Ontwerp Little Bear zijn gameroom

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na het bouwen van mijn huis, en vooral het leefbaar maken, is het nu tijd om mijn eigen plek in te richten. Dit wordt volledig mijn eigen plek, met mijn eisen, mijn wensen, en waar met helemaal niemand anders rekening gehouden dient te worden. Mijn vrouw heeft hier niets te zoeken, en dit wordt dan ook verboden terrein voor haar.

Eerst een sketch hoe het er nu bij ligt:
Afbeeldingslocatie: http://dreamdust.be/LB_1.jpg

En een legende:
  • Rode blokjes: een combinatie van 2 stopcontacten en een netwerkaansluiting.
  • Groene blokje: Coax/TV aansluiting
  • Paarse blokjes: lichtschakelaar voor de respectievelijke ruimte
  • Zwarte blok: ventilatieschacht, volledig omkast
  • Bruine balk: gemetste muur in snelbouw
  • Gele balk: deurgat (zonder deur)
Belangrijk om weten is dat alle stopcontacten, netwerkaansluitingen en coax aansluiting op 40cm boven de vloer zitten. De muur is geen steunmuur en mag volledig uitgebroken worden, op voorwaarde dat de aansluitingen bewaard blijven. Links, rechts en boven wegkappen zijn perfecte opties.

Ook belangrijk is om te weten dat de muren en plafond nog niet afgewerkt zijn. Extra kabels trekken is dus mogelijk, maar niet gewenst. Kwa muurbedekking, plafond en verlichting is ook ALLES nog mogelijk, aangezien deze nog niet aangekocht of geinstalleerd zijn.

Dan heb ik een lijstje wat erin moet:
  • Een bed voor als ik geen zin heb om naast mijn vrouw te slapen
  • Een grote bureau (minimaal 1m40, bij voorkeur 1m60) waar de computer aan komt te staan met 2 22" schermen (wandmontage). In de toekomst komt er een waterkoeling bij (Zalman Reserator) en een all-in-one.
  • Een TV meubel waar plaats is voor een TV (40" of 50") (bij voorkeur wandmontage), Playstation3, XBox360 en Wii
  • Een rek om een berg DVD's games en boeken in te steken (hoeft niet super groot te zijn, junk gaat er toch uit)
  • Een zithoek waar plaats is voor 4 personen voor een occasioneel gameavondje (was zelf aan het denken aan een combinatie van het bed en 2 fatboy zitzakken)
  • Een hondenmand, waar mijn golden retriever in kan gaan liggen als ik achter mijn PC zit.
  • Een Playseat/wheelstand + G25/27 model, opbergbaar wanneer niet in gebruik
  • Een hoop decoratie die gewoon moeten in een game room.
Wat wil ik nu van Tweakers? Eigenlijk alles. Een layout om alles te plaatsen. Specifieke merken en modellen van bureau's/TV meubels etc,. Concrete invullen van hoe ik dit moet gaan verlichten (led strips tegen de muur, spots in het plafond,...). Gordijnen of lamellen voor de ramen. Kleuren van verf die op de muur moet komen. Voor dit topic doodgaat wil ik een mooi totaalconcept hebben.

Mocht je zelf aan de slag willen, de google sketchup van je hier downloaden.

Bezie het als een enorme casemod, maar dan met een kamer in plaats van een case. Laat de ideeën maar komen!

Edit: Eerste uitwerking in 3D sketch:
Afbeeldingslocatie: http://dreamdust.be/LB_3D_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dreamdust.be/LB_3D_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dreamdust.be/LB_3D_3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Little Bear op 20-04-2011 21:53 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:22
Little Bear schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:39:
Een bed voor als ik geen zin heb om naast mijn vrouw te slapen
Ik kan dan wel niet over getrouwd zijn meepraten, maar dit kan ik me niet voorstellen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:57

Matszs

><>

Misschien een bank/bed combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Little Bear schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:39:
Wat wil ik nu van Tweakers? Eigenlijk alles. Een layout om alles te plaatsen. Specifieke merken en modellen van bureau's/TV meubels etc,. Concrete invullen van hoe ik dit moet gaan verlichten (led strips tegen de muur, spots in het plafond,...). Gordijnen of lamellen voor de ramen. Kleuren van verf die op de muur moet komen. Voor dit topic doodgaat wil ik een mooi totaalconcept hebben.

