Videokaart doet het niet?!

Pagina: 1
Acties:

• K1pc0rn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
ik heb net windows 7 opnieuw geinstalleerd want m'n PC deed raar
ik start hem op en ik zie wel gewoon beeld enzo, maar als ik dan mijn videokaart erin doe en ik start mijn PC op dan zie ik helemaal geen beeld?!
ik heb wel gewoon het extra snoertje aan mijn videokaart gedaan.
de fans draaien wel gewoon.

moet ik mijn onboard videokaart misschien ergens uitschakelen voordat ik mijn andere videokaart erin wil doen?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-02 19:43
K1pc0rn schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 16:05:
ik heb net windows 7 opnieuw geinstalleerd want m'n PC deed raar
ik start hem op en ik zie wel gewoon beeld enzo, maar als ik dan mijn videokaart erin doe en ik start mijn PC op dan zie ik helemaal geen beeld?!
ik heb wel gewoon het extra snoertje aan mijn videokaart gedaan.
de fans draaien wel gewoon.

moet ik mijn onboard videokaart misschien ergens uitschakelen voordat ik mijn andere videokaart erin wil doen?
Misschien een te lage voeding zodat je alsnog te weinig stroom hebt ?

• K1pc0rn
  • Niet online
heb 500Watt, dus daar ligt het niet aan.

• Neles7
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-02 16:51
Het kan zijn dat dit moet, maar meestal krijg je dan een bericht dat dit moet dacht ik. Je kunt in de bios eens kijken of je iets vind.

Als je even de specificaties van je systeem post kunnen wij je ook beter helpen.

<PMNX>Neles#2481 steam PoE

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-02 10:11

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Misschien is het een idee om de specs van je computer, inclusief merk/type van onderdelen, te vermelden? Een 500 Watt voeding van merk X kan minder vermogen leveren dan een 300 Watt voeding van een respectabel merk.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Ja in de bios (zie handleiding over hoe hier te komen) kan je onboard uitschakelen maar de kaart moet in de BIOS wel beeld geven. Op welke poort heb je hem aangesloten DVI< VGA, HDMI of DP?

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
500W hoeft niet perse genoeg te zijn met b.v. een quadcore-CPU, een dikke GPU en de nodige andere randapparatuur.

• K1pc0rn
  • Niet online
heb een OCZ 500 watt modxstream, ik heb hem met VGA aangesloten en de onboard videokaart geeft wel beeld in de BIOS.

ik heb:
Intel Core 2 Quad Q6600
OCZ 500 Watt ModXstream
Ati HD5770
2GB RAM

De ventilator draait wel.

[ Voor 6% gewijzigd door K1pc0rn op 19-04-2011 16:41 ]

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Ik neem aan dat je de PCI-E voedings-connectors (6-, danwel 8-pins) hebt aangesloten? Vervolgens heb je ook de onboard-VGA uitgezet in de Bios? Dan zou het eigenlijk, mits je voeding het trekt, moeten werken.

• K1pc0rn
  • Niet online
Heb alleen niet de onboard videokaart uitgeschakeld.

Waar kan je dat dan doen in de bios?

Heb net een andere videokaart gedaan, en die deed het wel gewoon in 1 keer.
Misschien zat die er niet goed in. (die HD5770 past ook amper in m'n kast.

[ Voor 65% gewijzigd door K1pc0rn op 19-04-2011 17:11 ]

• jeffreytigch
  • Laatst online: 16-02 20:44
Dit heb ik ook wel eens gehad. Als je twee videokaarten/poorten hebt aangesloten, kiest hij eentje als primary. Misschien een optie dat hij de onboard videokaart heeft uitgekozen als primary?

• Mektheb
  • Laatst online: 16-02 19:43
Bizar hij dat niet automatisch doet

• K1pc0rn
  • Niet online
Ik kan nergens zien dat ik de onboard kan uitzetten.
Moet ik misschien eerst de drivers installeren en dan de videokaart erin doen?

[ Voor 43% gewijzigd door K1pc0rn op 19-04-2011 17:40 ]

Verwijderd

nee als het goed is word de kaart door windows gedetecteerd en dan pas komt de driver aan bod maar deze heeft hij ook al aan boord. Later kan je hem weer opdaten met de nieuwste driver van ATI

• K1pc0rn
  • Niet online
Nog steeds niet opgelost hoor.
Is kan een kaart met PCI 2.1 ook aangesloten worden op PCI 1.x ?
Nee toch?

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
Kan meestal wel maar de kaart zal minder maximale bandbreedte ter beschikking krijgen. Dit moet geen probleem zijn omdat de HD5770 geen high-end maar mid-segment kaart is, dus ook niet de volledige bandbreedte zal benutten.

PCI-E 1.x 16x === PCI-E 2.x 8x

Verder: Als je op de PC post welke 't probleem heeft heb dan wel 't moederbord boekje bij de hand zodat je weet hoe en waar je de CMOS kan resetten om de BIOS-instellingen terug te zetten, mocht je de onboard uitschakelen en dan geen beeld meer kunnen krijgen.

Als je wel een andere videokaart aan de praat kunt krijgen maar de HD5770 niet:
1) Kan je de HD5770 in een andere PC proberen?
2) Weet je zeker dat je de benodigde PCI-E kabels in de HD5770 hebt gestoken?
3) Heb je meerdere PCI-E sloten? Probeer dan verschillende sloten;

We hebben de volgende informatie nodig:
- Moederbord model / specificaties
- Hoe en waarom deed je PC 'raar' en gebruikte je toen al de HD5770?
- Heb je aan hardware gesleuteld nadat je systeem 'raar' ging doen en je Windows heb geïnstalleerd?
- Draait de HD5770 fan op volle toeren (100%, straaljager-achtig?) of valt 'ie al snel stil of zelfs uit?
- Welke andere videokaart heb je geprobeerd?

