Toon posts:

Ubuntu 10.10, exim4, geen externe mail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo even snel de situatie:

Ik heb een Ubuntu 10.10 server. Daarop heb ik Exim4 draaien en spamassassin. Port 25 en 143 staan open op de router en werken. Nu wil het alleen dat ik geen mail in mijn inbox krijg. Imap via encryption verbinden ging prima (outlook in windows en evolution in ubuntu), maar er komt geen mail binnen.

Wat echter wel werkt is

echo "dit is een test" | exim4 main@email.com

Als ik in /var/log/exim4/mainlog kijk zie ik dan die e-mail binnenkomen er netjes afgeleverd worden bij mijn user. Vervolgens komen ze ook in mijn inbox binnen. De mailtjes die ik van extern verstuur komen alleen niet aan. De verzender krijgt een postmaster delay melding en de ontvanger krijgt niks. Ook in het bovengenoemde log komt niks binnen.

Ik heb nog geen firewall geinstalleerd, dus dat is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zoveel weet ik er ook niet van, maar de kans is groot dat je exim4 nog moet configureren dat die externe mail accepteerd.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:47

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
'De verzender krijgt een postmaster delay melding' Waar komt die melding vandaan? En welke melding is het precies? Er zijn zoveel meldingen.

Als jij niets in je logs krijgt, dan lijkt mij dat je dns nog niet naar je exim bak wijst. Anders zou je ten eerste meldingen in je log zien, en ten tweede (indien exim ze niet kan/mag ontvangen) een delivery error (geen delay).

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DNS en poort 25 staan goed, want ik heb mijn exchange server vervangen die wel werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
blijft nog de rest van de vragen staan, wat zie je in je logs over niet afgeleverde mail, mijn glazen bol is namelijk stuk, en je geeft geen andere info dan 'het werkt niet en ik krijg een error' zonder de error te specificeren kunnen wij je niet helpen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, duurde even... Dit krijg ik terug van mijn werk-exchange server waarmee ik een test mailtje stuurde.

"This message has not yet been delivered. Microsoft Exchange will continue to try delivering the message on your behalf. "

Zegt op zich niet zoveel natuurlijk.

Zoals ik al zei zie ik in /var/log/exim4/mainlog niks binnenkomen vanaf extern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Luistert exim wel op poort 25 'extern'? wat zie je in 'netstat -anp|grep exim'? Als je (na een backup van je huidige config, als je die veranderd hebt) 'dpkg-reconfigure exim4-config' doet, en de juiste opties selecteert, werkt het dan beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kees schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:34:
Luistert exim wel op poort 25 'extern'? wat zie je in 'netstat -anp|grep exim'? Als je (na een backup van je huidige config, als je die veranderd hebt) 'dpkg-reconfigure exim4-config' doet, en de juiste opties selecteert, werkt het dan beter?
Ok, opgelost... heb opnieuw /etc/exim4/update-exim4.conf.conf geconfigureerd (luisterde alleen op loopback) en met een restart van de service werkt nu alles weer. Achteraf dom :)
Pagina: 1