers

Goud is geen geld

jick schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:40:
Op bezoek geweest bij mijn huismerk:

[afbeelding]

Vond het wel gaaf, die hele rai, maar de show van Bleekemolen was niet heel indrukwekkend.. veel elektrische auto's, ik ben benieuwd hoe de wereld er over 20 jaar uitziet ;)
He, dat is die Alfa waar ze er maar 500 van hadden gemaakt. Alfa had er zelf geen dus dit was de auto van een particulier. Er mocht niemand in zitten werd mij verteld afgelopen vrijdag. Bij jij soms de eigenaar van die €250.000 kosten Alfa :P

Goud is geen geld

• Rene
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:41
Ik heb hier ook nog een gratis kaartje voor deze showroom :P Gekregen van citroen via de DS4 mailing. Moet vantevoren even geactiveerd worden via internet maar dat moet voor de meesten hier geen probleem zijn.

heb er ook een brief bij zodat er gratis een DS4 schaalmodel gehaald kan worden, die zou ik natuurlijk wel leuk vinden ;)

Anyhow, het kaartje is af te halen voor een tweaker uit omgeving Rotterdam, omdat opsturen niet meer slim is gezien de geldigheid van het kaartje :P (13-23 april)

Ik ga niet meer dus helemaal voor nop, naja, als je in de gelegenheid bent om dat schaalmodelletje te pakken zou ik dat wel leuk vinden.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mark. schreef op woensdag 20 april 2011 @ 13:22:
[...]

Hey,laat ik nou net ongeveer dezelfde route als jij hebben genomen en ongeveer tot dezelfde conclusie
zijn gekomen. ;) Weleens geweest op de Beurzen van Genève of Frankfurt?
Ja zeker. Het verschil zit hem er ook in dat de wat duurdere merken niet zelf aanwezig zijn op dit soort kleinere beurzen. Lamborghini, Rolls Roys en Bugatti waren er alleen via Hessing, de Ferrari stand was van Munsterhuis en Aston Martin was van Kroymans. Dan staat er toch wat minder en ze zijn er ook wat voorzichtiger mee. In Genève en Frankfurt kan je bij die merken een uitgebreide rondleiding krijgen. Vorige keer in Genève bijvoorbeeld door degene die verantwoordelijk was voor het ontwikkelen van de versnellingsbak van de Veyron, dat is toch wel interessant :)

DUT Racing

• J0YR1D3R
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:48:
[...]

Ik vond het een prima beurs, stonden voor mij geen primeurs (na Parijs, Essen en Geneve wat lastig ook) maar het was mooi ruim opgezet.
Zie hier de foto's:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

Website

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ook als ik de foto's weer hier zie, misschien weer eens naar Essen of Geneve, voor het geld wat je uitgeeft aan de RAI prijzen kan je in Amsterdam beter naar de hoeren gaan dan auto's kijken - dat kan bij de dealers uiteindelijk ook (op wat specials na, maar die zijn me het entree en parkeer geld niet waard, al had groupon een EUR 7 actie voor kaarten).

[Voor 4% gewijzigd door franssie op 20-04-2011 23:18]

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• warhamstr
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-03-2018
Dat bijdehante gedoe over die prijzen :(

Nee ik ga voor dat geld niet naar de hoeren! En al helemaal niet in Amsterdam. Ik kijk elke keer weer uit naar de RAI en daar horen veel te dure flesjes Cola en verlepte broodjes beenham voor €5,= gewoon bij. En ohja parkeren doe ik ook liefst in de buurt dus dat kost ook geld. Boejmenix verder. :>

edit:
primeurs waren er overgens wel: Audi Q3, en de nieuwe motoren van Opel en nog wel een paar maar daar heb ik me niet in verdiept verder.

[Voor 18% gewijzigd door warhamstr op 20-04-2011 23:31]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

AutoRai was leuk idd :) Zondag geweest, behoorlijke mierenhoop maar in tegenstelling tot andere keren dat ik in de RAI was lekker koel binnen. In de auto's zelf was het warmer als erbuiten, iedere keer weer een verademing als je er uit stapte :)

Nog even buiten een klein gat in een hevig ingedeukte en verlepte Jag geslagen (Ditzo actie). Mental note: echte schade maak je met de spitse kant van de hamer :Y)

Die Fluorgele SLS was trouwens wel erg stoer. Bij ons mocht de kap even open. Ik weet niet helemaal meer zeker waar of dat ding nou op liep, maar het leek wel of er een zwaarwatercentrale in het vooronder was gebouwd :D

Zal morgen even kijken of ik wat foto's online kan slingeren - GoT album vind meer dan 2Mp niet zo leuk geloof ik ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• J0YR1D3R
  • Niet online
The Eagle schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:05:
Die Fluorgele SLS was trouwens wel erg stoer. Bij ons mocht de kap even open. Ik weet niet helemaal meer zeker waar of dat ding nou op liep, maar het leek wel of er een zwaarwatercentrale in het vooronder was gebouwd :D
Het ding heet e-cell en loopt dus ook op elektriciteit :)

Website

• Tux3.14
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 10-08 22:46
Ben er zelf ook geweest :) Was wel weer leuk, was ook mijn tweede keer. Veel leuke auto's gezien, waaronder heel veel droom auto's.

