An a day keeps the doctor away.
Verwijderd
Misschien issie wel gewoon onderbemeten en kookt het ding bij het minste of geringste finaal over.
Verwijderd
Zo kan je het ook verwoorden!McKaamos schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 22:09:
Vertel eerst eens wat meer over de voeding en de rest van je systeem.
Misschien issie wel gewoon onderbemeten en kookt het ding bij het minste of geringste finaal over.
* Wat voor geluid maakt het ding
* ...
Zonder enige info zijn wij hier niks.
Android developer & dürüm-liefhebber
Ik heb mijn PC kast open gemaakt, maar zie alleen een klein roostertje, waar lucht uit komt.
Blijkbaar (?) staat die voeding andersom?
Het gaat om een low budget (€50/€60,-) voeding van 600 watt.
O.a, het lijkt op een afzuigkap op de laagste/2e stand.
[ Voor 10% gewijzigd door iApp op 19-04-2011 23:29 ]
En vertel ook eens wat meer over de PC zelf.
Vertel daarnaast eens wat meer over de inhoud van je pc, als je geen flauw idee hebt wat er in zit kun je eventueel everest gebruiken..
Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...
Processor: Intel i7 920 (Met de Intel cooler)
Videokaart: Nvidia 470GTX
Ram: 6GB Triple kit Kingston 1333Mhz
Moederbord: MSI Pro-E 58x
4 Stille ventilators
Ik heb al gekeken, als ik die ventilator van de voeding stop zet, dat het veel minder geluid maakt.
Het is nu een beetje laat om nog wat uit mijn PC te halen.
Maar ga morgen meteen aan de slag!
Ik heb 2 ventilators van het merk Nexus erin zitten.
Die gaven veel ventilatie, maar overigens bleef mijn PC heet. Tot mijn grote verbazing waren dat de ventilatoren die héél veel lawaai maakten. Nu zit ik overigens nog wel met de voeding. Maar het is al een verschil!
Foto van de Nexus ventilator:

Foto's van mijn voeding:

En is jullie PC kast ook zo rommelig? Check die van mij dan, zonder voeding.

Dus de zoektocht is nu naar 2 stille fans, voor mijn HDD, en een op de PC kast (Zijkant)
En 1 stille fan voor mijn voeding.
(O.a, de kast heb ik inmiddels stof vrij gemaakt. Maar veel stof zat er niet in
Prijs moet ook niet te gek zijn. Maar toch eentje dat je voor kwaliteit betaald.
En trouwens, ik kom wat video kaart kracht te kort. Heb nu een Nvidia 470GTX.
Wat ik kan doen is: een 2e Nvidia 470GTX kopen. Of één jaar wachten, en een Nvidia 670GTX kopen...?
Bedankt Tweakers!
[ Voor 12% gewijzigd door iApp op 24-04-2011 00:49 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Haha, de kabels opruimen is onmogelijk!D4NG3R schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:50:
Ruim liever de kabels in je kast wat op.. Zorgt ervoor dat er minder stof in je kast blijft hangen, en zorgt voor een veel betere luchtstroming (Waardoor componenten met actieve koeling stiller hun werk doen).
De pc staat bijna op de grond, zon 20 cm erboven.
I.v.b een eettafel als bureau en een grote plank in het midden - onderin waar mijn pc, Xbox en PS3 opstaat. Dus stof kunnen wij bijna niet meer voorkomen. Elke 3 maanden maak ik hem al schoon. Terwijl sommige mensen zijn pc nog nooit schoon gemaakt hebben!
Het ligt dus een beetje aan de kast. Maar de venitlator van de voeding speelt wel een grote rol.
En voor die ventilator wil ik best 3 tientjes neer tellen.
Iemand een idee anders voor die kabels? Ik wordt er zelf gek van.. Maar light dit niet aan e indeling van de kast?
