Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ten einde raad! Ik heb sinds zaterdag de Wetab 3G in mijn bezit. Op internet had ik al gelezen dat het mogelijk was om er Windows 7 op te installeren. Via verschillende Duitse site's kun je lezen hoe je Windows 7 erop installeert. Je moet eerst een andere BIOS installeren en dan zou je Windows 7 met behulp van een USB stick moeten kunnen installeren. Ik kom alleen niet verder dan het installeren van de BIOS! Ik ben dan ook dringend op zoek naar mensen die weten hoe je Windows 7 installeert op de Wetab. Ik hoef geen links naar Duits of Engelse site's want daar kom ik toch niet verder mee omdat mijn talen niet zo goed zijn!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Hier op Tweakers verwachten we enig input van jezelf; wat heb je gedaan, wat heb je gevonden, waar loop je vast en waar heb je gezocht?

Dat je taal kennis niet zo goed is maakt niet uit, daar zijn genoeg vertaal tools voor op het internet en waar nodig kunnen wij je wel op weg helpen maar een beetje proactief initiatief is gewenst! :)

Een simpele google zoek naar "Wetab 3G Windows 7" bracht me op de duitse Wetab Community Wiki (die overigens in het engels is geschreven). Die zou je in Google Translate kunnen stoppen om daar een nederlandse vertaling uit te kunnen krijgen, maar ik zal je alvast op weg helpen:

Je moet beginnen met een Windows 7 installatie USB maken, dit kan op een paar manieren:
- USB stick bootable maken m.b.v. DISKPART in je command prompt en daar een W7 iso op zetten.
- De officiele Microsoft W7 USB tool gebruiken
- Third party tools gebruiken.

Als het goed is heb je ook de "PLOP" boot manager geinstalleerd zodat je tijdens het opstarten van je tablet een boot menu hebt. Insert de W7 installatie USB, boot naar de PLOP bootmenu, kies USB, en de installatie gaat lekker uit zichzelf aan de gang.

Voor meer info:

http://wiki.wetab-community.de/index.php?title=Install_Win7

http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe

translate.google.com

Veel geluk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GenjiBlade schreef op woensdag 20 april 2011 @ 08:44:
Hier op Tweakers verwachten we enig input van jezelf; wat heb je gedaan, wat heb je gevonden, waar loop je vast en waar heb je gezocht?

Dat je taal kennis niet zo goed is maakt niet uit, daar zijn genoeg vertaal tools voor op het internet en waar nodig kunnen wij je wel op weg helpen maar een beetje proactief initiatief is gewenst! :)

Een simpele google zoek naar "Wetab 3G Windows 7" bracht me op de duitse Wetab Community Wiki (die overigens in het engels is geschreven). Die zou je in Google Translate kunnen stoppen om daar een nederlandse vertaling uit te kunnen krijgen, maar ik zal je alvast op weg helpen:

Je moet beginnen met een Windows 7 installatie USB maken, dit kan op een paar manieren:
- USB stick bootable maken m.b.v. DISKPART in je command prompt en daar een W7 iso op zetten.
- De officiele Microsoft W7 USB tool gebruiken
- Third party tools gebruiken.

Als het goed is heb je ook de "PLOP" boot manager geinstalleerd zodat je tijdens het opstarten van je tablet een boot menu hebt. Insert de W7 installatie USB, boot naar de PLOP bootmenu, kies USB, en de installatie gaat lekker uit zichzelf aan de gang.

Voor meer info:

http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe

translate.google.com

Veel geluk!
Sorry dat klopt. Ik heb zelf al een Windows 7 USB stick gemaakt en PLOP boot manager staat er ook al op. Ik kan de installatie van Windows 7 ook gewoon starten maar dan zegt hij bij de parties dat ze niet NTFS zijn en ik Windows 7 daarop dan niet kan installeren. De formateer of een nieuwe partie maken zijn niet zichtbaar. Ik kan wel op verwijder klikken maar dan ben ik Wetab OS ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Een nieuwe partitie maken zal niet lukken omdat er geen beschikbare ruimte is om er een op te maken ;)

Probeer de partitie met Wetab OS erop te verkleinen - Moet je wel een nieuwe USB stick maken voor of Knoppix of GParted. Ik heb zelf geen Wetab maar wel ervaringen met GParted Live dus zelf zou ik die weg in gaan, Op Sourceforge is er een goed uitleg hoe dit moet.

