Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[G15 Logitech] Normale toetsen werken niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Na 10 seconden van mijn tomaten soep genoten te hebben, gooide ik mijn kom met soep over mijn G15 toetsenbord heen terwijl ik aan het gamen was.

Gelukkig gaat een G15 niet zo snel stuk, en kan hij tegen water ( ook soep dus >:) ).

Na hem weer schoon gemaakt te hebben ( ook mijn muren en bureau ), heb ik hem weer netjes in me pc gehangen.

Alles werkt in principe weer, dan heb ik het over de LCD scherm, G toetsen etc. etc.

Op de normale alfabetische toetsen incl. de numpad na, is dit enigzins op te lossen? Ik heb de software al geherinstalleerd ( ook de driver ).

Ik hoor het graag!

groetjes

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Soep is niet hetzelfde als water he! Iets met zout enzo ;) Hoe heb je hem schoongemaakt? Eerst goed laten drogen enzo?

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Rupie schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:02:
Soep is niet hetzelfde als water he! Iets met zout enzo ;) Hoe heb je hem schoongemaakt? Eerst goed laten drogen enzo?
Ja ik had hem gelijk onder de kraan gedaan, en daarna met een föhn laten drogen. En natuurlijk even in de zon gelegt, daarna netjes aangesloten en zag geen gekke flikkeringen of iets. De G-Toetsen werken wel normaal, op de normale toetsen na en het numpad.

Ik hoop dat iemand met één of andere toetsencombinatie komt, zodat het weer gaat werken. Want ik weet nog lang niet hoe dit toetsenbord werkt. ;(

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:27
Alt + shift verandert de taalinstelling op je toetsenbord, misschien dat dit iets helpt?

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:58
Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 18:05:
[...]

Ja ik had hem gelijk onder de kraan gedaan, en daarna met een föhn laten drogen. En natuurlijk even in de zon gelegt, daarna netjes aangesloten en zag geen gekke flikkeringen of iets. De G-Toetsen werken wel normaal, op de normale toetsen na en het numpad.

Ik hoop dat iemand met één of andere toetsencombinatie komt, zodat het weer gaat werken. Want ik weet nog lang niet hoe dit toetsenbord werkt. ;(
water en elektronica is sowiezo een no-go

de fohn heeft uiteindelijk je toetsenbord gesloopt, dat is namelijk warme lucht, die warme lucht wordt veroorzaakt door "lucht moleculen" die heel snel langs elkaar gaan. Dat geeft wrijving, wrijving geeft warmte, wrijving geeft ook elektrostatische lading. NOOIT, maar dan ook NOOIT elektronica droog proberen te maken met een fohn, dan is het direct einde oefening

Toetsenbord prullenbak in (garantie ga je toch niet krijgen) en een nieuwe kopen

Sinds wanneer kan een G15 tegen water trouwens? M'n G11 is vrijwel hetzelfde, mist een schermpje en wat knopjes, maar ik kan me niks herinneren over dat ie tegen water kan

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 20-04-2011 12:34 ]

Verwijderd

ik heb ook een g15 maar naar mijn weten is die echt niet waterbestend

• FastFred
Zijn ze ook niet voor bedoeld, staat ook nergens dat ze (spat) waterdicht zijn

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

aangezien je toch geen garantie hebt, en de kans vrij aanwezig is dat je je toetsenbord gesloopt hebt, is het misschien mogelijk 'm open te schroeven en de binnenkant eens te bekijken

Eventueel een defect exemplaar opkopen en beschadigde onderdelen vervangen.

-_-

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FastFred schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:30:
[...]

water en elektronica is sowiezo een no-go
Mwoeah, heb vaak zat toetsenborden onder de douche schoongemaakt, en ook een paar keer moederborden die ik op koninginnedag tussen de modder op het Goffertpark gevonden had :+

Gaat prima zolang je zorgt dat het echt helemaal droog is en niets geks doet in de tusentijd.
de fohn heeft uiteindelijk je toetsenbord gesloopt, dat is namelijk warme lucht, die warme lucht wordt veroorzaakt door "lucht moleculen" die heel snel langs elkaar gaan. Dat geeft wrijving, wrijving geeft warmte, wrijving geeft ook elektrostatische lading. NOOIT, maar dan ook NOOIT elektronica droog proberen te maken met een fohn, dan is het direct einde oefening
Niet helemaal eens met je natuurkundige uitleg, wel met je conclusie. Als het puur door de warmte kwam zou je hardware ook doodgaan van in de zon liggen of gewoon op een warme dag.

Het probleem is eerder dat een föhn die warme lucht opwekt door een electrisch draadje en vervolgens door een (veelal plastic) ventilator laat voortbewegen. Dat is waar je electrostatische meuk vandaan komt. Niet doen dus.

Dan nog, een toetsenbord is niet hetzelfde als een DRAM chip, het is lompe electronica en kan tegen een stootje, ook op electrostatisch vlak. Ik denk dat het veel simpler is: dat ding was gewoon nog niet geheel droog. En dan heb je kortsluiting, waar zelfs de simpelste electronica niet tegen kan :o
Toetsenbord prullenbak in (garantie ga je toch niet krijgen) en een nieuwe kopen
Yup.
Sinds wanneer kan een G15 tegen water trouwens? M'n G11 is vrijwel hetzelfde, mist een schermpje en wat knopjes, maar ik kan me niks herinneren over dat ie tegen water kan
Idd. Maar goed, water is niet geleidend, soep wel, dus al zou een G15 bestand zijn tegen (spat)water, dat zegt nog niets.

Oslik blyat! Oslik!

• FastFred
Ik ben niet zo goed in natuurkundige uitleg :+ Sinds wanneer kan water trouwens geen stroom meer geleiden? Of heb ik iets gemist?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

FastFred schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 18:18:
Ik ben niet zo goed in natuurkundige uitleg :+ Sinds wanneer kan water trouwens geen stroom meer geleiden? Of heb ik iets gemist?
Alles kan stroom geleiden. Als je er maar genoeg spanning over zet slaat het gewoon dwars door de beste isolator heen. Water is uit zichzelf niet zo'n beste geleider.
Water uit zichzelf is een dipool, maar heeft nauwelijks ladingscheiding. Het is echter wel een vloeistof en in combinatie met zouten wordt de vloeistof polair. (lees plusjes en minnetjes tussen het water). En zo neemt de weerstand van water dus af naar mate je er meer zout in knikkert.

Soep bevat vrij veel zout, die van de AH huismerk tenminste wel, wat dus ruim voldoende is om het kleine stukje contact tussen twee soldeerpuntjes te overbruggen, waarbij de weerstand over dat stukje laag genoeg is om een stroompje te laten lopen. En dat is funest voor de electronica.

-_-

Pagina: 1