[MicroSD] 32GB onder de €30 mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• mexm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-01-2023
Ik kwam deze micro sd kaart tegen voor 27,50.

Is dit mogelijk? Of is dit een oplichter?

Koop hier NIETmensen, waardeloze micro-sd!

[ Voor 14% gewijzigd door mexm op 21-04-2011 12:23 ]

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:58
If it sounds to good to be true,.. it probably is. Ben op het moment niet op de hoogte van prijzen van zulke kaartjes maar imho is 27.50 erg weinig. En gezien zijn voorwaarden niet langer zijn dan 1 pagina, in capslock is geschreven en er geen bezoekadres of KVK nummer is, naah ik zou het niet doen in elk geval.

gewoon nee.

Verwijderd

De pricewatch is dubbel zo duur:
http://tweakers.net/price...PtnGuoU5qTQNc8ZN2UGksp5Qc

If it sounds too good to be true...

• mexm
Dan maar het zekere voor het onzekere en lekker laten voor wat het is. :)
Bedankt voor de reacties

@Sander PS3

Ze hebben wel een KvK nr: 51991977

[ Voor 20% gewijzigd door mexm op 19-04-2011 10:43 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:05

yzx

had het nummertje in de circel ook niet met de prijs te maken?

Die onder 30euro ziet er niet echt merk uit

[ Voor 27% gewijzigd door yzx op 19-04-2011 10:43 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

LOL de voorraad is niet meer toereikend, een paar minuten geleden kon je hem nog wel toevoegen aan je mandje.

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Voor de conclusie te snel wordt getrokken, wil ik graag aangeven dat ik dit exemplaar ook bezit voor mijn Sony Cybershot W300 camera. Ik heb dit product destijds in Jakarta gekocht 4gb voor slechts 10 euro en dat was 3 jaar geleden, dus het hoeft niet perse oplichting te zijn.

Dit product is merkloos en wordt enkel omschreven als MICRO SD, de referentie naar de Pricewatch is daarom niet eerlijk aangezien het daar wel om bekende merk namen gaat en vanzelfsprekend ook duurder.

Of deze verkoper betrouwbaar is, is natuurlijk iets heel anders maar als hij zijn product vanuit Azie kan importeren kan de prijs best kloppen.

Let op deze adapter past niet in de meeste laptops met een SD card reader, het is namelijk een MICRO sd card. Verder is het een prima kaartje, hij doet het nog steeds.

[ Voor 38% gewijzigd door Greatsword op 19-04-2011 11:10 ]

• RuntimeError
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-02 16:11
Bij Over Ons staat wel een KVK nummer en volgens de KVK site klopt dat wel met de site naam...

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Iets van een jaar of twee geleden heb ik op de PC-Dumpdag een 8GB Kingston SD kaart gekocht voor 17 euri. Ik geloof dat een "MaxFlash" zelfs nog een euro goedkoper was. Die kaart begon overigens wel binnen een jaar kuren te vertonen en ik heb van Kingston een nieuwe gekregen. Ik moest wel eerst wat foto's van de kaart opsturen want blijkbaar wilden ze checken of het geen fake was. Ik heb die gemaild met ook nog een foto van het deel van de verpakking met alle gegevens erop en blijkbaar waren ze tevreden dat het een echte was want ik kon hem omruilen.

Volgens de wet van Moore vind ik het dus geen onrealistische prijs voor een 32GB kaartje. Ik heb al een tijdje het gevoel dat men aan het proberen is de prijs van flashkaartjes kunstmatig hoog te houden omdat men het 'er wel voor over heeft' om ze in hun mooie smartphones of camera's te kunnen stoppen.

• mexm
Na enig nadenken heb ik besloten de gok te wagen. Betaald met Paypal, dus mocht er niets verstuurd worden of andere problemen, dan kan ik de betaling nog intrekken.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hou ons op de hoogte.

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 29-01 02:14
Ik vrees dat je een kat in de zak hebt gekocht.

Dit is een merkloze Micro-SD kaart. Ik heb er 2 gehad, allebei gaven ze na 2 maanden hetzelfde probleem:
"Ingeldig Bestandssysteem. Nu Formatteren?"

