Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01 16:40
Hallo allemaal!

Ik heb een enorm probleem.
Volgens mij heb ik het hier wel goed gepost, zo niet, mijn excuses.

Ik heb een compleet nieuw systeem gekocht en het is gisteren binnen gekomen. Deze heb ik meteen in elkaar gezet en het operating systeem erop gezet.

Nu is een klein probleem, dat ik een wireless muis heb. Deze laadt op als ik aan het slapen ben (dus als mijn computer uit staat).
Nu komt het echte probleem, mijn usb poorten krijgen geen stroom als het systeem uit staat.

Kan ik hier wat aan doen?

Help mij AUB!

Dankjewel!

PS:

Het bord wat ik nu heb ik de MSI P67A-GD65.
Model No. MS-7681

[ Voor 6% gewijzigd door Moriar op 20-04-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Was dat met je vorige PC wel zo dan? Ik heb er nog nooit van gehoord dat dat zo is. Is een USB hub met eigen voeding geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 14:56
Soms kan je de stroom op de usb poorten laten staan doormiddel van jumper settings op je moederboard. Zonder moederboard merk of typenummer kan je hier echter weinig over zeggen.

Lees je handleiding dus eens door of er ergens 5V jumpers zitten voor je USB poorten of dat er een bios setting is hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:34

sapphire

Die-hard pruts0r

is dat niet gewoon ergens op je moederbord de 5V standby aanzetten.

Geen idee hoe dat tegenwoordig gaat (of dat überhaupt nog kan) maar mijn bord van een jaar of 3 terug had een jumper daarvoor.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En soms kan je het in het BIOS instellen. Een andere optie is je computer in S3 standby zetten, of een USB hub met stroomvoorziening aan je PC hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het is voorzover ik weet geen universeel standaard voorziening om de USB poorten stroom te laten leveren als de PC uit is. Gigabyte is nog maar vrij kort bezig deze en andere verbeteringen van USB op zijn moederborden aan te bieden.

Ik gebruik zelf ook een powered hub en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
Mijn oude moederbord had dit wel (was een oud scharminkel die ik een paar jaar terug voor 40 euro gekocht had. :O)

Het bord wat ik nu heb ik de MSI P67A-GD65.

Dit moet toch wel via de BIOS te regelen zijn? Ik heb gezien dat deze zelfs mouse integrated BIOS heeft.
Of betekent het niks dat het een van de nieuwste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:52
Heb je al in het boekje gekeken? Vaak staat daar namelijk wel in welke jumper je moet verzetten om de 5V standby te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
Ik zal even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Het kan inderdaad een jumper zijn, maar ook een BIOS instelling. Ik heb een oude Dell OptiPlex GX620 en daar kan ik het in het BIOS instellen.

Tevens heb ik een monitor met ingebouwde powered USB-hub, en daar heb ik dus mijn dock voor mijn muis en telefoon cradle op aangesloten.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-06 20:59
Resume From S3 by USB Devce
The tem allows the actvty of the USB devce to wake up the system from S3 (Sus-
pend to RAM) sleep state.
Resume From S3/S4/S5 by PS/2 Mouse/ Keyboard
These tems determne whether the system wll be awakened from what power sav-
ng modes when nput sgnal of the PS/2 mouse/ keyboard s detected.

volgens mij als je deze opties in je bios aanzet(pagina 3-19 van de usa manual) blijf je stroom op je usb apparaten houden omdat je dan er ook mee moet kunnen booten

helemaal zeker ben ik hier niet van trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
ramonlambal schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:48:
Resume From S3 by USB Devce
The tem allows the actvty of the USB devce to wake up the system from S3 (Sus-
pend to RAM) sleep state.
Resume From S3/S4/S5 by PS/2 Mouse/ Keyboard
These tems determne whether the system wll be awakened from what power sav-
ng modes when nput sgnal of the PS/2 mouse/ keyboard s detected.

volgens mij als je deze opties in je bios aanzet(pagina 3-19 van de usa manual) blijf je stroom op je usb apparaten houden omdat je dan er ook mee moet kunnen booten

helemaal zeker ben ik hier niet van trouwens
Ik zie alleen in de BIOS dat Slaapstand S3 heeft.
Ik neem aan dat die S3 ervoor zorgt voor de power erop?

Of heb je dit gevonden in de BIOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-05 10:48

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

• G0 (S0): Working
  • G1, Sleeping subdivides into the four states S1 through S4:
    • S1: All processor caches are flushed, and the CPU(s) stop executing instructions. Power to the CPU(s) and RAM is maintained; devices that do not indicate they must remain on may be powered down.
    • S2: CPU powered off
    • S3: Commonly referred to as Standby, Sleep, or Suspend to RAM. RAM remains powered
    • S4: Hibernation or Suspend to Disk. All content of main memory is saved to non-volatile memory such as a hard drive, and is powered down.
  • G2 (S5), Soft Off: G2 is almost the same as G3 Mechanical Off, but some components remain powered so the computer can "wake" from input from the keyboard, clock, modem, LAN, or USB device.
  • G3, Mechanical Off: The computer's power consumption approaches close to zero, to the point that the power cord can be removed and the system is safe for dis-assembly (typically, only the real-time clock is running off its own small battery).
bron: Wikipedia: Advanced Configuration and Power Interface

Daarnaast heb ik even de handleiding van jouw mobo gedownload via de site van MSI en het volgende voor je gevonden:
The JUSB1 (red mark) supports MSI newly Super-Charger technology. With Super-Charger technology, the JUSB1 can only provide charging function in S0 (power-on), S3 (sleep mode) & S5 (shut-down) states. However, the synchronizing data link will be disabled. In this case, the system can not be awaked through the JUSB1.
Dit gaat om de USB-header op het moederbord die met een kabeltje naar het frontpaneel of een backplate loopt.

Daarnaast kun je in je BIOS kijken bij 'Setting' en 'Green Power', wellicht dat daar nog interessante opties zijn te vinden mbt de overige USB-poorten, over de BIOS instellingen staat bijna niks in de handleiding.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-06 20:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

EL -> PMG, daar past 'ie iets beter. Geef de volgende keer trouwens graag direct in de startpost al de relevante gegevens (mobotype etc), dat werkt iets sneller.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1