Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Windows7] Activeren middels een upgrade vanuit Vista OEM

Pagina: 1
Acties:

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
hallo,

Ik wil mijn Windows7 versie legitiem maken en activeren.
Deze Windows 7 versie dacht ik legitiem te hebben omdat de verkoper ons vertelde dat dit een family pack was (die achteraf nog helemaal niet bleek te bestaan). Dus vandaar dat de product key niet werd geaccepteerd, omdat deze ook op mijn vader's PC staat.
Nu heb ik de microsoft website na zitten pluizen, maar kan niet met ze in contact komen omdat mijn Windows 7 versie waarvan ik nu werk niet legitiem is....
En dan mag je een kostenformulier invullen om eventueel 72 euro te betalen voor een antwoord op je vraag. Maar goed:

Installatiegeschiedenis:
Een Windows 7 Home Premium versie geinstalleerd als dualboot naast een Windows Vista OEM versie.
Deze Windows 7 is nu dus niet legitiem.

Vraag:
a. Als ik koop op microsoft.com:
Windows7 Home Premium Family Pack Upgrade, gaat dit werken op mijn huidige installatie als ik het product wil activeren? Of moet ik dan alles weer opnieuw installeren?
b. Werken daarna Windows Vista OEM en Windows 7 naast elkaar, of mag ik volgens de regels alleen 'echt' upgraden en mag de oude versie niet gebruikt worden?

Als iemand het antwoord weet, of me een telefoonnummer kan geven van Microsoft waar ik deze vraag kan stellen, dan ben ik die zeer erkentelijk. Bedankt!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

A: Een family pack bestaat wel, alleen worden er niet meer meer van gemaakt (Zie het nieuwsitem: nieuws: 'Microsoft stopt verkoop Windows 7 Family Pack eind dit jaar')
B: Normaliter upgrade je, en maak je geen dualboot.. dus ik denk dat hierdoor je Win7 zeikt dattie illegaal is.

Edit: Houd echter wel hier rekening mee:
http://windows.microsoft....indows-vista-to-windows-7 (Klik op Step-1 bovenaan de pagina)

Je kan niet zomaar vanaf elke Vista installatie naar Home Premium installeren. Houd ook rekening met het feit dat je niet van een x86-32 naar een x86-64 (of andersom) besturingsysteem kan gaan zonder schone installatie.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 18-04-2011 19:48 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Stpan
Dank voor je snelle reactie.

Over punt A: de upgrade versie is nog beschikbaar. Eigenlijk maakt het voor mijn vraag niet uit welke versie ik neem, kan ook zonder family pack zijn, want:

B. Mijn huidige versie is niet legitiem, omdat de productcode al gebruikt is op mijn vader's PC.
Niet een al te groot probleem, ik koop graag een nieuwe code dan, maar niet als ik straks met een upgrade zit die niet werkt vanwege het scenario dat jij nu schetst: ik geen dualboot kan maken nav een upgrade. Iemand hier ervaring mee?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Is het dan niet makkelijker om gewoon een losse Win7 installatie te kopen, en deze te installeren? Want upgraden vanaf een niet-legitiem OS is niet handig, gezien hij de serial uit de vorige overneemt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Stpan
Thanks,

Je bedoelt dat ik dan Windows7 volledig draai (na de upgrade) en Windows Vista dus deactiveer? Dus is wel een interessante optie eigenlijk.

De Windows Vista is namelijk een media-station. Films en uitzendinggemist kijken op een aparte boot.
Windows 7 is nu waar ik bijv. Office & iTunes heb draaien.
Pagina: 1