Dan is het niet handig dat je je videokaart juist in een 4x slot stopt. Misschien dat het niet heel veel invloed heeft, maar aangezien je maar één kaart hebt is het gewoon zonde van de beschikbare bandbreedte om niet één van de 16x sloten te gebruiken.GamerGames schreef op zondag 24 april 2011 @ 00:47:
En is jullie PC kast ook zo rommelig? Check die van mij dan, zonder voeding.
[afbeelding]
..
En trouwens, ik kom wat video kaart kracht te kort. Heb nu een Nvidia 470GTX.
(Hij staat dus in het 3rde videokaart slot
[ Voor 35% gewijzigd door iApp op 24-04-2011 11:52 ]
Daar komt het wel op neer.GamerGames schreef op zondag 24 april 2011 @ 11:29:
Maar hoezo? Loopt de videokaart dan sneller?
(Hij staat dus in het 3rde videokaart slot)
Haha, dus de videokaart zal dus (aanmerkelijk???) sneller lopen alleen maar door hem in een beter 16x slot te doen? Ik pak meteen mijn schroevendraaier!
Ik weet niet of je het daadwerkelijk ingame zal merken, als je fraps gebruikt zul je wellicht een verbetering zien van een paar FPS. Maar het is zonde om daar geen gebruik van te maken;het kost immers niets.GamerGames schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:26:
[...]
Haha, dus de videokaart zal dus (aanmerkelijk???) sneller lopen alleen maar door hem in een beter 16x slot te doen? Ik pak meteen mijn schroevendraaier!
Lees de diverse reviews @ internet maar op na, bij 4x en 16x zul je alleen een verschil uitlezen van +- 5%.
Als persoon merk je het niet zo..
Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd
Precies! Maar overigens heb ik wat haperingen bij Battlefield Bad Company 2 (Alles op max)ikheetkoen schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:28:
[...]
Ik weet niet of je het daadwerkelijk ingame zal merken, als je fraps gebruikt zul je wellicht een verbetering zien van een paar FPS. Maar het is zonde om daar geen gebruik van te maken;het kost immers niets.
Terwijl je bij BF BC2 maar een Nvidia 260GTX nodig hebt...
Het gaat hier over het verschil tussen twee PCI-e 2.0 x16 sloten via de X58 I/O Hub en een PCI-e 2.0 x4 slot via de Southbridge welke gebottleneck wordt via de DMI interface. En dat werd vast niet in die review meegenomen volgens mij.Quad schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:29:
Verschil met 4x / 8x / 16x is nihil.
Lees de diverse reviews @ internet maar op na, bij 4x en 16x zul je alleen een verschil uitlezen van +- 5%.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
En er staat op die fans ''The word quietest fans''
Nou, die maakten dus dat afzuigkap geluid!
Quad schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:29:
Een HD5850 verliest zo'n 5% preformance op een 2.0 x8 slot, en zo'n 40% preformance onder een x4 slot.. Yeah, maakt niks uit
Ga zo maar aan de slag.
Iemand nog een tip voor die kabels!!!????
[ Voor 26% gewijzigd door iApp op 24-04-2011 13:05 ]
Ook voor die kabels zou ik je adviseren een oplossing te zoeken, naar mijn idee als je wil gaan overclocken kan je beter een full tower halen dan zo een klein kastje (ben zelf van CM elite 335 naar een CM HAF932 gegaan).
Anders kan je ook nog kijken of je de kabels kan vastmaken met iets, de sata kabels lopen namelijk naar de zelfde plek om het mobo en verschillen maar 2 cm per harde schijf (ongeveer). de stroomkabels enzo los je daar alleen niet mee op.
Daar is ook een oplossing voor maar dat betekend toch weer geld uitgeven.
Mocht je toch even willen kijken ik heb het dan over voedingen waarvan alle kabels (behalve de mobo kabel) eraf kan worden gehaald (google coolermaster silent pro 750w voor een voorbeeld)
Hoop dat dit helpt!
Ik kan ook best wel geld eraan uitgeven.
Maar laten wij het dan niet te gek maken, zodat het over de €200 gaat lopen.