Eenmaal je een GParted USB hebt kan je via PLOP van die USB booten en de Wetab OS partitie verkleinen. Als je hierna de W7 installatie gaat doen dan zie je in het schijf/partitie overzicht een stuk ongepartitioneerd ruimte, daar kan je een nieuwe partitie van maken, de installatie formateert hem zelf als NTFS en dan zal die gaan installen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GenjiBlade schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:48:
Een nieuwe partitie maken zal niet lukken omdat er geen beschikbare ruimte is om er een op te maken ;)

Probeer de partitie met Wetab OS erop te verkleinen - Moet je wel een nieuwe USB stick maken voor of Knoppix of GParted. Ik heb zelf geen Wetab maar wel ervaringen met GParted Live dus zelf zou ik die weg in gaan, Op Sourceforge is er een goed uitleg hoe dit moet.

Eenmaal je een GParted USB hebt kan je via PLOP van die USB booten en de Wetab OS partitie verkleinen. Als je hierna de W7 installatie gaat doen dan zie je in het schijf/partitie overzicht een stuk ongepartitioneerd ruimte, daar kan je een nieuwe partitie van maken, de installatie formateert hem zelf als NTFS en dan zal die gaan installen!
Bedankt! Zo wil ik het gaan doen! Ik zal van het weekend wel eens kijken of het lukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GenjiBlade schreef op donderdag 21 april 2011 @ 08:48:

Bedankt! Dankzij jouw tip over GParted is het gelukt! Heel erg bedankt voor je hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

ik heb er zelf 1 in bestelling en bij binnenkomst ben ik van plan om windows 7 erop te zetten. Zijn er nu meer gebruikers van de Wetab?

[ Voor 37% gewijzigd door B0MBACI op 23-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephankamp
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 16:22
Heb er net ook eentje besteld. En ga er ook gelijk windows 7 opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, spijitg dat dit enkel in NL is. Anders had ik nu als Belg ook eentje besteld. Een tablet met Meego, W7 en 32GB voor nog geen €200 is toch echt wel een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb er nu ook 1, voor 169 euro is het echt de beste tablet. Maar geen tablet voor beginners en inlezen is handig.
B0MBACI schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:59:
Wetab is nooit populair geweest, maar nu voor 169 euro is hij wel erg interessant denk ik.
http://www.phonehouse.nl/...wetab3g32gbtablet/bestel/

ik heb er zelf 1 in bestelling en bij binnenkomst ben ik van plan om windows 7 erop te zetten. Zijn er nu meer gebruikers van de Wetab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCSO
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:52
Ik ben van plan om er ook 1 te bestellen , alleen had ik nog een paar vragen.

1) Is het scherm nu Capacitief of is het Resistief ? Bij de ene site staat Capacitief en bij een ander Resitief.

Op youtube filmpjes gaat het "sliden" van een pagina wel erg goed dus ik ga eigenlijk uit van Capacitief. Maar is er iemand die het zeker weet?

2) Je kunt wel wat apps downloaden via verschillende markten. Zijn dat ook populaire apps, en spelletjes?

Voor de rest, veel tablet voor weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
voor mijn gevoel is het een resistief scherm. apps uit de eigen markt valt mij wel wat tegen, weinig aanbod. Realiseer je dat het besuringssysteem veel meer op linux lijkt dan android. Maar voor die 169 euro is het wel eeen uitstekende prijs/kwaliteits verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik vind de touchscreen prima werken, nauwkeurig en direct. Verder heb ik er zelf meteen windows op geknald van meego werd ik niet vrolijk :)

[ Voor 20% gewijzigd door B0MBACI op 23-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen10 schreef op maandag 26 december 2011 @ 10:51:
voor mijn gevoel is het een resistief scherm. apps uit de eigen markt valt mij wel wat tegen, weinig aanbod. Realiseer je dat het besuringssysteem veel meer op linux lijkt dan android. Maar voor die 169 euro is het wel eeen uitstekende prijs/kwaliteits verhouding.
Ik begrijp niet zo wat "gevoel" er mee te maken heeft. Of een tablet goed reageert op touch input heeft slecht voor een beperkt deel met het touchscreen zelf te maken. Enkel omdat een iPad een capacitief scherm gebruikt en goed reageert op touch input wil niet zeggen dat alleen tablets met capacitieve schermen goed reageren of dat alle capacitieve schermen goed reageren.

