Toon posts:

Extra muisknoppen in Ubuntu ingedrukt houden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb op mijn Ubuntu (10.10) een simpele Logitech lasermuis (m-uas144), met een muiswiel dat ik opzij kan duwen. Dit zijn dus effectief 2 extra knoppen. Omdat ik wel eens een lotro via Wine speel, wil ik deze knoppen ook gebruiken, door deze te koppelen aan toetsenbord pijltje links/rechts.

Ik heb verschillende tools geprobeerd, maar bij allemaal loop ik tegen hetzelfde probleem aan. Als ik de knop ingedrukt houd, dan worden er herhaalde 'pijl links/rechst' events gestuurd, in plaats van dat pijltje links/rechts ingedrukt blijft. Het gevolg is in het spel een zeer stotterende beweging.

Ook buiten spellen om, in een terminal of een text editor zie je hetzelfde terug, muiswieltje opzij duwen dan beweegt de cursor op constante langzame snelheid, terwijl met de pijltjes ingedrukt even een korte vertraging is, om daarna snel te gaan.

Hier is mijn .xbindkeyssrc file:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
# Oude config dat niet werkte
#"/urs/bin/xvkbd -xsendevent -text "\[Left]""
#   m:0x0 + b:6
#"/usr/bin/xvkbd -xsendevent -text "\[Right]""
#   m:0x0 + b:7 

#Nieuwe config dat ook niet werkt

"xte 'keydown Left'"
   b:6

"xte 'keyup Left'"
   release+b:6

"xte 'keydown Right'"
   b:7

"xte 'keyup Right'"
   release+b:7

Ik kan me ook herinneren dat ik in het verleden iets soortgelijiks heb geprobeerd met de duim knop van mijn G5, en tegen dezelfde beperking aanliep.

Heeft iemand enig idee hoe ik echt de pijltjes knoppen 'ingedrukt' kan houden met de muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Button 6 en 7 zijn bedoeld als horinzontale scroll axis. Omdat je scrollwheeltje maar 1 kant op kan emuleert je muis dat door snel achter elkaar een signaal te sturen (op hardware niveau). De enige manier om daar omheen te komen is door een scriptje te schrijven met een timeout.