Mocht je zelf aan de slag willen, de google sketchup van je hier downloaden.

Bezie het als een enorme casemod, maar dan met een kamer in plaats van een case. Laat de ideeën maar komen!
Wat betaal je ervoor ?

Dat is in ieder geval mijn reactie hier op. Je geeft weer hoe de kamer nu is en verwacht van ons dat wij even jouw kamer gaan inrichten, heb je zelf geen ideeën? Wat voor meubels wil je, wat voor pc, hoeveel stroom denk je nodig te hebben? Je hebt totaaaal geen suggesties. Er zijn genoeg mensen die dit voor jou willen ontwerpen, die mensen heten dan ook interieur ontwerpers, en die worden betaald voor werk :).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Breek die gemetste muur van je maar weer eruit, want wat jij allemaal wil is veel te klein om in allemaal in je "leefbaar" huis te steken. Is het niet de bedoeling van een nieuw gebouwd huis om daar meer ruimte te hebben zodat je je daar niet druk over moet maken?

My 2 cents is dus: je gaat struikelen over je alles wat er in die kamer komt te staan en je overal tussendoor moeten wringen. Tenzij je dat graag doet, denk nog maar eens goed na over wat je er allemaal in wil.

Get Airflow, save the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w4rguy schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:44:
[...]

Wat betaal je ervoor ?

Dat is in ieder geval mijn reactie hier op. Je geeft weer hoe de kamer nu is en verwacht van ons dat wij even jouw kamer gaan inrichten, heb je zelf geen ideeën? Wat voor meubels wil je, wat voor pc, hoeveel stroom denk je nodig te hebben? Je hebt totaaaal geen suggesties. Er zijn genoeg mensen die dit voor jou willen ontwerpen, die mensen heten dan ook interieur ontwerpers, en die worden betaald voor werk :).
Dit dus een beetje. Wij hebben geen idee van jouw smaak, weten niet wat voor game gerelateerde dingen je in je kamer wilt en welke juist weer niet. Wil je een grote ruime bank voor 4 mensen of mogen ze lekker tegen elkaar aan zitten? Hou je van ruimte overhouden in je kamer of mag alles lekker volgezet worden? Welke kleuren wil je en welke juist niet?

Ik zou er in ieder geval voor kiezen om de achterwand waar je tv komt te staan donker te maken, dit kijkt een stuk lekkerder weg in de avonduren. Ook zou ik er voor kiezen een koelkast(je) neer te zetten voor wat lekker koud drinken of versnaperingen die je hierin kunt bewaren.
Probeer te bedenken hoeveel stopcontacten je nodig hebt (dat zijn er meer dan je denkt) zo kun je onnodige verlengsnoeren en rommel voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
De muur uitbreken is zowat onoverkomelijk. Hij staat er alleen maar omdat deze ruimte normaal een andere invulling zou krijgen. In de nieuwe (en definitieve) invulling heeft hij natuurlijk geen enkel nut meer.

Waarom geen interieurarchitect? Omdat deze heren bakken vol met geld vragen, en uiteindelijk dikwijls nog zonder aanvaardbaar resultaat op de proppen komen. Ik post dit net hier omdat ik dacht dat er hier wel een deel zitten die dit soort dingen leuk vinden.

Ik geef bewust geen suggesties omdat ik hier een volledig open blik op heb. De bedoeling is echt ideeën opdoen, en daar uiteindelijke en volledige uitwerking uit samenstellen. Alles kan nog, dat is net het mooie eraan.

Wat betreft alle eisen: wat niet gaat gaat gewoon niet natuurlijk. Maar in de mate dat het wel gaat moeten er zoveel mogelijk eisen voldaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 07:04
Ik denk dat je je vrouw goed moet verwennen vanavond, en morgen langzaam moet gaan voorstellen of je de woonkamer niet kan omruilen voor deze kamer (nadat de muur eruit is natuurlijk). Een bed, bank (of een combi dan, neemt het minste ruimte is, kan de hond ook 's nachts blijven slapen), kast, bureau... het wordt aardig vol...