Ik zou zeggen doe gewoon een wetenschappelijk testje :)
Raak het scherm maar eens aan met je trui tussen je vinger en het scherm. Reageert het scherm nog steeds dan is het een resistive touchscreen, zo niet dan is het capacitief. Een resistive scherm is zeker niet per definitie slecht (De N900 heeft bijvoorbeeld een goed resistive touchscreen), en er zijn ook genoeg capacitive touchscreens die heel slecht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
mijn gevoel heeft er wel degelijk mee te maken, denk dat je mijn opmerking daarin niet goed begrijpt. als bezitter van een ipad en samsung tab en meedere touchscreen telefoons weet ik echt het verschil wel.

wat ik ermee bedoelde is dat ik vind dat het minder goed reageert op aanrakingen reageert dan capacitief schermen. wepad scherm is zeker niet slecht te noemen, maar het reageert wel minder goed.

P.S mijn samsung tab met capacitief scherm reageert ook op aanraking met mij vinger waar mijn trui tussen zit, maar goed werken nee dat niet :)
Verwijderd schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:02:
[...]

Ik begrijp niet zo wat "gevoel" er mee te maken heeft. Of een tablet goed reageert op touch input heeft slecht voor een beperkt deel met het touchscreen zelf te maken.

Enkel omdat een iPad een capacitief scherm gebruikt en goed reageert op touch input wil niet zeggen dat alleen tablets met capacitieve schermen goed reageren of dat alle capacitieve schermen goed reageren.

Ik zou zeggen doe gewoon een wetenschappelijk testje :)
Raak het scherm maar eens aan met je trui tussen je vinger en het scherm. Reageert het scherm nog steeds dan is het een resistive touchscreen, zo niet dan is het capacitief. Een resistive scherm is zeker niet per definitie slecht (De N900 heeft bijvoorbeeld een goed resistive touchscreen), en er zijn ook genoeg capacitive touchscreens die heel slecht zijn.
o

[ Voor 5% gewijzigd door Jeroen10 op 26-12-2011 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Een google search levert mij toch een capacitive scherm op: http://www.google.nl/sear...5a0ea35a&biw=1920&bih=955

Verder, knal er eens Windows 8 op, volgens mij werkt dat echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
dat is vreemd want meerdere sites spreken van een resistief scherm? zouden er meerdere versies gebouwd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeroen10 schreef op maandag 26 december 2011 @ 14:20:
mijn gevoel heeft er wel degelijk mee te maken, denk dat je mijn opmerking daarin niet goed begrijpt. als bezitter van een ipad en samsung tab en meedere touchscreen telefoons weet ik echt het verschil wel.

wat ik ermee bedoelde is dat ik vind dat het minder goed reageert op aanrakingen reageert dan capacitief schermen. wepad scherm is zeker niet slecht te noemen, maar het reageert wel minder goed.
Maar jouw WeTab heeft dus een capacitive touch screen? Alleen werkt de touch input met de MeeGo software minder goed dan een iPad of Galaxy tab? Heb ik dat goed begrepen?

Overigens vond ik deze review bijzonder verhelderend:
http://my-maemo.com/reviews/review_wetab.php

Ik heb er nu ook 1 besteld. Ik ga er Ubuntu op zetten (gebruik al jaren geen windows meer). Maar eerst kijken hoe ze de android virtual machine hebben geconfigureerd. Ik heb namelijk al wel met Android x86 in VirtualBox geëxperimenteerd op mijn desktop, maar ben benieuwd of de WeTab nog nuttige truukjes gebruikt om daar handig gebruik van te kunnen maken.

Het is best wel leuke hardware:
  • echt open en ondersteuning voor andere OS-en
  • GPS
  • broadcom video decoder
  • 32GB SSD
  • UMTS/HSPA modem
  • x86 atom chip
  • 1366 × 768 scherm
  • USB host mode
Nadelen:
  • vrij zwaar/groot
  • TN scherm
  • slechte batterij: 2 uur bij normaal gebruik
  • ventilator om de CPU te coolen
  • oude GPU met slechte performance en slechte driver ondersteuning in veel OS-en
  • de single core atom is wat ouderwets aan het worden (beperkte performance)
  • Geen enkel OS voor dit apparaat is echt "af" te noemen: buggy software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

.

[ Voor 100% gewijzigd door B0MBACI op 23-01-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B0MBACI schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:14:
Heeft iemand al een nieuwe bios opgezet? Indien zo kan je dan direct windows installeren zonder alle omwegen?
Ja, of plop installeren, dan hoef je niet te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tikje naar het tabletforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:16:
[...]

