Toon posts:

3dmark06 score LAGER naar oc op HD4890

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers ,

Ik zit met een nogal vreemd probleem!hieronder eerst mijn setup.

*AMD 1090T @ 3996 Mhz
*Asus M4a79xtd EVO
*4x1 GB Kingston Hyper X @ 1480 Mhz
*Ocz 850 watt voeding
*Ocz Vertex 2 60GB
*ATI Radeon HD4890 in crossfire(stock koelers , temps max 70/75 graden)

Op het moment dat ik 3dmark06 draai met de multi op 18x en de bus op 222 (turbo uit) haal ik een score van 23354.Dan lopen de kaart op stock core 850mhz en mem clock 975.

Maar zodra ik de kaarten een kleine overklok geef (900 voor core en 1000 voor mem) daan DAALT mijn score naar 22968.Ik geef de oc door met MSI afterburner.

Doe ik nu zelf iets verkeerd , of is het oc-en met crossfie anders dan met een enkele kaart?

Graag jullie visie hier op zou heel fijn zijn , want ik heb echt geen idee waar dit vandaan komt!

Mvg ,

Daniel

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:54:

[...]

Doe ik nu zelf iets verkeerd , of is het oc-en met crossfie anders dan met een enkele kaart?
Nee, dit komt waarschijnlijk doordat de overklok niet geheel stabiel is. Er ontstaan dan fouten in de berekeningen wat zorgt voor minder prestaties en zodoende lagere scores. Ga iets lager zitten met je overklok, of verhoog het voltage en zorg voor betere koeling.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:31

D4NG3R

kiwi

:)

Ik mag wel aannemen dat je meerdere malen test? Dus 3x zonder OC's. en 3x met OC's? Want uit 2 testjes kan je niks zeggen :+ . Maar zoals Rone aangeeft kan het best zo zijn dat je OC instabiel is, door bijv gebrek aan koeling of voltage.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
jA heb meerdere testen gedaan!Maar steeds met oc van de kaarten kwam mijn score lager uit!Hoe kan ik het beste het voltage verhogen en meten?Met welke software of biosoptie?

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-01 20:11
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 21:03:
jA heb meerdere testen gedaan!Maar steeds met oc van de kaarten kwam mijn score lager uit!Hoe kan ik het beste het voltage verhogen en meten?Met welke software of biosoptie?
Man wat een zoektoch was dit, maar ik heb het gevonden:

reviews: GTX275 vs HD 4890 vs GTX260

Dat verklaart de lagere scores.

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Je gebruikt dus óf teveel spanning, óf de overclock van met name je geheugen is niet stabiel. De 4890 beschikt over GDDR5 geheugen, dat een ingebouwde errorcorrectie heeft. Wanneer dit te hoog geclocked wordt treden er fouten op bij het renderen, met als gevolg dat de kaart de foutieve frame moet herberekenen, en in een benchmark uit zich dat in een lagere score. Ik had dit met mijn 6970s ook, te hoge memory clock resulteerde in zichtbaar minder frames bij DM11 runs (je zag aan de fps fluctuaties als het ware dat het niet lekker liep)...

Schop eerst eens het geheugen terug naar stock, misschien maakt dat al het verschil. Zoek anders met meer beleid de grens van je core clock op, gooi niet meteen max spanning erop maar verhoog deze trapsgewijs als blijkt dat je met het stock voltage niet meer verder komt.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reactie's.Ik ga met alle reacties aan de gang en een update volgd!

Mvg ,

Daniel
Pagina: 1