Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Hallo,

Graag zou ik advies van jullie krijgen over mijn situatie. Ik heb bijna alle topics al doorgelezen, maar kom er nog niet echt uit.

Ik ben momenteel 4 jaar werkzaam op een servicedesk en wil een HBO ICT deeltijd opleiding gaan doen, maar ik twijfel nu echt welke opleiding ik dan precies wil doen.

Ik ben bij de opendag Fontys in eindhoven geweest en de opendag van het HAN in Arnhem/Nijmegen.

De opleiding die mij aanspreekt op de Fontys is: ICT & Management and Security en als 2e keus ICT & Business. Voor de HAN: Bedrijfskundige informatica of Informatica.

ICT & business van de Fontys is te vergelijken met Bedrijfskundige Informatica van de HAN lijkt me..

Nu twijfel ik of ik naar de HAN wil of het Fontys EN welke opleiding ik dan wil gaan doen. De HAN is volgensmij wat breder opgezet en hoor er betere verhalen over wat betreft begeleiding etc. De opleiding Informatica op de HAN lijkt me dat je teveel bezig bent met programmeren? Ik heb nog nooit echt geprogrammeerd, maar ik zie mijzelf later niet de hele dag lang programmeren.
Bij bedrijfskundige informatica vraag ik me weer af of er niet te weinig ict in voorkomt en de opleiding teveel ingaat op communicatie wat ik dus weer minder vind. Beide opleidingen hebben dus weer plus en minpunten.

Wat betreft de Fontys: Over de opleiding ICT & Business denk ik zoals ik hierboven al aangeef, maar de opleiding IMS spreekt mij dan wel weer heel erg aan.

Mensen hier met ervaringen op de HAN of Fontys, met de opleidingen, de indeling van de opleidingen etc?

Ik heb momenteel de opleiding: MBO ICT niv. 3

Certificaten: Cisco IT Essentials, ECDL, MCP (XP), MCDST, en verwacht donderdag mijn ITIL v3 te halen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 18:31

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Zoals ik in de PM aangaf is het denk ik belangrijk om een keuze voor jezelf te maken, waar wil ik naar toe groeien, wil ik met techniek bezig blijven of toch graag richting een management functie groeien?

Daarnaast is het zeker als je de opleiding in deeltijd gaat volgen belangrijk dat dit ook een richting is die je leuk vind, het vergt best een grote opgave naast je werkt. Voor mij zat(zit) dit tussen de 12 en 20u.

Overigens dat je veel programmeren krijgt wil niet persé zeggen dat je ook als programmeur moet gaan werken. Ik heb HBO TI gedaan en hiervan was ook veel programmeren, maar vaak was ook de achterliggende gedacht om te weten hoe een systeem werkt. Hoe werkt een OS, hoe gaat deze om met het geheugeh, hoe worden netwerkverbindingen opgebouwd, etc.

Zelf vind ik programmeren leuk, maar zou het ook geen hele dagen willen doen, ben nu systeem-/netwerkbeheerder en het enige programmeren wat ik doe is voor hobby of wat uit de hand gelopen scriptjes.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YinYang
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-08 14:42
Nog mensen hier die een deeltijd opleiding ICT (Informatica, IMS, BI etc.) op de Fontys of HAN gedaan hebben?

Wat is jullie ervaring? Heb je er veel van opgestoken? Vind je dat je goede begeleiding etc. kreeg?