Ja, of plop installeren, dan hoef je niet te flashen.
Ik heb het al via plop gedaan, maar heb er nu nog 1 in bestelling, als het ook via de bios update gaat lijkt mij dat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
Wie kan er mij ene bestellen tgn meerprijs? :) Woon ook in Belgie ( niet ver van maastricht )
Wil er wel 20euro voor geven voor de moeite ;)

[ Voor 20% gewijzigd door wtfman86 op 27-12-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de tablet net ontvangen, en ondanks dat ik erg lage verwachtingen had van de software ben ik toch wel geschrokken. WebTab OS is echt HEEEL erg slecht.
Zelfs MeeGo netbook editie is veel meer "af" dan dit (en daar heb ik ook weinig goede woorden voor over). Ik begrijp waarom ze niet openlijk de naam MeeGo op dit OS hebben gezet, dit is een merk-killer (Maemo 5 op de n900 is vele malen beter, en van wat ik van MeeGo Harmattan heb gezien, dat ook).
Koop dit ding NIET voor de software, deze zou ik classificeren als volstrekt onbruikbaar.
En als je het ding voor de hardware koopt, weet wat je koopt, er zijn een paar goede dealbreakers.

Na een uurtje spelen de volgende kritiek punten:
  • meegeleverde handleiding is enkel in het duits.
  • bij de installatie kan je kiezen voor Duits of Engels, maar als je later Nederland als locatie kiest wordt als nog Nederlands, Engels en Duits door elkaar gebruikt. Je moet de taal opnieuw instellen.
  • Na de software update werkt de microfoon niet meer, je moet rootshell installeren om dit op te lossen. Onbegrijpelijk als je skype standaard meelevert.
  • De UI is totaal inconsistent, en bij sommige talen passen woorden ook niet in knoppen. Soms kan je met je vingers scrollen, soms heb je scrollbalken, soms pijltjes om naar het volgende scherm te gaan.
  • Adobe air geeft een vervormd beeld (OpenGL driver bug?), en Adobe ondersteund sowieso geen Air meer op desktop linux.
  • browser is nogal haperig en traag bij ingezoomde paginas
  • De video speler is ook schokkerig, heeft last van screen tearing, en in fullscreen blijft er een "USB" label zichtbaar als je een USB stick hebt ingeplugged. Dit zou niet moeten met een Crystal HD versneller.
  • touch invoer reageert niet altijd even soepel (vermoedelijk een software probleem)
  • framerate lijkt laag in de UI (zeker geen 60fps zoals iOS).
  • Het scherm heeft een erg beperkte inkijkhoek, waardoor portrait mode eigenlijk redelijk vervelend kijken is.
  • Als je op bepaalde delen van het scherm drukt zie je het beeld in sommige hoekjes vervormen (alsof je op het achterliggende LCD scherm zelf drukt), niet zo degelijk gemaakt dus.
  • Het ding heeft USB poorten, maar die zijn iets dieper geplaatst waardoor niet alle USB apparaten passen zonder verleng kabel (geheugen sticks, DVB-T sticks etc).
  • het ding voelt best wel opvallend zwaar
  • ik vind de ventilator storend.
  • Android in een VM is een leuk idee, maar de performance en interface maakt het eigenlijk nutteloos in de huidige vorm.
  • rare namen en vreemde vertalingen naar nederlands hier en daar. (met "configure" verander je de desktop, maar met "info" configureer je de instellingen).
  • Je moet het systeem updaten, maar in de setting kan je dan ook weer de firmware voor het touchscreen updaten. Dat gaat dus los raar genoeg.
  • Weinig applicaties in de repositories en die er zijn, zijn vrij gedateerd (Firefox 4, Transmission 1.91 etc.)
  • Virtual keyboard reageert traag, ik heb de neiging te snel te typen.
Leuke dingen:
  • niet heel gek duur voor iets met hspa modem (werkt perfect), gps (nog niet getest), USB host mode (ook een aantal DVB-T sticks werken out-of-the box getest met PCTV nanostick), broadcom Crystal HD versneller (werkt nog niet vlekkeloos), 32GB SSD en capacitive touchscreen.
  • geheugen uitbreidbaar tot 2GB (nog niet gedaan, maar lijkt erg simpel)
  • installeren van Ubuntu of Windows schijnt relatief makkelijk te zijn. (nog niet gedaan, maar ga Ubuntu installeren).
  • Android in een virtual Machine is een erg leuk idee
  • het panoramic desktop concept met visual scrollbar is een leuk interface concept.
Achteraf gezien vind ik de prijs ok, maar niet super. De software is naar mijn mening zo ontzettend gebrekkig dat ik het zou willen vergelijken met de slechtste linux distributies, of de software bij eerste generatie Linux gadgets ( herinneringen aan mijn Asus WL-700gE router en de gp2x komen bij mij naar boven.). De software is gewoon totaal niet af.

