Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 23:23
Vandaag heb ik mijn oude 54Mbit wifi netwerk naar 300Mbit geupgrade. Ik heb hierbij mijn modem een reset gegeven. Door de reset kregen twee computers een ip confllict. Echter kan een computer zich niet herstellen en krijg ik telkens een 169.xxx.xxx.xxx ip adres.

In de andere pc zit dezelfde netwerkkaart en functioneert zonder problemen. De netwerkkaart heb ik niet omgewisseld omdat een handmatige ip wel werkt.......Echter wil ik gebruik maken van DHCP.

Ik heb het volgende gedaan zonder succes:
-netsh interface ip delete arpcache
-netsh int ip reset
-netsh winsock reset
-Wifi drivers van de TP-Link TL-WN951N verwijderd en opnieuw geinstalleerd

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen voordat windows opnieuw erop gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:05

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat je de juiste sleutel ingevuld hebt?
Krijg je bedraad wel een IP adres?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer in command prompt de commando's: ipconfig /release en daarna ipconfig /renew eens. op deze manier vraag je een nieuw IP van de DHCP Server (je router in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
lier schreef op woensdag 20 april 2011 @ 07:52:
Weet je zeker dat je de juiste sleutel ingevuld hebt?
Krijg je bedraad wel een IP adres?
De wifi sleutel is juist, heb de netwerkprofiel een paar keer verwijderd en opnieuw ingesteld met de zelfde key die ik ook op de andere wifi apparaten heb gebruikt. Als ik een statisch ip insteld werkt het wel,. Met de kabel heb ik nog niet getest. Zal ik morgen als eerste proberen. Verwacht dat het probleem niet aan het netwerk ligt omdat m'n telefoon, laptop en htpc wel draadloos een ip van de DHCP server krijgen.

M'n gevoel zegt dat er iets in Windows corrupt is, echter kon chckdsk niks vinden en hielp het verwijderen en opnieuw installeren van de wifi drivers niet.
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 11:57:
Probeer in command prompt de commando's: ipconfig /release en daarna ipconfig /renew eens. op deze manier vraag je een nieuw IP van de DHCP Server (je router in dit geval).
Al een paar keer geprobeerd zonder succes :(. Heb daarbij voor de zekerheid de modem (Netgear ADSL Modem met ingebouwde Wlan Router) even van het stroom gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:19
Probeer het volgende:
Open op de PC die niet goed werkt met Uitvoeren -> cmd het commandovenster en tik de volgende commando's in:
arp -d [ENTER]
ipconfig /flushdns [ENTER]

Daarna de PC opnieuw opstarten.

[ Voor 31% gewijzigd door hansvk op 20-04-2011 15:47 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Is dat toevallig een pc met XP?
Aangezien je met Wireless-N werkt zal je waarschijnlijk WPA2 gebruiken, iets waar XP een aantal updates voor nodig heeft; zonder updates zie je bijv. niet dat het WPA2 is maar zal hij het als WPA aangeven.
Overigens zijn ook niet alle wireless (insteek)kaarten geschikt voor WPA2, zeker de wat oudere niet.

Nvm, onderstaande niet gezien
Als ik een statisch ip insteld werkt het wel,.

[ Voor 13% gewijzigd door Mental op 20-04-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je denkt aan een corrupte Windows installatie kan je ook nog even je systeem bestanden checken, chakdisk controleert alleen de schijf.

Dit doe je door CMD uit te voeren als Administrator en dan de opdracht sfc /scannow geven.

En ik zou als ik jou was voor de zekerheid de adapter echt uitsluiten, altijd zonde als je er van uit gaat dat iets niet zo is en achter af toch wel zo blijkt te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2011 18:57 . Reden: Aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:55
Heb dit ook wel eens, en nog steeds geen oplossing voor gevonden... zal dit topic eens volgen, misschien spaart dat een windowsinstallatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
Vandaag heb ik mijn oude 54Mbit wifi netwerk naar 300Mbit geupgrade. Ik heb hierbij mijn modem een reset gegeven. Door de reset kregen twee computers een ip confllict.
Heeft die andere pc dan niet een vast ip-adres die nu in de dhcp range valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:46:
Als je denkt aan een corrupte Windows installatie kan je ook nog even je systeem bestanden checken, chakdisk controleert alleen de schijf.

Dit doe je door CMD uit te voeren als Administrator en dan de opdracht sfc /scannow geven.

En ik zou als ik jou was voor de zekerheid de adapter echt uitsluiten, altijd zonde als je er van uit gaat dat iets niet zo is en achter af toch wel zo blijkt te zijn.
Dit zal ik morgen doen :) Een schone Windows installatie is opzich niet veel werk. Er staan toch maar een paar games op en gebruikte de pc voor het gamen wat ik nu niet meer zo vaak doe.
Nielson schreef op woensdag 20 april 2011 @ 18:49:
[...]
Heeft die andere pc dan niet een vast ip-adres die nu in de dhcp range valt?
De pc heeft geen vast ip. Dat weet ik zeker omdat ik het ip niet ingesteld na het plaatsen van de netwerkkaart
h40d schreef op woensdag 20 april 2011 @ 15:45:
Probeer het volgende:
Open op de PC die niet goed werkt met Uitvoeren -> cmd het commandovenster en tik de volgende commando's in:
arp -d [ENTER]
ipconfig /flushdns [ENTER]

Daarna de PC opnieuw opstarten.
Zal ik morgen doen. Thx voor de input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChielW
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:10
Het volgende is voor mij wel is de oplossing geweest, teministe ik hoor mijn broertje in iedergeval niet meer zeuren dat zijn internet het niet doet. Misschien doet het voor jou ook de truc.

http://support.microsoft.com/kb/928233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
sfc /scannow did the job :Y) Bedankt voor jullie input
Pagina: 1