En misschien is een langere plank ophangen aan de muur links ook geen slecht idee. Die dan laten afsteunen op de muur. Kan je vrij van links naar rechts bewegen, hondenmand eronder,
Kan je aan de ene kant je pc zetten, aan de andere kant de tv, samen met de consoles.

En boven (of onder, ligt aan je smaak en de beidbaarheid om zichtbare gaten te maken in je bureau, af te dekken met die zwarte kabeldoorvoeringen) een kabelgoot, met daarin verloop/verleng kabels. Zodat je je kabelmanagement op orde kan brengen. Of je maakt een rand van 1,5 cm (dik genoeg voor een kabel i.e.g.) aan de achterkant, met daaronder een kabelgoot over de volle breedte om daar je overtollige kabels neer te hangen.

Fantasie is geweldig als je loskomt!

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:10
Joep schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:43:
[...]

Ik kan dan wel niet over getrouwd zijn meepraten, maar dit kan ik me niet voorstellen :S
Hahaha , Mijn meisje zou me er gelijk uitschoppen als ik met dit idee zou komen :p Snurkt je vrouw ofzo ?

En ik vind dit inderdaad leuk om te doen (ook al is het mijn werk) , maar jij verwacht gewoon dat iemand even voor niks heel dat kamertje voor je uitwerkt. De manier waarop en het verboden terrein voor je vrouw zet een bepaalde persoon in mijn gedachte neer waar ik niet veel voor wil doen ;)

Misschien moet je eerst zelf een beetje gaan uitzoeken welke kant je op wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Haha ik heb haar wel wat slecht in de verf gezet ja :-) Mijn vrouw en ik hebben gewoon totaal verschillende slaappatronen. Zij heeft minstens 9 uren slaap nodig, ik maar 4. Als ik dan kom slapen in het midden van de nacht maak ik haar wakker, waarna ze niet meer kan slapen. Daarom dat we regelmatig apart slapen. Was moeilijk in het begin, maar is nu perfect te doen!

Ook het verboden terrein is er wat te sterk uitgekomen. Iedere man heeft nu eenmaal die eeuwige jongensachtige macho in zich waar vrouwen meestal niets mee te maken willen hebben. Ik heb er geen probleem mee om overal in het huis mooie verantwoorde kleuren te gebruiken, alleen maar posters van bloemen en gezinsfoto's op te hangen enzo. Maar in mjin eigen ruimte wil ik doen wat ik wil. Dus verlichting die eigenlijk niet kan, elke maand een nieuwe poster van een dikke film/game. Gewoon het jongensachtige in me laten boven komen.

Goed, om maar even te bewijzen dat ik geen totale lamzak ben:
  • Ik maak zelf een werkblad tegen de muur over de volledige lengte van de muur. De uitsparing van de ventilatieschacht is geen probleem dan. Tegen het raam is er dan wel een probleem. Een bureau is normaal 80cm diep, en het raam staat maar 55cm van de muur. Bovendien heb je dan gewoon een plank op beugels en poten, wat er vrij goedkoop gaat uitzien.

Links kan dan de PC geplaatst worden, met de monitoren aan beugels tegen de muur. Rechts zou de TV tegen de muur gehangen worden, met op het werkblad dan de consoles. Probleem is dat de consoles dan erg hoog komen te staan, en dat is gewoon niet fijn.
  • Het onderste stukje van de muur (die 30cm) zou ik laten staan. Tussen de 2 muren kan ik dan schappen maken waar alle boeken/games/dvd's op kunnen.
  • Het bovenste stuk van de muur kap ik af op 40cm hoogte. Ook tegen de meest rechtse muur (boven de deur) mets ik dan een nieuw muurtje van 40cm hoog. Op die 2 muurtjes leg ik dan een lattenbodem en daar dan een matras op. Op die manier kan ik de zijkant van het bed als bank gebruiken voor 3 personen. Nadeel is wel dat er geen rugleuning is. Helemaal achter het bed (dus in de rechterbovenhoek) kan ik dan nog een kast plaatsen waarvan het schap vlak boven het bed dienst kan doen als nachtkastje, en de schappen daarboven als archiefkast. Onder het bed is eventueel ruimte om de playseat op te bergen als deze niet nodig is.
  • De hondenmand kan onder het werkblad komen waar de consoles op staan. Hier staat toch nooit een stoel, dus plaats genoeg daar. De fatboy zitzak kan voor het tweede raam (en dus voor de kast achter het bed gezet worden. Wanneer de playseat in gebruik is, zet ik de fatboy even op het bed.
Dadelijk ook eens in sketchup tekenen hoe dit uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Je topic was me net al opgevallen en ik heb/had er grote vraagtekens bij.
Enerzijds omdat ik echt niet weet waar het op tweakers thuis hoort en anderzijds omdat je TS wel uitgebreid is maar van ons verwacht dat wij jou werk gaan doen.