Koop dit ding alleen als je de tijd erin wilt stoppen om te proberen er een ander besturingssysteem op te zetten (dat hopelijk beter werkt), want de ervaring out-of-the-box zou ik achteraf niet die 169,- euro waard vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-09 21:28
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:21:
Ik heb de tablet net ontvangen, en ondanks dat ik erg lage verwachtingen had van de software ben ik toch wel geschrokken. WebTab OS is echt HEEEL erg slecht.
Zelfs MeeGo netbook editie is veel meer "af" dan dit (en daar heb ik ook weinig goede woorden voor over). Ik begrijp waarom ze niet openlijk de naam MeeGo op dit OS hebben gezet, dit is een merk-killer (Maemo 5 op de n900 is vele malen beter, en van wat ik van MeeGo Harmattan heb gezien, dat ook).
Koop dit ding NIET voor de software, deze zou ik classificeren als volstrekt onbruikbaar.
En als je het ding voor de hardware koopt, weet wat je koopt, er zijn een paar goede dealbreakers.

Na een uurtje spelen de volgende kritiek punten:
  • meegeleverde handleiding is enkel in het duits.
  • bij de installatie kan je kiezen voor Duits of Engels, maar als je later Nederland als locatie kiest wordt als nog Nederlands, Engels en Duits door elkaar gebruikt. Je moet de taal opnieuw instellen.
  • Na de software update werkt de microfoon niet meer, je moet rootshell installeren om dit op te lossen. Onbegrijpelijk als je skype standaard meelevert.
  • De UI is totaal inconsistent, en bij sommige talen passen woorden ook niet in knoppen. Soms kan je met je vingers scrollen, soms heb je scrollbalken, soms pijltjes om naar het volgende scherm te gaan.
  • Adobe air geeft een vervormd beeld (OpenGL driver bug?), en Adobe ondersteund sowieso geen Air meer op desktop linux.
  • browser is nogal haperig en traag bij ingezoomde paginas
  • De video speler is ook schokkerig, heeft last van screen tearing, en in fullscreen blijft er een "USB" label zichtbaar als je een USB stick hebt ingeplugged. Dit zou niet moeten met een Crystal HD versneller.
  • touch invoer reageert niet altijd even soepel (vermoedelijk een software probleem)
  • framerate lijkt laag in de UI (zeker geen 60fps zoals iOS).
  • Het scherm heeft een erg beperkte inkijkhoek, waardoor portrait mode eigenlijk redelijk vervelend kijken is.
  • Als je op bepaalde delen van het scherm drukt zie je het beeld in sommige hoekjes vervormen (alsof je op het achterliggende LCD scherm zelf drukt), niet zo degelijk gemaakt dus.
  • Het ding heeft USB poorten, maar die zijn iets dieper geplaatst waardoor niet alle USB apparaten passen zonder verleng kabel (geheugen sticks, DVB-T sticks etc).
  • het ding voelt best wel opvallend zwaar
  • ik vind de ventilator storend.
  • Android in een VM is een leuk idee, maar de performance en interface maakt het eigenlijk nutteloos in de huidige vorm.
  • rare namen en vreemde vertalingen naar nederlands hier en daar. (met "configure" verander je de desktop, maar met "info" configureer je de instellingen).
  • Je moet het systeem updaten, maar in de setting kan je dan ook weer de firmware voor het touchscreen updaten. Dat gaat dus los raar genoeg.
  • Weinig applicaties in de repositories en die er zijn, zijn vrij gedateerd (Firefox 4, Transmission 1.91 etc.)
  • Virtual keyboard reageert traag, ik heb de neiging te snel te typen.
Leuke dingen:
  • niet heel gek duur voor iets met hspa modem (werkt perfect), gps (nog niet getest), USB host mode (ook een aantal DVB-T sticks werken out-of-the box getest met PCTV nanostick), broadcom Crystal HD versneller (werkt nog niet vlekkeloos), 32GB SSD en capacitive touchscreen.
  • geheugen uitbreidbaar tot 2GB (nog niet gedaan, maar lijkt erg simpel)
  • installeren van Ubuntu of Windows schijnt relatief makkelijk te zijn. (nog niet gedaan, maar ga Ubuntu installeren).
  • Android in een virtual Machine is een erg leuk idee
  • het panoramic desktop concept met visual scrollbar is een leuk interface concept.
Achteraf gezien vind ik de prijs ok, maar niet super. De software is naar mijn mening zo ontzettend gebrekkig dat ik het zou willen vergelijken met de slechtste linux distributies, of de software bij eerste generatie Linux gadgets ( herinneringen aan mijn Asus WL-700gE router en de gp2x komen bij mij naar boven.). De software is gewoon totaal niet af.