Deze kaartjes worden door louche Chineze bedrijven goedkoop gemaakt. Dat is geen garantie voor een goede dataretentie.

Als je een SanDisk had gekocht, had je er zeker van kunnen zijn dat je niet of nauwelijks dataverlies had. En als er iets mee gebeurd was, heeft SanDisk volgensmij ook nog een data-restore service.

Edit: Hoeft niet SanDisk te zijn, als het maar van een echt merk is, Transcend bijvoorbeeld. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joseph op 19-04-2011 12:44 ]

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:25
Dit stond laatst nog op tweakers, misschien heeft het er wel iets mee te maken.

http://tweakers.net/nieuw...citeit-na-te-bootsen.html

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - R.I.P. Pricewatch

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Remy!!!! schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:47:
Dit stond laatst nog op tweakers, misschien heeft het er wel iets mee te maken.

http://tweakers.net/nieuw...citeit-na-te-bootsen.html
Ik ben er ook bang voor. Persoonlijk zou ik op dit moment nog voor 16 GB gaan vanwege de prijzen (en omdat het ook wel voorlopig genoeg voor me is).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Ik zie ook niet per se in wat het nut is van zoveel capaciteit op zo'n traag medium. Dan heb ik liever een 16GB kaart voor dezelfde prijs die 4x zo snel is.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Op ebay kun je ook zulke kaartje voor zelfs nog iets minder vinden. OK, class 2, maar ik zie ook een naamloze 32GB class 10 voor 37,50. Als iemand er daadwerkelijk ervaring mee heeft, ben ik zeer benieuwd, want mijn telefoon vind 2gb toch wat weinig. Snelheid (en zelfs dataintegriteit) is eigenlijk niet zo'n issue, ik kieper er vooral mp3tjes op.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Brent schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:17:
Op ebay kun je ook zulke kaartje voor zelfs nog iets minder vinden. OK, class 2, maar ik zie ook een naamloze 32GB class 10 voor 37,50. Als iemand er daadwerkelijk ervaring mee heeft, ben ik zeer benieuwd, want mijn telefoon vind 2gb toch wat weinig. Snelheid (en zelfs dataintegriteit) is eigenlijk niet zo'n issue, ik kieper er vooral mp3tjes op.
2GB is inderdaad wat weinig (ik doe het er ook nog mee), maar 16 GB lijkt me ruim voldoende voorlopig. En als je apps en dergelijke op de SD wilt zetten heb je inderdaad ook wat snelheid nodig.

/▌

• Greatsword
  • Niet online
Het ziet er naar uit dat de ervaringen verschillen. Die van mij blijft echter positief en komt ook uit Azie en heb toch aardig wat fotos geschoten de laatste jaren. Let wel op dat een SD card een betere optie is als je ook makkelijk data wilt overzetten op bijvoorbeeld je laptop.

De MICRO SD kaart is eigenlijk een kaart die wordt gebruikt voor de wat oudere camera's e.d en ben daarom alsnog genoodzaakt om een USB cardreader te kopen of de camera rechstreeks verbinden met mijn laptop.

[ Voor 49% gewijzigd door Greatsword op 19-04-2011 14:27 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Je hebt ook adapters voor micro-mini-sd. Tegenwoordig is micro de standaard in telefoons (ik denk dat het daar voor is?) en bij de merken zit daar vaak een adapter bij waar je hem in kan schuiven zodat het ook in je laptop past om foto's of iets dergelijks over te zetten.

/▌

• Greatsword
  • Niet online
Bij deze MICRO SD zit ook een SD adatper. maar de SD kaart past niet in de normale sleuf van bijvoorbeeld mijn MBA, en er is geen adapter voor een MICRO SD naar SD die hiermee compatible is. Geloof me het is een ingewikkeld verhaal, ben er al een tijdje mee bezig geweest.

