[MacBook] Scheur in plastic, onder garantie?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:38
Sinds een tijdje heb ik een scheur in de topcase zitten ter hoogte van de Ethernetpoort. Nu wil ik graag weten of dit onder de garantie valt... Ik kan me namelijk niet meer herinneren dat de scheur er in is gekomen. Zie -onduidelijke- foto's
Het betreft hier een laatste generatie MacBook!
TL;DR Scheur in Polycarbonaat, valt dit onder garantie?
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2cekbp0.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door HerrJasper op 19-04-2011 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Hoelang heb je de laptop?
Sinds wanneer heb je het opgemerkt?

Voor zover ik weet zit er geen garantie op gebruikerswijze. Als dit er bij aanschaf niet inzat, zal Apple het erop gooien dat je het zelf heb veroorzaakt waarschijnlijk.

Binnen 6 maanden na aanschaf moet Apple aantonen dat de scheur er NIET inzat bij verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
ictinteresse schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:23:
Hoelang heb je de laptop?
Sinds wanneer heb je het opgemerkt?

Voor zover ik weet zit er geen garantie op gebruikerswijze. Als dit er bij aanschaf niet inzat, zal Apple het erop gooien dat je het zelf heb veroorzaakt waarschijnlijk.

Binnen 6 maanden na aanschaf moet Apple aantonen dat de scheur er NIET inzat bij verkoop.
Ik heb hem sinds 15-07-2010, ik heb het mss een maand geleden opgemerkt. Geen idee. Als ze gaan zeuren kan ik het gooien op normaal gebruik, toch? Ik zou namelijk niet weten hoe die scheur er door de gebruiker in zou kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 20:45
HerrJasper schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:26:
[...]

Ik heb hem sinds 15-07-2010, ik heb het mss een maand geleden opgemerkt. Geen idee. Als ze gaan zeuren kan ik het gooien op normaal gebruik, toch? Ik zou namelijk niet weten hoe die scheur er door de gebruiker in zou kunnen komen.
Nope... dit is een typisch gevalletje van dikke pech...

[ Voor 99% gewijzigd door Lumics op 18-04-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze gaan zeuren kan ik het gooien op normaal gebruik, toch?
zo werkt het natuurlijk niet, bewijs jij maar eerst dat je hem normaal gebruikt hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:28:
[...]

zo werkt het natuurlijk niet, bewijs jij maar eerst dat je hem normaal gebruikt hebt ;)
Hmm, ik denk dat het een kwestie is van met welke firma je zaken doet... Vorig jaar een iPod laten vervangen omdat de audiojack te "wijd" was. Bijna geen gezeik mee gehad. Even een briefje getikt en klaar.

Als ik nu apple care neem, maakt dat verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je applecare had genomen voordat die scheur zichtbaar werd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit niet onder de garantie valt.
Gooi het op een WA verzekering van een bekende, maar volgens mij mogen we het daar niet over hebben op Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:38:
Als je applecare had genomen voordat die scheur zichtbaar werd ;)
Ja verdorie, als ik dat had geweten had ik hem vanmiddag niet aangemeld bij Apple;)
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:39:
Ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit niet onder de garantie valt.
Gooi het op een WA verzekering van een bekende, maar volgens mij mogen we het daar niet over hebben op Tweakers ;)
'T is jammer dan. Iemand suggesties over hoe ik dit zelf kan fixen? Hete lucht pistool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:32
Hoezo aangemeld? Je hebt een jaar de tijd om nog AppleCare te activeren. Dus tot 05-07-2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Appleman schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:46:
Hoezo aangemeld? Je hebt een jaar de tijd om nog AppleCare te activeren. Dus tot 05-07-2011?
Maar de schade is al aangemeld bij Apple... Of is dat geen probleem? Dan weten ze toch dat ik die issue al had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
Annuleer, apple care aanschaffen en over 2 maanden schade aanmelden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Appleman schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:48:
Annuleer, apple care aanschaffen en over 2 maanden schade aanmelden .
Oftewel Fraude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Een laptop leveren die 999€ kost en waar door normaal gebruik een scheur in komt is net zo goed niet goed te praten:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 20:22
Meld het gewoon onder de garantie.
Een laptop hoeft niet te scheuren mits je hem niet hebt laten vallen.
Als dat wel zo is dan heb je vast meer zichtbare schade en kun je de garantie natuurlijk wel vergeten, nu zou het gewoon garantie moeten zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door mathy_ op 18-04-2011 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
mathy_ schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:55:
Meld het gewoon onder de garantie.
Een laptop hoeft niet te scheuren mits je hem niet hebt laten vallen.
Als dat wel zo is dan heb je vast meer zichtbare schade en kun je de garantie natuurlijk wel vergeten, nu zou het gewoon garantie moeten zijn.
Daar heb je wat mij betreft een goed punt, waarvoor dank. Of Apple hiervoor vatbaar is, is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je deze macbook gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Fraude of niet, aanzetten tot dit soort gedrag is natuurlijk ongewenst.

[ Voor 89% gewijzigd door Hoedje op 19-04-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen de garantie wordt hier geen probleem van gemaakt bij Apple. Buiten garantie heb ik het ook wel eens laten repareren. Dan doet de autorized service provider (winkel die 'm repareert) wel moeilijk over loon wat betaald moet worden. Apple zegt dat de reseller dat moet betalen omdat ze de vlag dan mogen dragen van Apple, en (destijds) schoven ze mij die factuur met labourkosten onder de neus. Een telefoontje in de winkel met Apple zorgde ervoor dat ik niets hoefde te betalen (na 14 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
En hoezo is dit fraude? Met Apple care verleng je alleen je garantie van 1 jaar naar 3 jaar? Dus hij activeert eerst zijn 3 jarige garantie en geeft daarna pas zijn schade aan. Je krijgt er geen speciale privileges bij hoor, bij een AppleCare pakket.

Oftewel, typen zonder na te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 22:16:
Waar heb je deze macbook gekocht?
Xando, in Enschede
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 23:45:
Binnen de garantie wordt hier geen probleem van gemaakt bij Apple. Buiten garantie heb ik het ook wel eens laten repareren. Dan doet de autorized service provider (winkel die 'm repareert) wel moeilijk over loon wat betaald moet worden. Apple zegt dat de reseller dat moet betalen omdat ze de vlag dan mogen dragen van Apple, en (destijds) schoven ze mij die factuur met labourkosten onder de neus. Een telefoontje in de winkel met Apple zorgde ervoor dat ik niets hoefde te betalen (na 14 maanden).
Dus gewoon inleveren bij de winkel waar ik hem heb gekocht, en dan duimen? Had jij hetzelfde probleem, of gewoon de haarscheurtjes waar de 1e generatie MBs mee te kampen had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 11:09
Uit ervaring kan ik je vertellen dat je meer gedaan krijgt als je gewoon naar Apple zelf belt. Ik had eens jus d'orange over mn mbp gegooid, ik bellen naar Xando (Zwolle in dit geval): het enige wat ze vroegen is of ik schoonmaakspul en doekjes wilde kopen :?

Uiteraard viel mijn ongelukje niet onder de garantie, maar de beste man van Apple wist mij wel vertellen waar ik mn mbp het snelst kon laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJasper
Even voor de googlers, en mensen die op een andere manier op dit topic kwamen: Ik ben bij de Xando geweest, en sinds een tijdje ben ik weer blije eigenaar van een MacBook zonder scheur. Onder de garantie.
Pagina: 1