Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds kort een Sony 46 HX800.
Deze heb ik met HDMI 1.4 aangesloten op mijn PC.
Geluid gaat via de geluidskaart (optical) naar mijn receiver.
HDMI audio heb ik uitgeschakeld in de nvidia driver.
Nvidia driver geeft aan dat de connectie HDCP is.

Tot zo ver prima. :)

Echter, wanneer ik een 3D Bluray in mijn pc prop en deze afspeel, ziet het er niet echt 3D uit op de tv.
De TV geeft niet aan dat er een 3D signaal wordt ontvangen.
Kan wel handmatig de tv in 3D mode zetten, maar dan wordt het geemuleerd, niet native 3D.

Wanneer ik dezelfde 3D Bluray in mijn Sony BDP-S480 prop, (via HDMI 1.4 op de tv en via coax digitaal naar de receiver) komt de tv automatisch met de melding "3D signal detected" en schakelt de 3D transmitter in, native 3D dus, geen emulatie van het 2D signaal.
Met de bril op ziet het e.a. er dan wel echt leuk in 3D uit.

De vraag is nu, wat doe ik fout op mijn pc en hoe kan ik het zelfde beeld als uit de S480 uit mijn pc richting de tv persen.
Heb al diverse software pakketten geprobeerd (PowerDVD & Total Media Theatre), maar geen succes dus ver.

Iemand tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:12
De Sony BDP-S480 is een Blu-rayspeler die 3D kan doorgeven, dat kan je computer niet. Dus je zal het denk ik met de 2D-naar-3D-omzetting van je tv moeten doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar baseer je dat op?
HDMI is toch HDMI?
(Ben wel benieuwd naar de achterliggende techniek).

En die 3D opties in PowerDVD / TMT zijn die dan 'fake'?
Waarom zetten ze die er dan in?

Hmm... guide gevonden.
ff lezen: http://www.tomshardware.c...-home-theater,2636-7.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2011 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
HDMI heeft weinig met 3D te maken. Een Blu-rayspeler die geen 3D ondersteunt kan je wel aansluiten met HDMI 1.4, maar dan geeft het nog steeds geen 3D door ;)

3D via je computer kan volgens mij alleen als je Nvidia 3D gebruikt in combinatie met een 3D-monitor (geen tv dus), zoals:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/21986/14056.jpg

Nog niet gezien dat een computer 3D uit kan sturen naar een 3D-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:45:
[afbeelding]

Nog niet gezien dat een computer 3D uit kan sturen naar een 3D-tv.
Jawel, de xps 15/17 kan dat. Maar die word standaard verkocht met de 3d software/licentie van nvidia. Als dat er niet bij zat moest je los die kit kopen zoals in dat plaatje.

ATI is nog niet zo ver met 3D. Meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ah, dus ze hebben al wel iets voor 3D-tv's :P Dat wist ik niet.

[ Voor 58% gewijzigd door Hahn op 18-04-2011 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Sony Bravia 3D tv en een 3D ready BD speler. Heb alleen weinig zin om de BD en BD3D films te branden op een schijfje omdat dat omslachtig is en ik bovendien geen BD brander heb ;-)
Ik ben daarom ook op zoek naar de beste manier om full HD en BD3D films vanaf de pc op tv te kunnen bekijken. Ik zie door de bomen het bos niet meer en heb er te weinig verstand van om een goede keuze te maken. Ik hoor om me heen mensen over een HD mediaplayer, NAS, HTPC etc etc maar voor 3D is dat volgens mij allemaal geen optie. Voor HD op zich wel maar wat is wijsheid? Ben ook benieuwd naar de testresultaten van bovengenoemde nvidia 3D TV Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er vanavond mee verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk is het vrij simpel aan de praat te krijgen.

Stel je TV in als primary display
Activeer de 3D optie in de (nvidia) driver.
Stel in de driver je TV in op Full HD 3D resolutie (nieuwe optie).
Speel een 3D film af met PowerDVD 10 (of nieuwer) of met Total Media Theatre ét voila.
TV geeft dan gelijk al aan "3D signal detected" (net zoals bij het spelen van een BluRay disc vanuit mijn BluRay speler). En gaan.
Zie ook http://www.nvidia.com/object/IO-98478.html (pagina 7).

ff geprobeerd met Avatar 3D & Imax Hubble 3D. Erg vet. :D
Zie geen verschil qua 3D kwaliteit tenopzichte van mijn BluRay speler.
Wel loopt het geluid niet synchroon met het beeld, maar dat kan andere oorzaken hebben, aangezien de twee films waarmee ik geprobeerd heb ISO's zijn die op een server staan (100Mbit LAN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm. Klinkt super maar ik heb meteen al een probleem. Mijn pc en laptop zijn te oud.
Geen Windows 7 en geen 3D Vision :-(
Zit er nu over te denken om een NAS te kopen met ingebouwde blu-ray brander (de LGN2B1). Dan kan ik de gewone filmbestanden streamen via LAN en de 3D films branden op een schijfje. Of een nieuwe laptop die aan alle voorwaarden voldoet. Maar dan heb ik die laptop weer steeds nodig om films te kijken en dan mis ik de opslag en extra mogelijkheden van de nas. Moeilijk moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:52

ByteDelight

Retro computing is alive!

Effe een kickje van dit topic.

Ik wil een ION (eerste generatie, tweede generatie heeft niet dezelfde performance voor HD materiaal) of AMD Fusion HTPC bouwen, en vraag me hetzelfde af als in dit topic.

Als ik Ion zou gebruiken, krijg ik de 3D opties dan ook geactiveerd zoals hierboven omschreven?

Als de kans klein is, dan ga ik voor een losse 3D bluray speler.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1