Toon posts:

Advies gevraagd m.b.t. router en bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik bij mij thuis de volgende opstelling:
  • Linksys WRT54G Router, verbonden met kabelmodem
  • Linksys WET54G Bridge verbonden met een 4 poorts switch waaraan twee desktops zijn gekoppeld (deze staan op de eerste verdieping).
De WET54G uit bovenstaande opstelling heeft het begeven. Ik wil de router ook vervangen en overstappen op wireless N. In de toekomst komt er meer draadloze apparatuur bij. Mijn woning heeft betonnen verdiepingsvloeren. Het zou prettig zijn als ik ook in mijn tuin een draadloze verbinding tot mijn beschikking heb.

Ik dacht zelf aan de volgende opstelling
  • D-Link DIR-825 Router
  • D-Link DAP-1360 of DAP-1522 (hier zit namelijk een switch in) als Bridge
Of:
  • Linksys E-3000 als Router
  • Linksys WET610N als Bridge
Ik heb geen ervaring met D-Link en lees wisselende berichten over de kwaliteit van het signaal. Over de nieuwe Linksys apparatuur lees ik ook wisselende berichten. Advies is welkom.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 13:19 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Dit kriebelt bij jou zo te zien altijd in april. De meeste routers kun je overigens ook instellen als client/repeater bridge en zijn vaak niet eens duurder! Sommige hebben zelfs met stock firmware dit ingebakken en anders lukt dit wellicht met dd-wrt (zie eerder gelinkte pagina).

[ Voor 70% gewijzigd door Nivk op 19-04-2011 18:28 . Reden: dd-wrt ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha. Dat is inderdaad wel toevallig. Het grappige is dat ik die WET toen weer aan de praat heb gekregen. Maar hij heeft het dus alsnog begeven.