Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DelinQ
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-03 16:27
Beste,

Ik heb de volgende vraag.

Ik ben op zoek naar een tablet ter vervanging van mijn EEE.

Mijn EEE gebruik ik voor e-mail, administratie zoals afschriften, downloads van rekeningen ed. Voor de nieuw aan te schaffen tablet gaat mijn voorkeur uit naar een tablet / pad met apps. Wel moet het mogelijk zijn om makkelijk mails te beheren, schrijven. Maar ook documenten en excels te lezen en te bewerken. Het spelen van games heeft geen prio. En bij voorkeur moeten er meerdere gebruikers / account aan toe te voegen zijn (optioneel)

Ik vroeg mij af of dit met een ipad mogelijk is of dat een android based tablet beter mij mijn wensen past.
Misschien hebben mensen hier ervaringen mee. Graag hoor ik of er mensen zijn die hun pad / tablet voor het zelfde gebruiken en hoe jullie dat ervaren hebben.

@ Redactie: ik heb de policy van diverse subfora gelezen. En deze subcategorie leek mij het beste. Wees vrij om deze te verplaatsen.

Gr,
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 13:48
iPad kent sowieso niet meerdere user accounts (wel een gemis in mijn beleving). Voor tikken van langere stukken tekst gebruik ik nu soms een bluetooth toetsenbord (werkt net iets soepeler dan op het scherm tikken, al kan dat ook vrij vlot).

Mailen/mail beheren gaat in mijn beleving uitstekend op de iPad, maar weet natuurlijk niet hoeveel mail je moet verwerken ;).

Er zijn wel Office apps voor de iPad maar moet eerlijk zeggen dat ik die nog nooit gebruikt heb. Als ik zoiets wil doen pak ik toch liever mijn laptop.

Als ik jou zo hoor (met name over documenten) zou ik je eigenlijk liever gewoon een netbook willen aanraden. Denk dat dit toch lekkerder werkt voor de taken die jij omschrijft. En dat komt van iemand die z'n iPad dagelijks gebruikt en er groot fan van is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323791

DelinQ schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 23:58:
Beste,

Ik heb de volgende vraag.

Ik ben op zoek naar een tablet ter vervanging van mijn EEE.

Mijn EEE gebruik ik voor e-mail, administratie zoals afschriften, downloads van rekeningen ed. Voor de nieuw aan te schaffen tablet gaat mijn voorkeur uit naar een tablet / pad met apps. Wel moet het mogelijk zijn om makkelijk mails te beheren, schrijven. Maar ook documenten en excels te lezen en te bewerken. Het spelen van games heeft geen prio. En bij voorkeur moeten er meerdere gebruikers / account aan toe te voegen zijn (optioneel)

Gr,
Johan
Ik gebruik nu al sedert de vorig jaar april 2010 aangeschafte iPad 16GB naar volle tevredenheid voor puur en alleen zakelijk gebruik. :) Alles wat jij hier opsomt doe ik ook en zelfs meer indien nodig.
Ik zeg je er wel bij dat zaken die veel tijd en zorgvuldigheid vragen zoals photoshop bewerking,powerpoint/exel presentaties oid ik allemaal op mijn computer voorbereid en vervolgens wanneer alles helemaal tip top is, overzet naar mijn iPad voor onderweg. Als backup heb ik een externe HD te samen met een kleine MacBook Pro als ik nog "zwaar"werk moet doen maar verder gebruik ik de iPad voor onderweg! Inmiddels er ook al in 3 contigenten meegeweest en ik ben blij dat ik het ooit heb aangeschafd.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Om toch bij je EEE te blijven, wat dacht je van de ASUS EEE transformer, een "laptop" op android waar je het scherm kan gebruiken als tablet:

Asus transformer topic - deel 1