Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
Op een Windows Server 2008 met terminal services erop, kan ik via de taskmanager geen andere gebruiker beheren. Dus de optie Remote control / Extern beheer werkt niet. Er wordt een poging gedaan en dan wordt e verbinding verbroken voor de gebruiker en de administrator.
  • Ik log niet in via de console, maar via RDP
  • Bij de gebruiker is aangezet dat die overgenomen mag worden met Extern Beheer
  • Ik heb 3 schermen aan mijn PC hangen (dit kan mogelijk een probleem zijn: zie link)
  • Deze optie ook al geprobeerd; compressie instellingen
Is er iemand met een oplossing hiervoor, bij MS kan ik hierover niks vinden en Google is nog niet mijn vriend geworden met dit probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:42
Probeer eens in te loggen met mstsc /admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeezicht
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 17:47
Ook dan heb ik dat probleem. Enige manier waarop ik geen problemen heb, is om het vanaf een PC met maar 1 monitor te doen. Ik heb het vinkje voor meerdere beeldschermen gebruiken trouwens uit staan, dus het zou niet moeten uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je Routing and Remote Access geconfigureerd staan? Kijk daar even naar je Services en Ports:
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_o9XLazeBut8/TCyijy_czbI/AAAAAAAADPQ/s38y6Bbk3bg/clip_image030%5B3%5D.gif

Zorg daar dat je Remote Desktop (poort 3389) open hebt staan naar je gateway. In dit geval zal dit zijn 127.0.0.1 als je maar 1 server hebt.