Sim hosten, aansturen via iPhone app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:47

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik ben op zoek naar iets waarvan ik niet weet of het al bestaat.

Het idee is om een simkaart ergens te hosten (hetzij in een GPRS-modem, hetzij in een oude iPhone..). Ik zou dan met een iPhone app (die lieft zoveel mogelijk lijkt op de native Berichten.app) die simkaart willen aansturen, dus berichten versturen en verzenden. Dit liefst zo soepel mogelijk natuurlijk.

Het gevolg hiervan is dat je dus op 2 verschillende simkaarten berichten kunt versturen en verzenden, elk in een aparte App. De ene simkaart die in je iPhone zet werkt gewoon met de Berichten app, de andere simkaart, die ergens anders gehost wordt, werkt via een speciale App (waar ik nu op zoek naar ben).

Het voordeel hiervan zou zijn dat je bv. die simkaart host in een ander land, en dan kan je zo berichten versturen en ontvangen aan het tarief van dat land. De smsjes worden dan via een mobiele dataverbinding naar je iPhone gebracht. Een andere mogelijkheid is dan om bv. je jailbroken iPod Touch te gebruiken om smsjes te kunnen sturen en ontvangen (mits WiFi beschikbaar uiteraard).
Dit zou heel handig zijn voor mensen die bv. in het buitenland zijn voor een paar maand, maar toch zo goedkoop mogelijk contact willen houden met hun thuisvrienden. Gewoon je oude nummer (simkaart) ergens hosten, alles netjes ophalen op je iPhone via een dataverbinding en goedkoop blijven smsen zonder dat iemand merkt dat je in het buitenland zit.

De vraag: bestaat al zoiets? Dat ik bv. een simkaart kan hosten in een oude iPhone, die op netstroom aangesloten is, zodat ik via mijn (nieuwere) iPhone die kan aansturen?

edit: ik ben niet op zoek naar whatsapp, facebook, e-mailen, pingen..

[ Voor 15% gewijzigd door Lulukai op 19-04-2011 13:33 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 20:17

itsalwaysme

Graast voor DB

Bedoel je niet zoiets?

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ja, ik ken die website al (ik ben in mijn vrije tijd bezig met sms-servers e.d.), ik ben dus op zoek of er al een app is waarmee je een sms gateway kan aansturen (liefst gebruiksvriendelijk en via je eigen sms gateway. Gebruik je die van een provider a la Mollie, dan gaat je kostenbesparend effect teniet. Nu kan ik een paar duizend smsen versturen voor een tientje per maand)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pepio
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 23:02
Niet helemaal wat je zoek, maar de skype app zou mogelijk ook het overwegen waard kunnen zijn... Met een beetje leuk abbo kun je dan ook vrij goedkoop sms'en.

[ Voor 4% gewijzigd door pepio op 19-04-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Je zou ook nog kunnen overwegen om een VNC server te installeren op de tweede iPhone en een VNC client op de normale iPhone. Op deze manier kun je op afstand gebruik maken van de tweede iPhone en dus ook SMS'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Stouten schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:39:
Je zou ook nog kunnen overwegen om een VNC server te installeren op de tweede iPhone en een VNC client op de normale iPhone. Op deze manier kun je op afstand gebruik maken van de tweede iPhone en dus ook SMS'en.
Inderdaad, dit heb ik ook al overwogen en getest. Grote nadelen: VNC gebruikt veel bandwith en dit werkt helemaal niet soepel. Bovendien moet je dan altijd via VNC kijken of je berichten hebt ontvangen.

Technisch is wat ik zoek perfect mogelijk en zou het zeer handig zijn om te gebruiken, alleen heb ik nog niet ontdekt dat iemand dit heeft gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door Lulukai op 19-04-2011 13:57 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
schop

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ben jij niet beter af met een usb modem voor de simkaart? Je hangt de usbstick aan een server in de meterkast oid en dan komen de smsjes binnen op de server. Op die manier kan je redelijk makkelijker aan de smsjes komen denk ik.

Zoiets bijvoorbeeld, alleen even kijken naar ondersteunende software:
http://www.ec21.com/offer...HSDPA_Modem--9062258.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Aloys schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 15:49:
Ben jij niet beter af met een usb modem voor de simkaart? Je hangt de usbstick aan een server in de meterkast oid en dan komen de smsjes binnen op de server. Op die manier kan je redelijk makkelijker aan de smsjes komen denk ik.

Zoiets bijvoorbeeld, alleen even kijken naar ondersteunende software:
http://www.ec21.com/offer...HSDPA_Modem--9062258.html
Ja dat kan ik al allemaal. Ik vroeg mij enkel af of er al een dienst is die dit volledig doet en ook een mooie iPhone app voor heeft.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mijn vermoeden: nee. Dit is wel erg specifiek, als de "buitenlander" internet tot zijn beschikking heeft kan hij ook met zijn vrienden WhatsApp'en? Dat zou een hoop kosten schelen, alleen jammer voor de mensen die geen smartphone hebben.
Pagina: 1