advies draadlooze router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-07 17:48
ik heb nu Prestige 2602H-61 als router(standaard van tiscali gekregen), deze heeft 4 Lan uitgangen(ik heb er iig 3 nodig) en 2 uitgangen om mee te bellen. Ik heb sinds kort een laptop en wil graag een draadloze router kopen waarmee ik dus ook ng kan bellen en via Lan internetten welke router raden jullie mij aan?
Noisa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-09 07:31

NeHoX

Gamer + PV

Wat heb je zelf al gedaan om het één en ander te vergelijken? En om je toch de goede richting op te helpen:

Heb je voor het draadloos internet geen 2e router nodig maar een access point.

[ Voor 51% gewijzigd door NeHoX op 19-04-2011 21:00 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
nvm071 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:55:
iIk heb sinds kort een laptop en wil graag een draadloze router kopen waarmee ik dus ook ng kan bellen en via Lan internetten welke router raden jullie mij aan?
Let wel op dat je nu geen normale router hebt maar een adsl modem met voip en ingebouwde router. Voordat je deze compleet vervangt moet je eerst nagaan of dit kan bij Tiscali en ook of je achter de noodzakelijke instellingen kunt komen (met name van je telefonie). Makkelijker is gewoon een normale draadloze router op je huidige modem/router aan te sluiten volgens deze handleiding: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
nou ik ben bij de tweakers pricewatch geweest alleen kan ik daar niet zien hoeveel en of de router phone uitgangen heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbm_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-08-2019
hij kan ook gewoon een router kopen en die in bridge mode zetten en aansluiten op de 4e poort (werkt dan als een access point/switch, maar kan bij eventuele overstap naar kabel altijd nog gebruikt worden als router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
dbm_ schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:06:
hij kan ook gewoon een router kopen en die in bridge mode zetten en aansluiten op de 4e poort (werkt dan als een access point/switch, maar kan bij eventuele overstap naar kabel altijd nog gebruikt worden als router)
maakt het dan nog uit welke router ik koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt in ieder geval niets bijzonders nodig. Zoek in V&A naar een willekeurige draadloze router voor 10 euro en je bent klaar. Vooral niet verder kijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:31

Quad

Doof

En anders heb ik na de meivakantie wel een simpele Asus WL54G router over die prima in deze situatie werkt.
Zo heb ik tijdens mijn Solcontijd niets anders gedaan :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
Ik denk erover deze:Conceptronic 300Mbps 11n Wireless Router & Access Point te kopen is dat een geschikt ding voor mij??
pricewatch: Conceptronic 300Mbps 11n Wireless Router & Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
Quad schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 21:19:
En anders heb ik na de meivakantie wel een simpele Asus WL54G router over die prima in deze situatie werkt.
Zo heb ik tijdens mijn Solcontijd niets anders gedaan :).
hey quad,
je zei eerst op tweakers dat je na meivakantie nog wel een asus draadloze router voor me hebt.
Is dat nog steeds mogelijk of niet?
ik heb namelijk net een conceptronic router gekocht maar die is nu al op onverklaarbare wijze kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:52
tiscali = telfort tegenwoording
Je moet gewoon even een update regelen.
Zins een paar weken heb je vdsl2 pakketen. (heb ik ook)
Internet Plus en Internet Max maken gebruik van vdsl2, als beschikbaar is kun je updaten via 'Mijn Telfort' of via klantenservice/telfort topic.
(Internet Plus via vdsl2 indien beschikbaar, anders via adsl. Internet Max alleen als vdsl2 beschikbaar is en geschatte snelheid > 25Mbps is)
Als je echter gewoon adsl wilt houden kun je even contact opnemen met de klantenservice/telfort topic.
Je moet dan in beide gevallen akkoord gaat met een contractverlenging van 1 jaar.
Ze gaan geen modems geven als je maand later opzegt natuurlijk :9
Dan krijg je gratis een nieuw modem met draadloos netwerk.
Bij ADSL pakketten een modem met 4x 100Mbps lan, 150Mbps wifi en 1 telefoonaansluiting.
of op verzoek een ouder type modem met 2 telefoonaansluitingen en 54Mbps wifi (meende ik)
Bij VDSL2 een modem met 4x 1000Mbps lan en 300Mbps wifi en 2 telefoonaansluitingen.
En het mooie is dat je dan ook nog eerste tijd korting krijg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvm071
is helaas nog niet beschikbaar bij mij maar bedankt voor de tip:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 17:52
Weet je zeker dat het nog niet beschikbaar is?
Dacht namelijk dat het bij mij ook nog niet beschikbaar was.
BBned weet het niet eens. 7(8)7
Waar ik het aan zag dat er op Mijn Telfort een lagere geschatte snelheid stond dan in het bestel systeem.
Als ik jou was zou ik even bellen met de klantenservice.
Ze kunnen je dan precies vertellen of vdsl2 beschikbaar is en zo niet wat voor modem je dan kunt krijgen.
Even contract verlengen en je krijgt gratis een modem thuisgestuurd en waarschijnlijke krijg je de eerste tijd nog korting op je abonnement.
Als je in dat jaarcontract zit wil niet zeggen dat je niet kan updaten naar vdsl2 of naar een duurder pakket.
Is gewoon zekerheid voor hun, ze gaan je geen modem geven als je volgende maand weggaat.
Pagina: 1