HD6870 Toxic: veel problemen

Pagina: 1
Acties:

• GlenSpey
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-02 09:31
Hallo,

Ongeveer een week geleden heb ik een nieuwe videokaart besteld om mijn standaard pc om te toveren tot een redelijk gamesysteem. Ik heb daarvoor de Sapphire HD6870 Toxic uitgekozen. Omdat mijn voeding niet meer voldeed heb ik tegelijk een XFX Pro 550W voeding aangeschaft.
Het werkte prima en het verschil met games was duidelijk merkbaar (hiervoor had ik een GT220). Echter een paar dagen na de installatie kreeg ik telkens black screens... uit het niets besluit de computer het voor gezien te houden en kan ik alleen nog de reset knop indrukken. Bloed irritant natuurlijk. Dit gebeurd compleet random, de ene keer krijg ik het een minuut na het opstarten al, de andere keer pas na een uur. Het gekke is dat het vooral lijkt te gebeuren als ik internet open heb staan. Als ik een (zwaar) spel aan het spelen ben dan lijkt er niks aan de hand te zijn.
Op de black screens, of welke kleur het screen dan ook krijgt want dat is eveneens random, staat verder geen informatie.

Ik heb al verscheidene dingen geprobeerd... ik heb de kast al open gehad om te kijken of de videokaart wel goed in het gleufje ( >:) ) zat, ik heb de kabeltjes van de voeding nog eens gecontroleerd, ik heb de drivers geupdate en ik heb tot 2 keer toe windows opnieuw geinstalleerd, niets helpt!

Mijn systeem:
- Intel core i7 860, 2.80 GHz
- 4 GB geheugen
- Sapphire Radeon HD 6870 Toxic
- XFX Pro 550watt voeding
- Windows 7 home premium 64 bit

Any ideas?

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:01
Wat zijn de temperaturen van je kaart?
Dit is inderdaad een vervelend probleem ja... Het is misschien een idee om hem in een andere computer te testen, dan weet je of dat het daar aan ligt (als je die mogelijkheid hebt ten minste)
De voeding zou inderdaad wel sterk genoeg moeten zijn lijkt me...
Anders ermee terug naar waar je hem hebt gekocht...
Edit: je zou ook nog even kunnen porberen om je kaart te "underclocken" met MSI afterburner, en hem dan op stock HD6870 speeds te laten draaien. (de Toxic is vanuit de fabriek al standaard overgeclocked)
Edit 2: hier ongeveer hetzelfde probleem te vinden

[ Voor 54% gewijzigd door MineTurtle op 20-04-2011 10:53 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.