[ Voor 25% gewijzigd door Greatsword op 19-04-2011 14:47 ]

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-02 16:00
Destianto schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:24:
Het ziet er naar uit dat de ervaringen verschillen. Die van mij blijft echter positief..
€10 voor 4GB vind ik anders wel wat geloofwaardiger dan €27,50 voor 32GB. Printplaatje, usb/etc. controllertje, behuizing en arbeidsloon zal vast nauwelijks wat kosten (centenwerk). En dat de prijs dus behoorlijk gekoppeld is aan de prijs van flash geheugen.

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:07
Brent schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:17:
Micro SD Class 10 bestaat niet. Is nog niet uit.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Destianto schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:40:
Bij deze MICRO SD zit ook een SD adatper. maar de SD kaart past niet in de normale sleuf van bijvoorbeeld mijn MBA, en er is geen adapter voor een MICRO SD naar SD. Geloof me het is een ingewikkeld verhaal, ben er al een tijdje mee bezig geweest.
Maar wel van micro naar mini en van mini naar sd :)

Zoiets moet je dan hebben:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6EM9oCzkrefEY4HPcgmLutdx/full.jpg

Zoiets zou je ook nog kunnen kopen:
http://www.dealextreme.co...ard-reader-max-16gb-30086 (al zegt deze tot 16GB te gaan).

/▌

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Destianto schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 14:40:
Bij deze MICRO SD zit ook een SD adatper. maar de SD kaart past niet in de normale sleuf van bijvoorbeeld mijn MBA, en er is geen adapter voor een MICRO SD naar SD die hiermee compatible is. Geloof me het is een ingewikkeld verhaal, ben er al een tijdje mee bezig geweest.
Er zijn natuurlijk wel adapters van Micro-SD naar SD. Ik heb en gebruik die zelf ook. Ik vermoed dat jouw probleem eerder te maken zou kunnen hebben met het feit dat jouw device alleen SD ondersteunt en geen SDHC. SD loopt tot 4GB maar bij die grootte zijn tegenwoordig bijna alle kaarten die verkocht worden SDHC.

Ik heb een paar 4GB SD(niet HC) kaartjes omdat ik ook devices heb die geen SDHC ondersteunen. Eén kaartje gedraagt zich wat minder en ik zou eigenlijk nog gewoon een 4GB SD-kaart willen kopen maar die zijn lastig verkrijgbaar tegenwoordig. Op het internet vind je ze zeer beperkt bij webshops maar dan zijn ze meestal weer een beetje onevenredig prijzig.

• Greatsword
  • Niet online
Om dit voor elkaar te krijgen heb ik ooit onderstaande adapter gekocht maar dit werkte niet. Deze adapter was weer te dik voor mijn MBA, terwijl de losse zogenaamde SD adapter ( met daarin de micro SD ) weer te smal was.

Qua afmetingen zit er geen verschil in SD vs SDHC zover ik weet. Dus dat is het probleem niet.

@CaptJackSparrow,

Gebruik jij de oplossing van marzman?

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/_5Vc3MdGN32c/Ta2EtNoQT5I/AAAAAAAAAlw/jswusCOlFbs/adapter.jpg.

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 19-04-2011 14:58 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
SDHC staat voor Secure Digital High Capacity, die kunnen dus groter dan 4GB zijn, waar normale SD's stoppen bij 4GB. Verder zijn ze (qua afmetingen) dus hetzelfde ja.

The devil is in the details.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het punt is niet het fysieke formaat maar de SDHC standaard. Je device moet met SDHC kaartjes overweg kunnen. Wat oudere devices kunnen dat niet. Als je daar een SDHC kaart in stopt werken die dus niet. Alles dat groter is dan 4GB is per definitie SDHC (tot max. 32GB - voor nog groter is er weer SDXC).

Primaire vraag is dus of jouw device SDHC ondersteunt. Ik vermoed dat dit mogelijk niet het geval is. Dat moet je dus eerst uitzoeken.

4GB is het 'raakvlak' tussen SD en SDHC. 4GB kaartjes heb je zowel in SD als SDHC 'formaat'.