Over het eerste kan ik kort zijn, ik vind het wel een verfrissend iets wat mij betreft in HSA eigenlijk wel op zijn plek is. Ik zou ook niet weten waar het anders thuis zou horen maar hier staat het topic prima.

Wat betreft het tweede, dat is niet de bedoeling. Net als op de rest van tweakers geldt ook hier dat je inzet moet tonen en moet laten zien wat je probleem of idee is en laat zien wat je geprobeerd of uitgedacht hebt.
Jij schotelt ons nu een flinke lijst voor en jij zegt:
Tweakers zijn er om elkaar te helpen maar daar staat dus tegenover dat je jezelf actief opstelt en ons dingen aandraagt waar wij jou over kunnen adviseren. Twijfel je ergens over? Zet de voordelen tegenover de nadelen en laat het ons zien.

Kortom, leuk initiatief maar je moet zelf aandragen wat je erin zou willen hebben wij zijn nou eenmaal geen afhaalchinees.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
Zie daarom ook mijn meest recente post, waarin ik eigenlijk precies doe wat je vroeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
OK Poging 2. Dit is wat ik zelf heb bedacht.

Afbeeldingslocatie: http://dreamdust.be/LB_3D_1.jpg
De computer met 2 monitoren, de TV met de 3 consoles en de hondenmand.

Afbeeldingslocatie: http://dreamdust.be/LB_3D_2.jpg
In het midden een mooie designmat, kwestie van de boel netjes te houden. Rechts een zitbank/bed combinatie. Rechts de matras, met aan het hoofdeinde een open stuk als nachtkastje, en daarboven nog een gesloten stuk als archiefkast. De zitbank is nu 2,4m lang, voldoende voor 4 personen. Om wat comfortabeler te zitten kan er nog een fatboy bijgezet worden.

Afbeeldingslocatie: http://dreamdust.be/LB_3D_3.jpg
De rekken voor film, muziek, games en boeken.

Volledig alternatieve voorstellen zijn nog steeds welkom, opmerkingen op dit ook :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zitten er 2 deuren in deze ruimte? Is het niet mogelijk 1 van de deuren dicht te maken? Scheelt je toch weer kostbare muurruimte die je dan anders kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochem Boom
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-07 13:28
@^ Er zitten 2 deuren in omdat het om twee kamers gaat waar de tussenmuur uitgebroken zou kunnen worden (zie startpost) Deur dichtmetselen is wel een goeie, dan zou ik die deur tegenover de ramen weghalen en je kast verlengen of opschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:24
ik zou je laatste tekening naar je fp plaatsen. Zeker omdaat mensen niet altijd een heel topic doorlopen,maar wel de fp lezen.(en zoals al omschreven dan niet verder gaan helpen)

Dan een opmerking over je kast,namelijk je moet of over je bed heen kruipen,of over je bank hangen als je iets in die kast wil doen. Net als de post van jochem ben ik het eens om de deur tussen je kast en buro weg te halen. hierdoor heb je meer vrijheid voor stoelen,kan je een kast plaatsen of verzin wat leuks.
Als alternatief kan je de deur ook laten zitten(ivm met verandering in de toekomst) maar dan de deur niet gebruiken en je fatboy voor zetten of een losse kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 13:24
Wil je echt een archiefkast aan het hoofd van je matras? Dat lijkt mij zeer onpraktisch.

Waarom kun je niet het bed in de kamer ernaast neerzetten? Daar is genoeg ruimte om een 1 persoonsbed in zijn lengte neer te zetten. Weet niet of je in het plaatje nu die kamer ernaast erbij hebt getrokken of niet.