Need moar infos.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• K1pc0rn
  • Niet online
1) Kan je de HD5770 in een andere PC proberen? Nee, die hebben die aansluiting niet.
2) Weet je zeker dat je de benodigde PCI-E kabels in de HD5770 hebt gestoken? PCI-E kaarten?
Das toch gewoon de voeding van de videokaart?
3) Heb je meerdere PCI-E sloten? Probeer dan verschillende sloten. Nee, maar 1.

We hebben de volgende informatie nodig:
- Moederbord model / specificaties
- Hoe en waarom deed je PC 'raar' en gebruikte je toen al de HD5770? Alles doet het goed, maar als ik de HD5770 erin doe, dan draait de CPU fan op volle toeren(meestal doet ie dat 3 seconden en dan gaat ie zachter), en geeft hij geen beeld.
- Heb je aan hardware gesleuteld nadat je systeem 'raar' ging doen en je Windows heb geïnstalleerd? Heb nieuwe voedig erin gedaan, had voor deze voeding de HD5770 nog niet, en er zit een nieuw moederbord in.
- Draait de HD5770 fan op volle toeren (100%, straaljager-achtig?) of valt 'ie al snel stil of zelfs uit? Hij draait heel even heel snel, daarna draait iets, zachter.
- Welke andere videokaart heb je geprobeerd? Nvidia 8500GT

Ik kijk morgen wat voor type moederbord ik heb.

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
DM me voor bijvoorbeeld je videokaart in mijn spare systeem te testen

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• K1pc0rn
  • Niet online
Wat is DM?

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09-2025
Je hebt het gevonden :)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

• K1pc0rn
  • Niet online
- Moederbord model / specificaties=
http://www.asrock.com/mb/...sp?Model=4Core1333-GLAN/M

als ik de Videokaart erin heb zitten, en ik sluit de VGA kabel op de onboard videokaart van het moederbord aan, dan geeft hij ook geen beeld. ik kom dus ook niet in de BIOS.

[ Voor 182% gewijzigd door K1pc0rn op 24-04-2011 14:51 ]

• K1pc0rn
  • Niet online
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Toch het moederboord?

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-02 17:35
Als ik 't goed begrijp doet de HD5770 't van 't begin af aan al niet?

Dan is de kaart waarschijnlijk gewoon defect; als je tenminste zeker weet dat de:
- de kaart er stevig in zit
- de PCI-E kabel van de voeding er ook in zit (6-pins, bij de meeste HD5770)

Als je dit zeker wilt weten moet je gewoon de kaart in een ander systeem testen of een vervangende videokaart zoeken van vergelijkbaar caliber (het liefst ook een HD5770+)

[ Voor 11% gewijzigd door Allubz op 26-04-2011 12:28 ]

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• K1pc0rn
  • Niet online
Videokaart is kapot.
had in een ander systeem geprobeerd, maar daar gaf hij ook geen beeld.

• K1pc0rn
  • Niet online
hij wordt gewoon niet door windows gedetecteerd.
iemand ervaringen met retourneren bij Alternate?

Ik heb hem dus bij iemand anders geprobeerd, maar als hij hem erin doet, en hij sluit de vga kabel aan op z'n onboard videokaart en de HD5770 zit erin, dan geeft hij wel gewoon beeld.
Bij mijn moederbord geeft hij helemaal geen beeld, ook al sluit ik hem aan op de onboard.
Misschien moederbord kapot?

[ Voor 92% gewijzigd door K1pc0rn op 29-04-2011 08:17 ]

• K1pc0rn
  • Niet online
Maar waarom doet bij hem met de HD5770 erin en aangesloten op de onboard kaart het wel, en bij mij dan niet?

Verwijderd

Beste tweakers

Na vele weken en veel bloed zweet en tranen heb ik mijn systeempje:

inventaris: futuro

maar de videokaart lijkt, na alles geïnstalleerd (alles hardware matig aangesloten) te hebben, niet te doen, waarvoor ik hem gekocht heb: hij geeft geen beeld door naar het beeldscherm. Ik heb mijn nieuwe, maar daarna ook mijn oude vertrouwde beeldscherm erop aangesloten, beide krijgen geen "feed/input".

Wie oh wie weet mij met een simpele opmerking op het juiste pad te krijgen?

alvast bedankt

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 02:17:
Beste tweakers

Na vele weken en veel bloed zweet en tranen heb ik mijn systeempje:

inventaris: futuro

maar de videokaart lijkt, na alles geïnstalleerd (alles hardware matig aangesloten) te hebben, niet te doen, waarvoor ik hem gekocht heb: hij geeft geen beeld door naar het beeldscherm. Ik heb mijn nieuwe, maar daarna ook mijn oude vertrouwde beeldscherm erop aangesloten, beide krijgen geen "feed/input".

Wie oh wie weet mij met een simpele opmerking op het juiste pad te krijgen?

alvast bedankt
Misschien handig om zelf even een topic aan te gaan maken??

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

ja ik dacht, ik maak niet onnodig een topic aan, als het probleem duidelijk in de titel staat....
Pagina: 1