[MacBook] Moederbord stuk, beeldscherm te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Topicstarter
Mijn geliefde MacBook (zwart) is vorige week na 4 jaar (+1 jaar bij eerste eigenaar) trouwe dienst overleden. Moederbord is kapot.
Inmiddels heb ik een MacBook Pro kunnen kopen.

Nu wil ik zoveel mogelijk gebruik maken van de losse onderdelen. De HDD zit al in een externe case en dient als Time Machine backup. De Batterij wordt donderdag verkocht. Met RAM en slotdrive weet ik niet zo goed wat ik moet.
Nu vroeg ik me af of het beeldscherm nog ergens bruikbaar voor is. Is het bijvoorbeeld mogelijk om er een plug/adapter/converter aan te hangen zodat 'ie als extern beeldscherm gebruikt kan worden? Zou wel lache zijn, is mooi schermpje namelijk, zonde om weg te gooien?

Iemand hier ervaring mee? Of ideeën over hoe dit zou kunnen?

Hoor het graag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Ik heb het weleens gezien, maar het lijkt me vrij lastig aangezien zo'n scherm met een interne connector is vastgemaakt aan het logic board. Je kan er even op Googlen, maar ik denk niet dat het een ideale oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan, maar een convertertje kost meer dan een los scherm zelf.
Het beste wat je kan doen is het scherm inbouwen in een casing van een desktopscherm, die gebruiken AFAIK dezelfde kabels. Ik heb echter geen idee of dat ook met CCFL schermen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:20
Wat was er kapot aan het mainboard dan ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Dit soort offtopic opmerkingen zijn natuurlijk niet de bedoeling. Je kan hiervoor gewoon een DM of e-mail sturen.

[ Voor 84% gewijzigd door Hoedje op 19-04-2011 21:47 ]

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Helaas kan dat niet zomaar. Interne displays gebruiken geen DVI of VGA signalling maar een eigen LVDS-gebeuren dat ook nog wel 's display-specifiek wil zijn.

Je kunt je display beter verkopen aan iemand die een kapot display heeft. Of aan een ifixit-achtige website.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1