Koop dit ding alleen als je de tijd erin wilt stoppen om te proberen er een ander besturingssysteem op te zetten (dat hopelijk beter werkt), want de ervaring out-of-the-box zou ik achteraf niet die 169,- euro waard vinden.
Bedankt voor \je uitgebreide review!

Ik twijfel echt nog steeds..... 12 inch met Windows 7 spreekt mij erg aan, maar of dit niet op een teleurstelling uit zal draaien?

Misschien gek, maar lijkt mij een leuke tablet voor mijn vrouwtje.

Heeft iemand hier al Windows 7 op draaien? Zo ja, wat zijn je ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:59:
[...]

Ik twijfel echt nog steeds..... 12 inch met Windows 7 spreekt mij erg aan, maar of dit niet op een teleurstelling uit zal draaien?

Vermoedelijk is de ondersteuning voor de powervr GPU en de broadcom HD versneller een heel stuk beter op Windows 7. Maar of het echt goed gaat draaien is erg subjectief.
Volgens mij is de ExoPC Slate bijna hetzelfde, maar dan met Windows 7. Ook de Dell Inspiron Duo lijkt enigzins op de WeTab kwa hardware (wel een dual core Atom, dus een stuk sneller kwa cpu, maar ook de broadcom etc.)
Ik zou zeggen zoek naar reviews van die apparaten om een idee te krijgen.
Geen idee hoe moeilijk het is om w7 erop te zetten. Ga dat zelf sowieso niet doen (ik ben geen windows gebruiker).

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Vjenne-ICT schreef op woensdag 28 december 2011 @ 22:59:
[...]

Ik heb er windows op en ik kan je zeggen dat dat prima werkt, het is niet super snel, maar zeker goed te doen. Tevens heb ik er een 2 gig module ingestopt dat zorgt ervoor dat alles toch een stuk soepeler loopt.

Installatie van windows is super makkelijk als je de bios update (naar die van de exopc, het zijn identieke tablets, de exo wordt wel standaard geleverd met 2gig).
In windows werkt alles prima, full hd youtube filmpjes spelen prima af.

[ Voor 4% gewijzigd door B0MBACI op 23-01-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefd001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 13:59
ook android draait goed op de wetab.
heb in dual boot win 7 en android 3.2 draaien zelfs 4.0 zijn al beta`s voor maar nog niet volledig werkzaam.

[ Voor 32% gewijzigd door thefd001 op 01-01-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefd001 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 15:24:
ook android draait goed op de wetab.
heb in dual boot win 7 en android 3.2 draaien zelfs 4.0 zijn al beta`s voor maar nog niet volledig werkzaam.
Doet de microfoon het bij jou in android? Draai hier trouwens een triple boot met wetab os, android RC3.2.2 en windows 8 (8 draait trouwens erg goed op de wetab met 1Gb intern geheugen). O ja, en fedora en knoppix draaien out of the box ook gewoon goed alhoewel ik niet alle functies heb getest.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Het kriebelt mij in de hand als ik deze dingen weer lees..... zal ik er een aanschaffen?

Hoe lang kunnen jullie met de accu? En maakt het nog verschik als je Android of Windows 7 draai wat betreft de accu prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

batterijduur bij normaal gebruik: 2 uur.

Maakt bij atom eigenlijk niet uit of je android of windows draait kwa accu, echt idle wordt de cpu toch niet.

Naar mijn mening is Android niet bepaald nuttig omdat niet alle hardware wordt ondersteund.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:04:

Maakt bij atom eigenlijk niet uit of je android of windows draait kwa accu, echt idle wordt de cpu toch niet.

Naar mijn mening is Android niet bepaald nuttig omdat niet alle hardware wordt ondersteund.
Bedankt voor je antwoord.

Ja, 2 uur is niet echt lang.... dat is voor mij nog steeds het struikelblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefd001
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 13:59
Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 14:01:
[...]

