Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Ik heb dus deze TV aangeschaft.
Vervolgens als 2e 'monitor' aangesloten op mijn computer (zie sig) via HDMI op mijn HD5850.
Volgens mijn bureaublad instellingen krijgt de tv automatisch 1920x1080 op 60hz. En ik zie nergens meer dan 60hz staan.
Nu heeft de televisie motionflow 200hz. Kan ik dan niet gewoon op mijn gewone beeldscherm 60hz houden en op de tv 100hz of meer?

Ik heb niet veel kaas gegeten van tv's.
Heb op google gesurft maar kom niet echt iets tegen van mensen die dit scherm op de pc aansluiten

[ Voor 9% gewijzigd door ApC_IcE op 20-04-2011 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik ken de details niet precies, maar volgens mij heeft dit geen ene reet met elkaar te maken. De TV laat het signaal zien met een snelheid van 200 Hz, ongeacht wat er binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zou je dit willen? flikkert het beeld op dit moment of vind je het gewoon gaaf om 100Hz/200Hz naar je TV te sturen.

Hoe is trouwens de TV aangesloten? via HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 21:40

Swordlord

Act first, think never

Het signaal type van HDMI op PC is gewoon 1080p @ 60 hz...
Om nog leuker te zijn, als je een blu-ray speler hebt, heb je een signaal van 1080p @ 24 hz.

Dus het staat los van je TV, Je TV heeft gewoon een eigen manier om het beeld nog wat extra frames te geven, waardoor het 200Hz wordt.

@ hieronder... dat tabelletje in de handleiding zegt ook al meer dan genoeg jah...
RTFM dus...

[ Voor 44% gewijzigd door Swordlord op 20-04-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:07
In de handleiding kun je verder ook gewoon vinden welke signalen je tv op de verschillende ingangen kan verwerken.
Voor de beste beeldkwaliteit wordt aangeraden de signalen in de hierboven weergegeven tabel te gebruiken met een verticale frequentie van 60 Hz (vetgedrukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Wat een ontzettende *piep* functie is want dan kijk je een actie film (goed voorbeeld: Crank) met het film werk van Goede Tijden Slechte Tijden.

Nee die extra beeldjes zaten met goede reden niet in het orginele film materiaal dus moet een TV ze er ook niet bij verzinnen!

Voor sportwedstrijden zoals voetbal kan het wel een voordeel zijn voor het scherper maken van de beweging van de bal, minder snel blur en dus de bal uit het zicht kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:24

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:05:
Waarom zou je dit willen? flikkert het beeld op dit moment of vind je het gewoon gaaf om 100Hz/200Hz naar je TV te sturen.

Hoe is trouwens de TV aangesloten? via HDMI?
Bedoel je dit sarcastisch? 'erg gaaf'? Ik wilde het gewoon weten. Als ik 100hz kan sturen en zo wat minder schokkerigheid ben ik geholpen.
Maar om dus uit te sluiten dat het aan de bron ligt (.mkv) wil ik de tv instellingen uitsluiten.

In mijn startpost staat:
ApC_IcE schreef op woensdag 20 april 2011 @ 02:37:
Ik heb dus deze TV aangeschaft.
Vervolgens als 2e 'monitor' aangesloten op mijn computer (zie sig) via HDMI op mijn HD5850.
Dus dat is volgens mij duidelijk.
Swordlord schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:09:
Dus het staat los van je TV, Je TV heeft gewoon een eigen manier om het beeld nog wat extra frames te geven, waardoor het 200Hz wordt.

@ hieronder... dat tabelletje in de handleiding zegt ook al meer dan genoeg jah...
RTFM dus...
Thanx aan deze uitleg heb ik tenminste iets.

Ja die link naar de handleiding had ik al gevonden, alleen staat er niet 'meer dan genoeg' over vermeld of een pc ook 100hz kan uitsturen.

Referentietabel pc-ingangssignaal voor PC staar er in mijn papieren handleiding, en in de link : voor PC en HDMI 1,2,3,4
GewoonWatSpulle schreef op woensdag 20 april 2011 @ 14:13:
Wat een ontzettende *piep* functie is want dan kijk je een actie film (goed voorbeeld: Crank) met het film werk van Goede Tijden Slechte Tijden.

Nee die extra beeldjes zaten met goede reden niet in het orginele film materiaal dus moet een TV ze er ook niet bij verzinnen!

Voor sportwedstrijden zoals voetbal kan het wel een voordeel zijn voor het scherper maken van de beweging van de bal, minder snel blur en dus de bal uit het zicht kwijt.
Je spreekt jezelf wel behoorlijk tegen, je vind het een *piep* functie maar voor sport wel een voordeel?
Dat zegt het zelf al.

Ik krijg namelijk via mijn mediaplayer(eminent 7080) vloeiende beelden. en via hdmi van mijn pc iets schokkeriger.
Graag wil ik hierdoor het een en ander uitsluiten.

Allen bedankt voor de reacties.
Alleen had ik het op prijs gesteld als er niet meteen gesmeten wordt met:
RTFM, en dit had je hier en daar kunnen vinden, een forum is om de vragen die je niet op internet kan vinden te stellen
en er over te discusieren toch?

Nu is voor mij duidelijk dat meerdere bronnen (BR speler etc) ook op 60hz of minder werken.
En dat de TV de frames erbij 'verzint'
Pagina: 1