Wil ik het beste doen, dan kan ik dus dit gaan kopen.
Stille voeding à €80,-
Grote pc kast à €130,-
En...?
Heeft iemand nog een tip voor een grote pc kast? Als deze al niet groot genoeg is...?
Als dat een higher tower is vind ik em wel een beetje klein maarja ben nou een haf932 gewend
Die kast van mij is rond de 70 cm lang...
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Lijkt mij heel erg sterk.. Ik heb hier een CM690 Adv II welke 53cm lang is, en dat ding is GROOT..GamerGames schreef op zondag 24 april 2011 @ 14:04:
Naar mijn weten verschilt die kast qua lengte niet veel van die van mij...
Die kast van mij is rond de 70 cm lang...
Meet je kast eens op, ding is nog geen 45cm lang kan ik je nu al zeggen
Maar je hebt gelijk, 45 CM lang...
En ehm, hoe lang is deze kast?
pricewatch: Corsair Graphite 600T
En hier zit wél een goede AirFlow in, en de kabels zijn netjes op te ruimen, en er zit veel ruimte in?
(Zal deze kast geschikt zijn voor 4 PCI poorten? I.v.b toekomst qua nieuwe LGA 2011 moederbord)
Edit: Ik zie net dat dit een Midi tower is? Betekent dat dit dus geen Full Tower/High Tower is?
En qua lengte, wat is het verschil?????
[ Voor 14% gewijzigd door iApp op 24-04-2011 14:19 ]
[ Voor 53% gewijzigd door MineTurtle op 24-04-2011 14:22 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Thanks! Maar moet het eerst nog ff halen
En laat het nou net Pasen zijn!
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Nog even over een nieuwe kast, zal die kast voldoende zijn?
Groot genoeg voor 4 SLI slots...?
Quad SLI setup = Gekkenwerk.. geloof me, 2x een highendkaart is meer als voldoende..GamerGames schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:05:
Thanks!
Nog even over een nieuwe kast, zal die kast voldoende zijn?
Groot genoeg voor 4 SLI slots...?
pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
Lekkere (Stille!) kast met zeer goede koel mogelijkheden. Heb hem zelf ook
Goede voeding: pricewatch: Seasonic M12II 520W
Is direct modulair zodat je met minder kabels zit om weg te werken
Kast is zeker mooi!
Het wordt nu kiezen tussen die eerste en die van jouw...
En ik weet het met quad SLI, maar als hij dat aankan betekent dat het een zeer grote kast is! En dat zoek ik.
O.à, is het aan te raden om een 2e 470GTX te kopen, of wachten op een Nvidia 670GTX?
Volgensmij was de 470GTX niet zo'n topper.. dus kijk liever naar een nieuwe kaart ja.
Hoe kom je daarbij dan? Ik vind het een prima kaart, maar voor Adobe After Effects en 3Ds Max heb ik meer kracht nodig. De 470GTX voldoet aan alle eisen.. 607Mhz, 1280MB GDDR5,DirectX 11 en 328 Bits... Maar heb dus meer kracht nodig, en moet dus een betere of nog een kaart erbij.
Ik wil: Videobewerking/3D Programma's fatsoenlijk draaien. En alle games hooguit 2/3 jaar sowieso op high kunnen spelen. Dus gaat dat lukken met de SLI mode?
Overigens gaik deze kast bestellen, na wat rond kijken op YouTube.
pricewatch: Corsair Graphite 600T
Een nieuwe ventilator wil ik bestellen voor mijn voeding, of misschien dat ik eentje over hou uit mijn pc kast nu...
Misschien nog interessant:
[ Voor 53% gewijzigd door D4NG3R op 24-04-2011 15:51 ]
Oke hij gebruikt misschien veel stroom. Maar hij valt zeker niet tegen!!!
Helaas voor video bewerkingen zoals dit:
YouTube: iPhone 4 in 3D
Heb ik veel kracht nodig... En dat heeft deze ook wel, maar het kan nog nét iets meer...