Doet de microfoon het bij jou in android? Draai hier trouwens een triple boot met wetab os, android RC3.2.2 en windows 8 (8 draait trouwens erg goed op de wetab met 1Gb intern geheugen). O ja, en fedora en knoppix draaien out of the box ook gewoon goed alhoewel ik niet alle functies heb getest.
heb ik nog nooit gebruikt skype ook niet of andere toepassingen waar mic voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Heb er gisteren 1tje besteld bij de phonehouse, zie er nu vanaf aangezien ik pas al een playbook heb aangeschaft en momenteel geen tijd heb om het 1 en andere uit te zoeken. Mijn excuses dit hoort hier niet thuis,maar wilt iemand de tablet overnemen morgen anders weiger ik het aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
jatt123 schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:35:
Heb er gisteren 1tje besteld bij de phonehouse, zie er nu vanaf aangezien ik pas al een playbook heb aangeschaft en momenteel geen tijd heb om het 1 en andere uit te zoeken. Mijn excuses dit hoort hier niet thuis,maar wilt iemand de tablet overnemen morgen anders weiger ik het aan de deur.
Als je wat met de prijs wil doen, dan heb ik wel interesse. Stuur mij anders even een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 15:04:

ik heb de x86 versie van android draaien en het enige waar ik een probleem mee heb is de microfoon. Wat doet het bij jou niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOL! Ik wilde net gaan schrijven dat de camera, gps en de HD versneller niet werkt, maar ik zie net dat ik een oude versie draai. Een Android 3.2.2 RC2 image is net uitgekomen en de kamera en gps en rotatie sensor zouden zijn gefixed.

http://www.wetab-communit...d-322-komplett-rc2-image/

Ik heb deze versie nog niet geprobeerd. Iemand een idee of je met youtube al HD videos op Android kan kijken met de Broadcom versneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 20:05:
LOL! Ik wilde net gaan schrijven dat de camera, gps en de HD versneller niet werkt, maar ik zie net dat ik een oude versie draai. Een Android 3.2.2 RC2 image is net uitgekomen en de kamera en gps en rotatie sensor zouden zijn gefixed.

http://www.wetab-communit...d-322-komplett-rc2-image/

Ik heb deze versie nog niet geprobeerd. Iemand een idee of je met youtube al HD videos op Android kan kijken met de Broadcom versneller?
Ik kijk met de you tube app en ik zie HQ in de rechter bovenhoek staan maar ik vind het geen HQ en zeker niet vloeiend maar, ik weet dan weer niks van android ;) hm, mischien flash installeren..

Onder Windows 8 heb ik nu alles voor elkaar behalve de g sensor...

En de batterij duur valt mij mee, heb 2 uur en 20 minuten naar een 720p film zitten kijken (na eerst een codec pack te hebben geinstalleerd, in mijn geval sharks codecs) die over het netwerk werd gestreamed en nog wat full hd filmpjes van you tube daarna gekeken (het help wel als je je buffer in flash naar 10mb zet), ongeveer een half uur a drie kwartier en toen moest hij bij 8% batterij aan de stroom. Onder windows 8 uiteraard.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 09:36
Heeft er iemand een tut voor een installatie Win8? Ik zie door de bomen het bos niet meer op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ze hadden het allemaal wel wat gebruiksvriendelijker mogen maken, heb er windows opgezet, draait best lekker, ben nu met linux bezig, maar wat moet je je inlezen zeg.

Lol lekker opnieuw opgestart met linux, nu leeg scherm en start niet meer op, hoe moet ik dat nu fixen??

[ Voor 24% gewijzigd door Jeroen10 op 03-01-2012 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:14
Pascal schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 17:56:
Heeft er iemand een tut voor een installatie Win8? Ik zie door de bomen het bos niet meer op google.
Ik krijg de mijne morgen binnen, maar ik ben van plan deze tut te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Dankzij die link is er weer wat leven in mijn wetab gekomen, dank is groot.
mobby1971 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 18:35:
[...]

Ik krijg de mijne morgen binnen, maar ik ben van plan deze tut te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Jeroen10 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 19:58:
Dankzij die link is er weer wat leven in mijn wetab gekomen, dank is groot.

[...]
Graag gedaan! Heb je toevallig de bios update gedaan? En was dat gemakkelijk om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
Krijg m ook morgen binnen!
ga je tut ook volgen :)

ben benieuwd :D

[ Voor 44% gewijzigd door securitymayo op 03-01-2012 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Met wat puzzelen is het gelukt, heb nu wel een ander probleem, heb de wetab geopend om te kijken waar het geheugen precies zit en denk dat ik de touchscreen gemold heb :(
mobby1971 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:07:
[...]

