Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-11 15:54
Hallo,

Ik wou vandaag op een server die ik hier thuis hebben liggen voor testen van progamma's etc eens proberen om virtualisatie hierop uit te voeren

Dit wou ik doen met behulp van XenServer. De installatie liep goed door zonder foutmelding.

Daarna heb ik geprobeerd een virtuele machine aan te maken, dit ging ook goed tot 1 punt. Er komt namelijk een melding over HVM is required for this action.

Na even gegoogled te hebben komt dit erop neer dat dit over virtualisatie met het moederbord/processor gaat, alleen ik kan vrij weinig vinden of mij systeem dit ondersteunt?

Is er een tweaker die mij hier even mee kan helpe

Mijn *server*
Asus P5GC-MX/1337
Intel E4400 @ 2.0 GHZ
DDR2 Geheugen
onboard netwerkkaart
onboard videokaart

Verdere informatie kan verstrekt worden op aanvraag.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-11 17:32

Shuriken

Life is all about priorities

HVM staat voor Hardware Virtual Machine. Daarvoor is zo te zien VT extensies voor nodig. Die zijn niet aanwezig op je E4400.

Kan je geen PV (Paravirtualization) kiezen? geen idee hoe Xen verder werkt ;)

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• ExploitSolo
Heb geen keuze gehad waar ik voor kon kiezen dus die mogelijkheid is er (volgens mij) niet.

Toevallig nog suggesties voor andere *software* die ook virtualisatie kan? zonder dat ik daarvoor extra hardware moet kopen (esxi valt af ivm niet compatible netwerk kaart)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hyper-V zal je het ook nodig voor hebben dus dat valt af, VMware Server heeft het niet nodig volgens mij, dan moet je echter wel een host OS hebben.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Ik heb even voor je gegoogled

Wat Shuriken ook zegt HVM= Hardware Virtual Machine

Diverse links:
Compatible processors
jouw processor
compatible motherboards

Daar uit volgt dat jouw processor geen Intel-VT heeft en dus ook niet aankan. Volgens mij hebben de meeste consumenten moederborden geen HVM mogelijkheid.

Maar wat voor een virtuele machine wil je dan gaan opzetten?
En hoe heb je de xen server geinstalleerd?

Hoe nauwkeuriger je e.e.a beschrijft hoe nauwkeuriger je de antwoorden krijgt.

Dit is trouwens de handleiding van Xen guests

en uit de handleiding:
XenServer allows you to install Windows Server 2008 R2, Windows Server 2008 (32/64 bit), Windows Server 2003 (32/64 bit), Windows 7 (32/64 bit), Windows Vista, and Windows XP SP3 on to a VM. Installing Windows VMs on a XenServer host requires hardware virtualization support (Intel VT or AMD-V).

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• ExploitSolo
Xen server geinstalleerd is heel simpel gezegt door het next next next plan
CD erin, aantal dingen aangegeven zoals netwerkgegevens, hardeschijf, time server en server locatie. Hier stond niks bijzonders bij stond

Ik heb geprobeerd een Ubuntu 10.10 install te installeren. (dit was wel een desktop versie, had even geen server versie voor handen)

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Tja je hebt gewoon echt VT of AMD-V nodig vrees ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-11 11:39
Heb Xen op diverse servers draaien, je zal daar echt de hardwarematige VT of AMD-V functie moeten hebben. Anders gaat het installeren van VM's inderdaad niet lukken. Dus ik zou zeggen opzoek naar eventueel andere hardware / processor :)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Of je kijkt toch naar ESXi en koopt een of twee netwerkkaarten die wel compatible zijn, zo duur zijn die niet. Hier op mijn zelfbouw server herkend ESXi de onboard netwerkpoort ook niet, heb er gewoon 2 Intel Pro 1000GT netwerkkaartjes inzitten en daarmee werkt het prima :) Die had ik er trouwens al gelijk ingezet vanwege de betere performance en minder system load.

[ Voor 21% gewijzigd door ik222 op 18-04-2011 22:26 ]

• ExploitSolo
Ik heb een 1u server, gaat dat wel passen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

endeavor334 schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:49:
Volgens mij hebben de meeste consumenten moederborden geen HVM mogelijkheid.
Jawel hoor.
Bijna elk recent gangbaar moederbord heeft daar ondersteuning voor, zowel AMD als Intel-based.
Als er een 64bits capable proc op kan dan kan VT ook.

Alleen laptops willen nog wel eens problematisch zijn, en dan met name de low-midend dingen die met <4GB worden geleverd, maar die hebben dan ook vaak een zwaar gecastreerde BIOS.

* alt-92 aait Thinkpad T500

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1