Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 09:34
Beste medetweakers,

Ik heb al een tijdje een Cooler Master CM690 behuizing. Zie link. En regelmatig heb ik last van spontane reboots als ik de buitenkant van mijn kast aanraak.

Zijn er meer mensen met dit probleem en zo ja hoe hebben jullie dit opgelost?

There is no knowledge, that is not Power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 08:32
heb je wel een geaard stopcontact en een goede voeding en je moederbord wel op de spacers geschroeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Ja stopcontact is zeker geaard, ik heb een aparte groep door een electricien laten aanleggen.Ik heb de voeding al vervangen door een 750 wat van cooler master. En Moederbord staat op risers. Dat heb ik 15 jaar terug bij iemand fout zien gaan, dus als ik een PC in elkaar zet let ik daar goed op.

Tevens heb ik 2 andere PC's op hetzelfde stopcontact geprobeerd en dat ging zonder problemen. Die hadden wel een lichtere voeding, zou ik misschien teveel van mijn groep trekken?

De CM690 kast is mijn 7e zelfbouw kast van mijzelf en heb voor andere mensen ook regelmatig kast in elkaar gezet, maar nog nooit dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Speciaal voor je pc een nieuwe groep aan laten leggen? Was hier een reden voor?

Probeer de pc eens op een andere groep en/of stopcontact.

Daarbij heb je als het goed is een groep die maximaal 16 Ampere trekt, beste pc als jij met een 750Watt voeding 16 Ampere uit het stopcontact kunt trekken. De servers hier op stage trekken met 2 volle racks 8 Ampere

En de volledige systeem specificaties wil ook nog wel eens verduidelijking geven ;)

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 20-04-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Niet een hoofdgroep, ik heb 3 keer 16 ampere als hoofdstoppen en daaronder zit de groepenkast. Mijn PC apparatuur zit dan op zijn eigen subgroepje zeg maar. Dat als de stoppen in mijn keuken of woonkamer doorslaan, dat dan niet in eens mijn PC zonder stroom zit. Tenzij de aardlek eruit knal natuurlijk.

Maar zal het eens proberen met een verlengsnoertje naar een andere groep en kijken wat dat doet. Ik heb ook 2 USB poorten en een eSATA connector aan de buitenkant zitten. Kan het zijn dat die niet goed geAard zijn dat ie daardoor een reset doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Goed van alles geprobeerd, verlengkabel naar een andere groep etc. Maar nu op Google advies zowel de USB poort als de Firewire poort losgetroklem en een front panel besteld.

Schijnt dus ook wel eens voor te komen bij de 690 II (v2) kast. Hoewel sommige als oplossing de reset knop hebben losgetrokken omdat ook daar nog wel eens wat fout gaat.

Laat jullie de uitkomst weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

100% zekerheid dat je PC niet geaard is, want vroeger gebeurde er hier exact hetzelfde. Hierna hebben we besloten om elke groep te aarden, sindsdien zijn de problemen weg.

Edit: Zelfde kast ja.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 30-04-2011 16:28 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djcasl
Een veel te late update laat ik daar maar mee beginnen. Maar goed het nieuws.

Ik heb een extra draad van mijn kast naar mijn verwarmingsbuis gemaakt als een extra aarde, probleem is niet 100% weg, maar wel bijna. Maar tot mijn verbazing kreeg ik na een maand een reactie van Cooler Master.

Deze persoon gaf aan dat het I/O panel van de CM690 wel eens defect is door verkeerde bekabeling en dat vervangen van het I/O panel door een juiste het probleem op zou lossen.

Ik heb ze mijn adres gegeven om een nieuw I/O panel op te sturen maar dat is al weer ruim een week geleden sinds dien is het weer stil. Maar zal mijn neef de boel wel laten nameten om te kijken of alles hier goed geaard is.

Pagina: 1