Enig nadeel dat die ruimte geen raam heeft zie ik niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Madje op 20-04-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 09:41
Ik zou sowieso nog een beamer scherm boven je bureau hangen voor echt immersive gamen/film kijken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jochem Boom schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:44:
@^ Er zitten 2 deuren in omdat het om twee kamers gaat waar de tussenmuur uitgebroken zou kunnen worden (zie startpost) Deur dichtmetselen is wel een goeie, dan zou ik die deur tegenover de ramen weghalen en je kast verlengen of opschuiven.
Ok, muur er dus uithalen en de deur dichtmetselen. Tenminste dat zou ik doen. Ik zou geen apart bed nemen maar zou dan kiezen voor een goede slaapbank. Op een wat kleinere ruimte is die combinatie prima, en ik denk dat een slaapbank voldoet als je er zo nu en dan een nachtje op gaat liggen. Bespaart je ook lekker wat ruimte. Zorg ook dat je een dichte kast in je kamer zet, waar je bijvoorbeeld een snoer van een controller, een losse controller of iets dergelijks uit het zicht kunt opbergen.

Een beamer scherm is mooi, maar ik weet niet of de afstand daar niet wat te klein voor is, anders zou ik het zeker overwegen als ik jou was, zeker als je gamesessies met vrienden houdt.
Probeer vaste kasten te vermijden, die staan vaak alleen maar in de weg als je voor een andere setup kiest. En als je je scherm op je bureau zet om op te gamen, staat het scherm dan niet te hoog als je vanaf de bank wilt gamen? Mijn scherm hangt hier redelijk laag, precies goed als je op een bank zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjapie1
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 15:39
Mijn eerste reactie was ook de middelste muur ertussen uit slaan want het zijn twee vreemde ruimtes om apart te doen, is dat echt zo standaard opgeleverd? Of is de eigenlijke bedoeling van de rechterkamer om er een wasmachine e.d. te plaatsen? Want een kamer van 1,2m bij 3,6m is vrij vreemd als dit makkelijk bij de linkerkamer kan horen en het geen draagmuur is o.i.d.

Maargoed, omdat ze juist in deze muur de TV-aansluiting hebben gestopt, vind ik je eigen oplossing van afhakken tot de aansluitingen en er een bed met bank tussen 'hangen' juist heel mooi bedacht! Ook de rest van de indeling vind ik goed uitgedacht, en van de deuren heb je verder ook geen last.

Het enige wat ik zou veranderen is het bureau bij de TV verlagen omdat deze anders denk ik toch te hoog komt te hangen voor vanaf de bank. Het verloop van PC hoogte naar TV hoogte kan je met een verticale plank 'opvangen' zodat het wel één geheel word. Nog een voordeel hiervan is dat je de plank van de TV net zo breed kan maken als de muur t/m het raam i.p.v. dat dat een stuk uitsteekt voor je raam, want dat ziet er niet uit.

En als laatste zou ik die archiefkast niet boven je bed maken, dat ziet er zeer onpraktisch uit. Dan kan je idd maar beter toch een deur dichtmaken en daar een archiefkast maken/voorzetten.