Edit: Mooie kast in het filmpje! Las in een ander topic dat CoolerMasters mensen ook wel eens sponsort...
Gokje wagen?
[ Voor 15% gewijzigd door iApp op 24-04-2011 15:55 ]
Wees eens zelf creatief en ga zoeken waar je de kabels achter langs kan leiden want niemand kan op afstand jou zeggen waar je de kabels moet gaan leggen. Alle mensen hier die aan kabelmanagement doen die zijn er vaak wel even mee bezig totdat de kabels goed liggen.GamerGames schreef op zondag 24 april 2011 @ 12:57:
Heeft nog iemand een truck voor die kabels in mijn PC???
En er staat op die fans ''The word quietest fans''
Nou, die maakten dus dat afzuigkap geluid!
Alleen bij LANparties en casemods. Niet zomaar voor niks.GamerGames schreef op zondag 24 april 2011 @ 15:52:
Edit: Mooie kast in het filmpje! Las in een ander topic dat CoolerMasters mensen ook wel eens sponsort...
Zie je goed wat voor functies de 600T heeft. In dit filmpje kabelmanagement. Duurt een uurtje om alles te kijken.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik heb ze aangeboden om te designen.D4NG3R schreef op zondag 24 april 2011 @ 16:53:
[...]
Alleen bij LANparties en casemods. Niet zomaar voor niks.
Overigens is de 600T een pracht kast. En denk dat ik die ga kopen.
Stel CoolerMasters accepteert het, kan ik altijd om watercooling vragen.
Move PMG -> OH
Oslik blyat! Oslik!
Tja ik kan de titel ook niet veranderen in ''Mijn PC maakt veel geluid!''dion_b schreef op zondag 24 april 2011 @ 23:00:
Een voeding is geen processor, moederbord of geheugen. Vragen over voedingen horen in Overige Hardware.
Move PMG -> OH
Ontopic: Hier is overigens een review van de kast:
reviews: De Corsair Graphite 600T-behuizing getest
De cooling is net erg bijzonder. Iemand een tip voor goede ventilators voor niét al te veel geld?
Veder ziet de kast zelf er erg goed uit naar mijn mening.
Een grote Midi tower, een kleine Full Tower... Zoals in de review beschreven werd.
Ik kan niet wachten om hem te kopen, al heb ik enige twijfels over de cooling op de laagste stand.
Maar anyway, het is nog stukken beter dan dit!!!
Hopelijk heb ik hem deze week / volgende week binnen.
Er stond bij dat de levertijd 1 tot 10 dagen duurde...
Proberen te installeren, maar kwam nu al snel achter dat mij voeding kabels te kort zijn.
Iemand een idee? Je kan ze nml niet vervangen. Maar misschien kun je ze verlengen.
Alvast zeer bedankt!
PC is inmiddels aangesloten. Maar van de kast zelf, werkt de sensor niet van de cooling.
En één ventilator werkt nog niet. En ik denk, hoop, daarom dat mijn kast nu 90 graden warm is!!!!
Dus die moet zo weer uit
Geen aanrader voor overclockers dus! Tijd voor watercooling
En de CPU blijft 84 graden warm. Maar het rare is dat hij nu al een kwartier 84 graden warm is.
Iemand een idee? Hoe weet ik of die sensor stuk is?
O.à, als ik mijn hand voor de kast hou waait het ontzettend. Of te wel, naar mijn mening wordt hij goed gekoeld. Ik kijk naar de bios en de pc qua cooling.
Probleem: Er zat GEEN koelpasta op de CPU!
Mijn CPU wordt nu, max 65 graden heet.
Normaal dus. Net voordat ik achter het probleem was zat de CPU op 90 - 100 graden!
Geen schade, maar wel een probleem.
Gelukkig is mijn PC goed. Ik hoor weinig geluid uit de kast.
Dus bespaar ik weer geld.
Thanks voor dit topic, als ik weer problemen overvindt zal ik wel een nieuw topic aanmaken.
Maar deze kan gesloten!