Zie ook Wikipedia

[ Voor 20% gewijzigd door CaptJackSparrow op 19-04-2011 15:15 ]

• Greatsword
  • Niet online
Oke even een schets voordat het allemaal te onduidelijk wordt. Ik heb een Sony Cybershot W300.

De camera zelf ondersteund standaard Sony's Memory Stick Pro Duo ( dit is dus geen SD card ) Omdat de prijs destijds nog aardig duur was ben ik ook op het alternatief gekomen zoals besproken in dit topic.

Als opslaggeheugen gebruik ik voor mijn camera dus een SD adapter kaartje, met daarin een 4gb MICRO SD kaart.

De SD adapter kaart past los niet in mijn Macbook Air 13,3 ( nieuw model ) aangezien dit kaartje te klein is qua formaat. De macbook air is wel uitgerust met een SD(HC) card reader.

Ik heb als alternatief de sony memory stick duo adapter gekocht en daar het SD Adapter kaartje ingestopt. ( dit past) Maar de Sony adapter past weer niet in de sleuf van de Macbook Air.( te dik )

Als oplossing wordt hier dus voorgesteld om het Micro SD kaartje uit de adapter te halen, en hiervoor een andere adapter te kopen zoals in het voorbeeld van Marzman is te zien.

Begrijp ik het zo goed?

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zit zelf te denken aan de USB stick van 64 GB voor reserve kopie van mijn foto's.

Staat bij dat het alleen onder Vista en Windows 7 werkt, zou dit ook onder XP werken ???

• Greatsword
  • Niet online
Er staat formateerbaar met Vista en Windows 7, maar ik kan me niet voorstellen waarom dit niet onder XP zou werken. Het enige denkbare probleem dat zich voor kan doen is een niet compitabele driver lijkt me.

[ Voor 22% gewijzigd door Greatsword op 19-04-2011 16:04 ]

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Destianto schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 15:31:
Oke even een schets voordat het allemaal te onduidelijk wordt. Ik heb een Sony Cybershot W300.

De camera zelf ondersteund standaard Sony's Memory Stick Pro Duo ( dit is dus geen SD card ) Omdat de prijs destijds nog aardig duur was ben ik ook op het alternatief gekomen zoals besproken in dit topic.

Als opslaggeheugen gebruik ik voor mijn camera dus een SD adapter kaartje, met daarin een 4gb MICRO SD kaart.
Ik denk dat je een memory stick duo adapter gebruikt met daarin een micro SD kaartje, immers je camera slikt geen micro/mini of gewone SD kaart... Je MBA ondersteunt dan weer geen memory sticks.

• mexm
Heb het kaartje ondertussen binnen en alles lijkt goed tot zover. Geeft 29,5 gig aan in mijn Htc HD2 (android). Ben nu bezig met 5gig muziek kopiëren. Dit gaat wel erg langzaam, rond de 2,3 MB/s.

Ik heb er ook 3 jaar garantie bij gekregen.

Zal jullie op de hoogte houden.

Verwijderd

Dat bedoelde ik dus met:
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:52:
Ik zie ook niet per se in wat het nut is van zoveel capaciteit op zo'n traag medium. Dan heb ik liever een 16GB kaart voor dezelfde prijs die 4x zo snel is.
:P

• mexm
Ja inderdaad, maar zoiets had ik zelf al wel verwacht. Maar met mp3tjes zal het vrij weinig uitmaken, en dat was toch de reden dat ik het had gekocht. Als ik dan een gps nodig heb, switch ik gewoon terug naar mijn snelle 2gig kaartje.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-02 19:06
Ik zou hem maar eens helemaal vol zetten en dan een verify draaien met de originele bestanden.

Er is nl. ook een tijd geweest dat 1GB kaartjes als 8GB kaartjes werden verkocht (en ze werden ook als 8GB gezien), maar zodra je er >1GB aan data opzette dan overschreef ie het begin weer.

Pvouput live

• mexm
Nou, jullie hadden niet beter gelijk kunnen hebben. Eerst deed het kaartje het nog, maar nu heeft ie de geest gegeven.

Heb maar gelijk een mailtje gestuurd.
Pagina: 1