Graag gedaan! Heb je toevallig de bios update gedaan? En was dat gemakkelijk om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
Je hebt de ribbon kabel gebroken? Ik las op het duitse wetab forum al dat een hoop mensen dat gehad hebben. Dat is flink balen :(

Er was daar een persoon die het heeft weten te repareren met silverlijm. De meeste pechvogels daar moesten het scherm + digitizer vervangen voor 280 euro.

Hier staat een filmpje hoe je bij het ram geheugen kunt komen, wellicht een tip voor de anderen om daar eerst naar te kijken. De kabel heeft zeer weinig ruimte en kan niet veel druk hebben.
Jeroen10 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:07:
Met wat puzzelen is het gelukt, heb nu wel een ander probleem, heb de wetab geopend om te kijken waar het geheugen precies zit en denk dat ik de touchscreen gemold heb :(

[...]

[ Voor 16% gewijzigd door mobby1971 op 03-01-2012 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ja er zitten 2 dunne kabeltjes onder dat van het geheugen, 1 hele lange, 1 kleine korte, die niet gezien en afgebroken :(. Weet niet hoe dat gemaakt kan worden, tis nu een veredelde televisie. Gelukkig heb ik wel linux kunnen installeren, alles werkt behalve touchscreen :)

Gelukkig dat ik nog een andere windows 7 tablet heb gekocht, 1 met 160 gig harde schijf :)

Ben er nu wel helaas achter, dat android en IOS toch wel het fijnst werken, windows 7 het makkelijkst om onder te knie te krijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door Jeroen10 op 03-01-2012 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
(off topic) De AT tablet voor 119 euro? Is het wat?

[ Voor 51% gewijzigd door mobby1971 op 04-01-2012 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kwa hardware lijkt het redelijk op de wetab.
zag er in de winkel best ok uit voor die prijs.
goedkoop toetsenbord aansluiten en je hebt een (goedkope) netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Ik heb dus deze tablet en ik moet eerlijk zeggen dat het opzich een leuke tablet is. Er zit zelfs 3g op, heb het getest en het werkt :) Verder natuurlijk die 160 gig harde schijf en natuurlijk windows 7. Ben het nog aan het tweaken om alles sneller te laten werken.
mobby1971 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 22:56:
(off topic) De AT tablet voor 119 euro? Is het wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 13:08
die at ligt in almere in the phone house wel in de winkel.

Voelt vrij stevig aan, is een stukje dikker dan de wetab.
Qua gewicht zijn ze hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
B0MBACI schreef op vrijdag 23 december 2011 @ 00:59:
Wetab is nooit populair geweest, maar nu voor 169 euro is hij wel erg interessant denk ik.
http://www.phonehouse.nl/...wetab3g32gbtablet/bestel/

Helaas zijn de tablets van de site van phonehouse gehaald. Gisteren stonden ze er nog op!

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-06 22:14
Ik heb een probleem met mijn wetab.
Ik heb deze enkele dagen geleden gekocht van iemand van Marktplaats.
De wetab doet het perfect en deze persoon had er windows 8 opgezet, maar dat werkt niet echt vloeiend.
Ik heb een image van windows 7 op een usb stick gezet en hoopte hem daarvandaan via de bios te kunnen opstarten. Helaas krijg ik dan der melding "a disk error occurred"
Als ik deze in mijn gewone pc stop werkt het wel, dus de windows staat wel goed op de stick en is bootable zeg maar.

Ik meen dat ik eigenlijk de "plop manager" erop moet zetten, maar aangezien het originele meego systeem er niet meer op draait gaat dat op de manieren die op internet wordt uitgelegd helaas niet.

Heeft iemand een idee hoe ik op een andere manier deze windows 8 versie van de wetab om kan zetten naar de windows 7 versie. Ik kom er helaas echt niet uit, alvast hartelijk dank.

Verwijderd

Zet als eerst de exopc bios erop, daarna kan je gewoon van alle media opstarten of dit http://www.wetab-wiki.com...nsweise_.22Magic_Bytes.22

• mobby1971
Volgende al geprobeerd?

Volgende programma downloaden en gebruiken http://linuxmirror.pherzog.net/User_Apps/MagicByteWriter.zip

Dan de stick er in en de wetab uitzetten door de powerknop lang in te drukken terwijl je een vinger op de quick button (rechter bovenhoek) houd. Als je activiteit op de stick ziet loslaten en viola..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, als iemand geinteresseert is, heb nog een wetab te koop in v&a..
Pagina: 1