Verklein(crop) resolutie windows desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb een DIY projector gemaakt van een OHP en een 17inch LCD, nu valt een deel van mijn display buiten mijn ohp. Dus wil ik graag het beeldscherm (desktop, windows) kleiner maken. dus zeg maar zwarte balken aan de linker en de bovenkant van het scherm.

Ik heb het met powerstrip geprobeerd en met dus instellingen van het beeldscherm zelf, echter powerstrip werkt tot misschien 5 pixels en dan gaat mijn monitor auto-adjusten en dan staat hij weer orgineel. Via de monitor zelf kan ik ook hoogstens 5 pixels schuiven en ik heb toch echt wel een dikke 200/300 pixels nodig.

Mijn vraag, want ik heb me inmiddels kapot gegoogled. kun je softwarematig windows kleiner maken...zodat er om windows "zwarte balken" onstaan.. zodat alles binnen mijn projectie valt.

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Je display centreren en underscan overscan gebruiken misschien

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:14

MartinMeijerink

Computerrorist

Installeer ICQ, en dock deze precies op het deel dat buiten het bereik van je ohp valt :)

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een lagere resolutie instellen en flatpanel scaling instellen in de driver van je videokaart al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkanon schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:04:
Ik heb een DIY projector gemaakt van een OHP en een 17inch LCD, nu valt een deel van mijn display buiten mijn ohp. Dus wil ik graag het beeldscherm (desktop, windows) kleiner maken. dus zeg maar zwarte balken aan de linker en de bovenkant van het scherm....
Kun je niet beter het panel waar je lcd op rust niet omhoog of omlaag plaatsen? Meer een HW probleem eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

op de fresnel lens is het grootste oppervlak mogelijk, tenzij je hem na de spiegel hangt. maar dat is niet praktisch.

[ Voor 38% gewijzigd door Fish op 19-04-2011 22:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hupie679
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:01
En heb je al wat kunnen vinden? Ik ben ook wel benieuwd.

https://github.com/hubertjanhickinson/OrconWifiController/

Pagina: 1