Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109394

Topicstarter
Na mij suf te hebben gezocht (misschien heel slecht gezocht, dan mijn excuus) wilde ik het hier eens vragen.
Ik ben op zoek naar een Nederlandse versie van deviantART, om foto's en tekeningen te verkopen als posters, kaarten en t-shirts enzo. Het enige dat ik kan vinden zijn sites die alleen de rechten van je foto verkopen.

Dus, weet iemand een Nederlandse site waar je je eigen winkeltje met foto's en tekeningen kunt beginnen die mensen dan als (ansicht)kaart of poster kunnen bestellen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-05 14:48
Zover ik weet bestaat er geen nederlands alternatief, het is overigens niet zo moeilijk om zelf een webshop te starten met paketten als Joomla of zencart.

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flow
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 11:47
Het is dan alleen wel lastiger om gevonden te worden door potentiële klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 11:34
Bij mijnalbum.nl kan je wel als bezoeker een poster laten maken van de foto

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:56

D4NG3R

kiwi

:)

Kefding schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:55:
Bij mijnalbum.nl kan je wel als bezoeker een poster laten maken van de foto
Heb je überhaupt de TS wel gelezen?

Het is inderdaad vrij simpel om een webshop te starten, maar met de huidige marges, concurrentie en advertentiekosten is het erg lastig om als beginner in de markt te komen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik gebruik zelf OYPO voor het verkopen van foto's van galafotografie. Drukt af bij Profotonet, dus super kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Laatst online: 07-05 11:34
D4NG3R schreef op maandag 18 april 2011 @ 17:57:
[...]

Heb je überhaupt de TS wel gelezen?

Het is inderdaad vrij simpel om een webshop te starten, maar met de huidige marges, concurrentie en advertentiekosten is het erg lastig om als beginner in de markt te komen..
Tuurlijk heb ik de TS gelezen, maar hij vraagt om een manier zoals deviantART, daar heb je ook geen aparte winkel, alleen je eigen pagina. Als je bij mijnalbum.nl een album aanmaakt, en een adres koppelt, heb je eigenlijk hetzelfde als in deviantART. Klanten kunnen daar dan ook gewoon een poster kopen

edit: zie net dat bij mijnalbum.nl de winst gewoon naar mijnalbum.nl gaat, dit wist ik niet.. 8)7
dan weet ik voor de rest ook geen alternatief

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Een professionele service waar veel fotografen bij zitten is ook smugmug:

http://www.smugmug.com/

Kost je initieel wel wat duiten, dus je moet zeker weten dat je ook wat verkoopt wil je je geld niet kwijtraken :)
Voldoet niet volledig aan je vraag (is niet nederlands), maar voldoet voor de rest aan je eisen.

Heeft ook integratie met andere pakketten, zoals wordpress of joomla.

Verder zou je op dutchphotozone.com eens kunnen rondvragen. Daar zitten ook veel profs tussen die je er meer over kunnen vertellen.

Verder heb je nog een nederlandse versie met minder bekendheid:
http://www.sjootz.nl/
Geen ervaring mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Get!em op 18-04-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Deviant Art heeft een hele community er omheen zitten, iets waar je in principe geen Nederlandse variant van hebt.

Ik run zelf een website/platform voor het promoten van mensen werkzaam in de creatieve industrieën (voornamelijk fotografen en street artists) en merk dat de manier van zelfpromotie heel erg verschilt.

Ik denk dat je jezelf moet afvragen op wie je je richt en wat je er precies mee wilt. Wil je gewoon een makkelijke pagina zoals Deviant Art waarbij je hoopt dat er af en toe iemand op stuit en iets van je koopt, of wil jij jezelf actief promoten? Als het laatste het geval is kan je evt. een webpagina opzetten met je werk en een 'buy' button die bestaat uit een mailto:. Mocht dat goed lopen kan je altijd nog nadenken over een serieuze shop.

Zelf vind ik bigcartel wel fijn: http://bigcartel.com/. Met de gratis variant kan je 5 artikelen in je shop stoppen, mocht dat goed verdienen kan je een betaalde versie, of eveneens een echte webshop overwegen.

Overigens zie ik dat Etsy ook zwaar aan het uitbreiden is en binnenkort misschien ook wel een Nederlandse variant heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het voordeel van de shop van deviantART is dat je verder zelf niets hoeft te kunnen en te regelen. De winst zal daardoor wel wat lager zijn, maar zonder tijd om er veel mee te doen is het wel heel makkelijk.
Een eigen webshop maken en alles zelf afdrukken en regelen is op dit moment helaas teveel werk.

Sjootz lijkt in dat opzicht wel het meest op wat ik zoek. Suf alleen dat je daar geen kaarten van een foto kunt kopen.
Nog meer sites zoals Sjootz bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

En het bouwen van die site uitbesteden? Is dat iets wat te overwegen is? Kost je nu wel wat geld, maar als je verwacht dat het geld gaat opleveren, kun je er beter nu mee beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uitbesteden zou inderdaad ook kunnen, maar dan moet je nog steeds heel veel zelf regelen.
Bij deviantART hoef je allen maar een foto neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Cafepress is misschien een optie? kan op alles wat je in je OP hebt genoemd printen en verkopen.

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 109394 schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:56:
Uitbesteden zou inderdaad ook kunnen, maar dan moet je nog steeds heel veel zelf regelen.
Bij deviantART hoef je allen maar een foto neer te zetten.
En Flickr? Flickr werkt samen met Snapfish en zo kan je direct dingen laten printen, van canvas tot postkaartje. Het enige is wel weer dat je dit zelf moet regelen wil je er winst uitkrijgen (zelf de print aanvragen, zelf zorgen dat het bij 't juiste adres terecht komt en zelf factuur sturen).

Voor stadsfoto's heb je in Nederland wel hollandoncanvas.nl maar dit zijn uitsluitend stadsgezichten op canvas, en hun selectie.

Ik denk toch echt dat er geen Nederlandse variant is van Deviant Art. Misschien wel een gat in de markt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Beetje oud topic, maar voor de mensen die nog weer eens aan het zoeken zijn:

http://www.fotomoto.com/

Integreert met de meeste bekende website CMS. Wordpress, joomla, etc... helaas alleen Creditcard betalingen.

Integreert ook met Lightroom.

Kwam het tegen als startup van het jaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 15:37

Pat-Juh

Patrick

Red Bubble (CC en PayPal)
Qohz (CC, Paypal en ook iDeal)

Zijn er ook twee.. De tweede heeft alleen regulier printwerk in het assortiment, de eerste kan vrijwel alles als je het maar opgeeft :).

Je behoudt je rechten op de foto/werk en ze betalen je een gedeelte van de winst uit (20% ofzoiets minimaal...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Laatst online: 31-12-2024
Als ik dat zo lees biedt Oypo de meeste mogelijkheden. Je kunt zelf je prijzen bepalen (en daarmee je winst) en opgeven wat voor soort foto's / posters / canvas / hebbedingetjes je wilt verkopen. Volgens mij is er ook een Lightroom plugin, je behoudt zelf het recht op de foto's en te integreren met eigen websites.
Pagina: 1