Wat ik persoonlijk een hele gave en betaalbare auto vond, was toch wel de Alfa Romeo Mito. Wat een mooi ding, zowel het interieur als het exterieur. Echt het kleine broertje van de 8C. Word hoog tijd dat ik klaar ben met mijn studie en een goede baan kan vinden :P

Mito :9~ O+

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17:05
The Eagle schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:05:
Toevallig de enige waar ik nog even een foto van geschoten heb:

Ik ben gisteravond even geweest met collega's om wat foto's te schieten bij hun 'Autokenner van het jaar'-verkiezing. Afgezien van de stands van Mercedes en Chevrolet heb ik niet veel gezien. Volgende keer misschien toch maar weer eens uitgebreider de tijd nemen...

Punctuality is the politeness of kings

• tdw
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15:24

tdw

Amai seg!

Wat een boutkleur om op de foto te krijgen, die SLS. Maar wel een ontzettend gave bak :9~

Temperatuur was trouwens wel hoog.. Ongeveer 23-25 graden volgens de meters in de auto's, beetje warm naar mijn zin maar ach :)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• J0YR1D3R
  • Niet online
Warm? In Geneve heb ik regelmatig 28 en 30 graden zien staan. Voor een beurs was het een behoorlijk koele beurs, mede door de grote en hoge hallen met niet teveel kunstmatig licht.

Website

• jick
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-08 19:35

jick

MusicAddict

frankknopers schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:30:
[...]

He, dat is die Alfa waar ze er maar 500 van hadden gemaakt. Alfa had er zelf geen dus dit was de auto van een particulier. Er mocht niemand in zitten werd mij verteld afgelopen vrijdag. Bij jij soms de eigenaar van die €250.000 kosten Alfa :P
Connecties he :P.. Klopt, van zowel de 8C Competizione als de 8C Competizione Spider zijn er 500 gemaakt. Kans is klein dat je er één op de weg tegenkomt, maar er rijden er wel wat rond in Nederland. Ben wel eigenaar van een mooie Alfa, maar helaas niet van deze ;)
Niels_1989 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:13:
Wat ik persoonlijk een hele gave en betaalbare auto vond, was toch wel de Alfa Romeo Mito. Wat een mooi ding, zowel het interieur als het exterieur. Echt het kleine broertje van de 8C. Word hoog tijd dat ik klaar ben met mijn studie en een goede baan kan vinden :P Mito :9~ O+
Ik zou gaan voor een 156 of 2e hands 159, die zijn net wat leuker, maar die mito is zeker ook niet verkeerd. Ik vind em alleen een beetje te lief, geef mij maar dat agressieve van de 156/159

[Voor 31% gewijzigd door jick op 21-04-2011 16:16]

www.youtube.com/ikkejick - Better a creative mess, than an idle tidiness

• Tylen
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17:21

Tylen

ONK SuperCup 1000 #6

Ben ook nog even geweest afgelopen Dinsdag avond. Ook om te zitten en te proeven aan bepaalde modellen welke ik als opvolger zie voor mijn huidige auto.

Natuurlijk gratis naar binnen en gratis parkeren onder de RAI ;) Voor meer doen we het niet :P

Vond de nieuwe Q3 van Audi (stond buiten op het terein in een glazen kist) erg gaaf eruit zien.

A wise man once said: 'Work is not a place."

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Belofte maakt schuld :Y)

Some people say, it runs on squeezed Duracell Rabbits instead of petrol.
Others say, Fukushima was built inside.
All we know, it's called the SLS AMG E-cell :P

Electra AMG style

Ook leuk Fisker Karma. Neus jatten van BMW, lijn van Maserati, en er een electromotor in lepelen.

Studiemodelletje Citroen: de Survolt:

KITT :D

Mijn personal all time favourite:

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• paulr84
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 18-07 08:24
Leuke foto's! Heel herkenbaar ;)

Ben er gisteren geweest en vond het binnen eigenlijk niet heel speciaal. Het is natuurlijk leuk om in al die onbetaalbare auto's te stappen en snufjes uit te proberen, maar ik had meer nieuwigheidjes verwacht. Er stonden slechts enkele conceptcars waar je niet erg dichtbij kon komen en de meeste lui bij de stands hadden alleen een promotiepraatje klaar.

Maar het was zeker wel gezellig en niet druk (dat zal zaterdag ws wel anders zijn). Buiten was het verrassend leuk; meerijden in een 4x4 was erg vermakelijk en zeker aan te raden voor wie nog gaat!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True