Gat in mijn speaker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjef koopmans
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 15:08
Beste mensen,

Er zit een gaatje in mijn speaker, in het karton (diaphragm), ter grootte van een schroevendraaien.

Kan deze gemaakt worden?, kan ik dat gemakkelijk zelf, of toch echt laten doen?

Met vriendelijke groet,
Sjef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hoe goed wil je het hebben? Als je niet teveel geld uit wilt geven en niet het type audiofiel bent die speakerkabels van 200 euro/meter heeft ;), kun je gaffa tape (met beleid) gebruiken.
Tips: http://www.blue-room.org.uk/index.php?showtopic=29984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 00:13

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

gewoon dichtplakken met goeie tape. Of als je het netjes wil doen, het gefrommelde papier terugduwen en met wat 2 componenten (epoxy) verlijmen. Eerst een plakbandje er achter dat de lijm blijft zitten, en vervolgens een klein laagje aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Dure speaker -> goed repareren (zonde van de restwaarde van een speaker om hem nu te mishandelen), Goedkope speaker -> quick 'n dirty zoals tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

In hobbywinkels verkopen ze vloeibaar rubber:

op de voorkant een plakbandje oid doen, en dan op de achterkant meerdere dunne laagjes opbrengen met een kwastje / penseel. Na drogen plakbandje weg en evt op de voorkant nog wat laagjes aanbrengen.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:58
of van dat speaker cement kopen:)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Grappig om op dat blue-room forum te lezen wat men allemaal voor materialen gebruikt heeft. Ik zou een oude of kapotte speaker opduikelen of bij de kringloopwinkel iets voor een euro of zo kopen en uit de conus daarvan een mooie patch knippen die je er met een beetje contactlijm of zo overheen plakt. Dat lijkt me het meest voor de hand liggende materiaal om een conus mee te repareren. Als het mee zit kun je wellicht iets vinden dat in kleur aardig overeen komt.

[ Voor 9% gewijzigd door CaptJackSparrow op 19-04-2011 18:37 ]

Pagina: 1