• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 12:35
Op een Windows Server 2008 met terminal services erop, kan ik via de taskmanager geen andere gebruiker beheren. Dus de optie Remote control / Extern beheer werkt niet. Er wordt een poging gedaan en dan wordt e verbinding verbroken voor de gebruiker en de administrator.
  • Ik log niet in via de console, maar via RDP
  • Bij de gebruiker is aangezet dat die overgenomen mag worden met Extern Beheer
  • Ik heb 3 schermen aan mijn PC hangen (dit kan mogelijk een probleem zijn: zie link)
  • Deze optie ook al geprobeerd; compressie instellingen
Is er iemand met een oplossing hiervoor, bij MS kan ik hierover niks vinden en Google is nog niet mijn vriend geworden met dit probleem ;)

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Probeer eens in te loggen met mstsc /admin.

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 12:35
Ook dan heb ik dat probleem. Enige manier waarop ik geen problemen heb, is om het vanaf een PC met maar 1 monitor te doen. Ik heb het vinkje voor meerdere beeldschermen gebruiken trouwens uit staan, dus het zou niet moeten uitmaken.

Verwijderd

Heb je Routing and Remote Access geconfigureerd staan? Kijk daar even naar je Services en Ports:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_o9XLazeBut8/TCyijy_czbI/AAAAAAAADPQ/s38y6Bbk3bg/clip_image030%5B3%5D.gif

Zorg daar dat je Remote Desktop (poort 3389) open hebt staan naar je gateway. In dit geval zal dit zijn 127.0.0.1 als je maar 1 server hebt.