tekst onder plaatjes positioneren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james1908
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-01-2024
weet iemand hoe ik tekst onder deze plaatjes kan postioneren; ik ben nogal nieuw met webdesign en kan geen duidelijke uitleg vinden online. Dien ik hiervoor CSS te gebruiken?

Ik heb een screenshot gemaakt ter verduidelijking.
het programma dat ik momenteel gebruik is Expression web in combinatie met notepad++

http://img808.imageshack.us/i/metallicaaw.jpg/

alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:03
Misschien moet je eens gaan kijken naar div'jes. Een Div tutorial bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:38

Aganim

I have a cunning plan..

weet iemand hoe ik tekst onder deze plaatjes kan postioneren; ik ben nogal nieuw met webdesign en kan geen duidelijke uitleg vinden online. Dien ik hiervoor CSS te gebruiken?
In het kort: HTML -> Structuur, CSS -> Presentatie.

Dus ja, je zal in principe gebruik moeten gaan maken van CSS. Het gebruik van div's kan hier inderdaad bij helpen, bijvoorbeeld door deze als containers in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Pieterke schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 00:13:
Misschien moet je eens gaan kijken naar div'jes. Een Div tutorial bijvoorbeeld.
Misschien moet je eens gaan kijken naar semantiek en bijvoorbeeld een UL gebruiken ;)

Wat een "div tutorial" is weet ik niet maar ik mag hopen dat er geen complete 6 pagina's tellende uitleg over een stijlloos, betekenisloos element bestaat...

@james1908: Ik zou graag wat meer eigen inzet zien as-per onze Quickstart. Zo mis ik relevante stukken code (let wel: geen complete copy/paste, beperk je tot het relevante(!) deel) die je reeds hebt en ik mis ook wat je al geprobeerd/gezocht/gevonden hebt. In essentie heb je een behoorlijk basic probleem dat met een klein beetje basiskennis die met een willekeurige tutorial HTML prima op te doen is zelf op te lossen is.

[ Voor 35% gewijzigd door RobIII op 19-04-2011 01:08 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james1908
RobIII schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 01:05:
[...]

Misschien moet je eens gaan kijken naar semantiek en bijvoorbeeld een UL gebruiken ;)

Wat een "div tutorial" is weet ik niet maar ik mag hopen dat er geen complete 6 pagina's tellende uitleg over een stijlloos, betekenisloos element bestaat...

@james1908: Ik zou graag wat meer eigen inzet zien as-per onze Quickstart. Zo mis ik relevante stukken code (let wel: geen complete copy/paste, beperk je tot het relevante(!) deel) die je reeds hebt en ik mis ook wat je al geprobeerd/gezocht/gevonden hebt. In essentie heb je een behoorlijk basic probleem dat met een klein beetje basiskennis die met een willekeurige tutorial HTML prima op te doen is zelf op te lossen is.
sorry, ik heb de quickstart gelezen en zie inderdaad dat ik relevante info/code achterwege heb gelaten. Het probleem is basic en vereist niet veel moeite als je eenmaal weet hoe het werken met de DIV's gaat. Dank voor jullie respons. Het is me inmiddels gelukt de tekst enigszins goed te plaatsen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw_moonshine
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
Mooi dat het je zelf is gelukt! Nu staat er in de quickstart ook dat het fijn is als je je oplossing post, zodat anderen, die wellicht dezelfde soort vraag hebben als jou, ook wat aan de oplossing hebben. Als je dat zou willen doen, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• james1908
Ja, ik heb wat zitten spelen met de absolute postion en zo kun je dus de postitie van zowel plaatjes en text zelf bepalen mbv pixels of cm. Er zijn hier dus 2 manieren voor, een stylesheet die je kunt aanpassen of een directe code met CSS in het HTML bestand zelf. dit heb ik nog niet onder de knie met al die containers en #div extensies, dus ik heb gewoon gebruik gemaakt van een stylesheet op deze manier:

<div class="newStyle8">Re-Load</div>
In newStyle8 staan dus alle instellingen die de lay-out maken, zoals positie, lettertype/grootte en je kunt zelfs een cursor selecteren :)
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Stap maar weer meteen van die absolute position af; er is geen enkele reden om die elementen uit de flow te halen. Gewoon lekker nesten van elementen en gebruik maken van de flow en gaaaaaan :P

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
En een tip: Geef goede beschrijvende namen aan je styles. Zoiets als 'waarschuwing' als iets extra op moet vallen omdat het een waarschuwing is. Zelfde voor bijv foutmelding, goed, fout etc.
Dat maakt de code uiteindelijk duidelijker en het geeft de intentie van de style aan, wat uiteindelijk best handig kan blijken te zijn.
Pagina: 1