• Mukkes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02 09:53
Ik heb hier een Medion pc waarvan de videokaart zorgde voor vreemde blokjes op het beeldscherm.

- Intel Pentium D 2,8 GHz
- 1 GB ram
- GeForce 7300 SE 128 MB

Ik heb de pc toen geprobeerd met een GeForce 6200 LE 256 MB de pc wou wel opstarten maar gaf een blue screen alleen in veilige modus kwam ik in Windows. Hierna probeerde ik het met een GeForce 9600 GT 512 MB Dit werkte verder prima maar beide videokaarten gebruikte ik nog in een andere pc dus heb ik een andere besteld GeForce 8400 GS 512 MB maar deze videokaart geeft ook alleen maar blue screens zelfs bij de installatie cd.
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke bluescreens krijg je precies? Is de driver niet gewoon de boosdoener dat je BSODs krijgt met een nieuwe kaart?
Doe eens een reinstall of probeer een ander OS en kijk of het daar wel werkt.

• p-schoemaker80
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-02 10:41
Hoe bedoel je gelijk blue screen of start die eerst op en krijg je dan een blue screen en wat voor fout code krijg je op je blue screen

• Mukkes
Ik krijg ze tijdens het opstarten ik kom niet eens bij het inlog scherm en het is maar een flits ik kan niet zien wat voor fout codes of iets dergelijks. Ik zal zo nog even een ander OS proberen ik heb Ubuntu hier nog wel.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:27

Quad

Doof

Ik heb de pc toen geprobeerd met een GeForce 6200 LE 256 MB de pc wou wel opstarten maar gaf een blue screen alleen in veilige modus kwam ik in Windows.
Ik krijg ze tijdens het opstarten ik kom niet eens bij het inlog scherm en het is maar een flits ik kan niet zien wat voor fout codes of iets dergelijks. Ik zal zo nog even een ander OS proberen ik heb Ubuntu hier nog wel.
Logisch, drivers |:( .
Kun je misschien nog wel met de oude in Windows komen, zodat je in elk geval de drivers eraf kunt gooien?
Of anders met de 6200 LE in safe mode proberen te removen.

[ Voor 25% gewijzigd door Quad op 19-04-2011 20:16 ]

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• p-schoemaker80
Jep dat zou ik ook proberen in je windows te komen met andere kaart.En het liefst de drivers verwijderen met driversweeper.Al weet ik niet zeker of dat werkt in safemode nooit geprobeert

[ Voor 4% gewijzigd door p-schoemaker80 op 19-04-2011 20:21 ]

• Mukkes
Oké bedankt ik zal morgen avond even proberen de drivers te verwijderen met driversweeper dan laat ik wel weer even weten of het gelukt is. Alleen vind ik het dan een beetje vreemd dat hij zelfs met de installatie cd niet eens opstart of zoekt hij dan ook naar de drivers op de C:\ schijf?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

p-schoemaker80 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:18:
Jep dat zou ik ook proberen in je windows te komen met andere kaart.En het liefst de drivers verwijderen met driversweeper.Al weet ik niet zeker of dat werkt in safemode nooit geprobeert
Dat werk zeker weten in safe mode. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• p-schoemaker80
De installatie cd van je grafficekaart werkt alleen in windows zelf.Je kan wel instellen in je bios dat die opstart eerst van cd maar heeft geen enkelen zin.Ten zij het een windows OS cd is.

• Depep
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-07-2025
Evileight schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 20:09:
Disabling Blue Screen Of Death Auto-Reboot

specs

• Mukkes
Ik heb nu alle drivers met driversweeper verwijderd maar nog steeds het zelfde probleem. Ik zal nu de error op de blue screen proberen te lezen met de tip van Depep.
@ p-schoemaker80 ja dit was een windows installatie cd

• Mukkes
Blue screen:
the bios in this system is not fully acpi compliant. please contact your system vendor for an updated BIOS.

technical information:

*** STOP: 0x000000a5 (0x00000002, 0x83fal6a0, 0x00000001, 0x849153e8)

Ik heb al even gezocht op dit probleem moet ik nu de bios updaten???
Pagina: 1