Lijkt me verder een leuk projectje en ben zeer benieuwd naar het resultaat! d:)b

PC: RTX 3080ti - Ryzen 5 3600 Corsair: MP600 4TB - LPX 16GB - H100i - RM750x - 500D – K100 - Dark Core Pro – MM700 Randapparatuur: C49RG90 - Z906 - T300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Niet online
ozziestroker1 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:53:
ik zou je laatste tekening naar je fp plaatsen. Zeker omdaat mensen niet altijd een heel topic doorlopen,maar wel de fp lezen.(en zoals al omschreven dan niet verder gaan helpen)
Goede tip, is ook gebeurd :-)
Madje schreef op woensdag 20 april 2011 @ 17:54:
Wil je echt een archiefkast aan het hoofd van je matras? Dat lijkt mij zeer onpraktisch.
De archiefkast gaat weg. Deze gaan we in een andere ruimte plaatsen en hoeft dus niet langer in deze kamer opgenomen te worden. Ik pas straks of morgen de tekeningen aan.
McVirusS schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:15:
Ik zou sowieso nog een beamer scherm boven je bureau hangen voor echt immersive gamen/film kijken ;).
Lang over gedacht, maar in deze ruimte kan het niet mooi ingesteld worden. Er is nergens een voldoende groot kijkoppervlak beschikbaar om op een goede manier een beamer te hangen. Als het toch niet groot kan, ben je tegenwoordig beter met een TV. Toch net iets scherper (niet afhankelijk van ondergrond), goedkoper en geluidlozer.
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:31:
[...]
Ok, muur er dus uithalen en de deur dichtmetselen. Tenminste dat zou ik doen. Ik zou geen apart bed nemen maar zou dan kiezen voor een goede slaapbank. Op een wat kleinere ruimte is die combinatie prima, en ik denk dat een slaapbank voldoet als je er zo nu en dan een nachtje op gaat liggen. Bespaart je ook lekker wat ruimte. Zorg ook dat je een dichte kast in je kamer zet, waar je bijvoorbeeld een snoer van een controller, een losse controller of iets dergelijks uit het zicht kunt opbergen.
De deur dichtmetselen is geen optie. Het gaat hier over een buitendeur en een binnendeur. De buitendeur moet zowieso blijven omdat de hond buiten moet kunnen zonder door heel het huis te moeten lopen. De binnendeur ook, aangezien ik geen zin om elke keer als ik deze kamer in wil langs buiten moet lopen.

Een slaapbank voldoet eigenlijk niet. Enerzijds omdat een vaste matras toch een pak comfortabeler is. In die mate zelfs dat ik er wel wat ruimte voor wil opgeven. Bovendien kan ik nu de ruimte onder het bed gebruiken om dozen met rommel of eventueel de playseat onder te bergen. Tweede reden is dat ik geen zin om elke keer het ding om te bouwen tussen bank en bed. Is weliswaar niet veel werk, maar ik vind het gewoon niet handig.

De gesloten kast is een probleem. Mogelijk zet ik onder de bureau nog een ladekast, of hang ik boven de monitoren nog wel een gesloten kastje. Ik denk niet dat er veel andere opties zijn.
Tjapie1 schreef op woensdag 20 april 2011 @ 19:38:
Mijn eerste reactie was ook de middelste muur ertussen uit slaan want het zijn twee vreemde ruimtes om apart te doen, is dat echt zo standaard opgeleverd? Of is de eigenlijke bedoeling van de rechterkamer om er een wasmachine e.d. te plaatsen? Want een kamer van 1,2m bij 3,6m is vrij vreemd als dit makkelijk bij de linkerkamer kan horen en het geen draagmuur is o.i.d.

Het enige wat ik zou veranderen is het bureau bij de TV verlagen omdat deze anders denk ik toch te hoog komt te hangen voor vanaf de bank. Het verloop van PC hoogte naar TV hoogte kan je met een verticale plank 'opvangen' zodat het wel één geheel word. Nog een voordeel hiervan is dat je de plank van de TV net zo breed kan maken als de muur t/m het raam i.p.v. dat dat een stuk uitsteekt voor je raam, want dat ziet er niet uit.
De muur gaat er dus uit. Oorspronkeljik was dit bedoeld als kamertje waar de honden in konden slapen (ik weiger om buiten een hok te zetten, voor mij is mij een hond een deel van het gezin en heeft die ook recht op een plek in het huis).

Het TV gedeelte van de bureau is op dit moment mijn grootste bekommernis. Zoals hij nu staat, is het inderdaad te hoog. Wellicht gaat dit niet comfortabel zijn om naar TV te kijken of er op te gamen. Bovendien zit je idd met het stukje voor het raam, wat nergens op slaat.
Verlagen is mooi, enkel is er dan een ander probleem: wat doe ik met de hondenmand???

[ Voor 48% gewijzigd door Little Bear op 20-04-2011 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beest van ons heeft een eigen bank, speciale hondenbank bij de Wehkamp geloof ik. Meer omdat alle honden manden haar niet bevielen en ze er altijd te groot voor was. Ja Deense Doggen kunnen behoorlijk diva neigingen krijgen hoor ;)

Daarnaast slaapt ze ook prima op een Med-Bed ... speciale mat die je op hele hoge temps kunt uitwassen. Daar een lekker zacht kussen nog bovenop en madam is niet meer weg te slaan.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1