Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Topicstarter
Welkom op het Nokia C7-00 topic

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EnXv7QQ1ZkvvN7tCUamg0uKr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U0MKHATIFZVqyMYbc6Ei0ChG/full.jpg

Kleuren in vooraanzicht:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F8BFC8YiwBQQYef8CqgSYX5C/full.jpg

Specificaties

General2G NetworkGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
 3G NetworkHSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100
 Announced2010, September
 StatusAvailable. Released 2010, October

SizeDimensions117.3 x 56.8 x 10.5 mm, 64 cc
 Weight130 g

DisplayTypeAMOLED capacitive touchscreen, 16M colors
 Size360 x 640 pixels, 3.5 inches
 Other features - Proximity sensor for auto turn-off
  - Multi-touch input method
  - Accelerometer sensor
  - UI auto-rotate
  - Scratch resistant Gorilla Glass® display

SoundAlert typesVibration; MP3, WAV ringtones
 LoudspeakerYes
 3.5mm jackYes

MemoryPhonebookPractically unlimited entries and fields, Photocall
 Call recordsDetailed, max 30 days
 Internal8 GB storage, 256 MB RAM, 1 GB ROM
 Card slotmicroSD, up to 32GB

DataGPRSClass 32
 EDGEClass 32
 3GHSDPA, 10.2 Mbps; HSUPA, 2 Mbps
 WLANWi-Fi 802.11 b/g/n
 BluetoothYes, v3.0 with A2DP
 Infrared portNo
 USBYes, microUSB v2.0, USB On-the-go support

CameraPrimary8 MP, 3264x2448 pixels, fixed focus (EDoF), dual-LED flash
 Focus40 cm to infinity
 FeaturesGeo-tagging, face detection
 VideoYes, 720p@25fps, video stabilization
 SecondaryYes, VGA

FeaturesOSSymbian^3 OS
 CPU680 MHz ARM 11 processor, Broadcom BCM2727 GPU
 MessagingSMS, MMS, Email, Push Email, IM
 BrowserWAP 2.0/xHTML, HTML, RSS feeds
 RadioStereo FM radio, FM transmitter
 GamesYes + downloadable
 ColorsCharcoal black, Frosty metal, Mahogany brown
 GPSYes, with A-GPS support; Ovi Maps 3.0
 JavaYes, MIDP 2.1
 Other features - Web TV
  - TV-out
  - Digital compass
  - Active noise cancellation with dedicated mic
  - MP3/WMA/WAV/eAAC+ player
  - DivX/XviD/MP4/H.264/H.263/WMV player
  - Quickoffice document viewer (Word, Excel, PowerPoint, PDF)
  - Adobe Reader
  - Flash Lite 4.0
  - Voice memo/dial/command
  - Predictive text input

BatteryTypeStandard battery, Li-Ion 1200 mAh (BL-5K)
 Stand-byUp to 552 h (2G) / Up to 648 h (3G)
 Talk timeUp to 9 h 30 min (2G) / Up to 5 h (3G)
 Music playUp to 54 h

MiscSAR US1.03 W/kg (head)     0.83 W/kg (body)    
 SAR EU0.73 W/kg (head)    

Tips, tweaks, problemen, oplossingen voor de C7-00: plaats ze maar hier, hebben we één thread voor dit toestel.

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
iemand al ervaringen met dit toestel?... ik overweeg dit toestel te nemen....
ik kies denk ik voor deze telefoon omdat ik een telefoon zoek die gewoon in een broekzak past. Ik denk dat dat bij dit model nog net kan, in tegenstelling tot de HTC's, iPhone's, Sony's.... verder heb ik navigatie nodig, en wil eenvoudig kunnen mailen met mijn phone... ik denk dat deze telefoon dat kan... maar ik hoor graag wat ervaringen van gebruikers...

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Topicstarter
Hi P.O.Box, ja ik heb ervaring met dit toestel.
Het is een beetje het 'kleinere, maar stijlvollere broertje' van de N8, alleen zit er een andere camera op, heeft hij een verwisselbare accu en minder ingebouwd massageheugen (8 GB versus 16 GB op de N8). Geheugen is uitbreidbaar met een micro-SD kaart. Zie de specs.

Wat de EDoF camera betreft, hier is een heel interessant artikel erover:
http://www.allaboutsymbia..._new_device_trio_and_.php
http://www.allaboutsymbia...us_Auto-focus_Underst.php

Navigatie werkt als een tierelier, en kaarten haal je met Wi-fi N heel snel binnen voor eventueel offline gebruik. Ovi Maps kan ook winkels, events, e.d. rond jouw positie aangeven.
Social networks en bijna alle maildiensten zijn standaard ingebouwd, alleen nog selecteren en inloggen dus.

Door de afrondingen glijdt hij prima in je broekzak. Hij is wel erg solide gebouwd (alu, dik kunststof en Gorilla Glass), maar het blijft wel eng om erop te gaan zitten.

Verwijderd

Heb net 2 weken dit toestel en had voorheen WindowsMobile op een Qtek9090 en HTC Cruise.
Moet VERSCHRIKKELIJK wennen aan het Symbian menu en bediening en heb al 1x terug zetten naar fabrieksinstel. moeten doen omdat de standaard browser een fout gaf, en das vervelend als je iedere x als je een link aanklikt hij dan daar perse naar toe wil, terwijl ik Opera er ook op had staan.
Moet zeggen voor een toestel met een matige cpu vergeleken met anderen (1 Ghz en/of dualcore's) dat hij toch aardig draait en langzamerhand weet ik steeds beter de omslachtige wegen te vinden op dit ding.
Paar rare dingen zijn me al opgevallen, als je het op "Battery besparing" hebt staan dan is 3G verbinding gelijk weg en is soms onduidelijk of je wel of niet wifi aan hebt staan.
Heb overigens als extra SPB menu erop gezet omdat ik dat ook m'n W.M toetsellen had staan en werkt echt super en er zitten xtra's bij in zoals een koppelin/ico waarmee je in 1x alle connecties beheert en daar dus ook snel wifi / B.Tooth e.d. aan of uit kunt zetten, verder is in SPB een veel beter contactpersonen menu aanwezig die je op verschillende manieren kunt bekijken, simpele lijst incl. foto of pagina vullend menu met plaatjes (aanklikbaar) of de carrousel.
Enige wat ik heel erg mis is een Wincommander versie voor Symbian en een foto browser die je gewoon zelf door de mappen laat bladeren en daar per map de foto's laat zien.
Ga binnenkort rommelen met een program. die het mogelijk maakt om 6 ipv 3 menu schermen te krijgen.
Maar eerst een paar programma's proberen (net gedownl.) die misschien werken als mijn oude foto browser.
Mits het irritante certificaat gedoe niet de zaak blokkeert, heb daar ook al iets van gezien die dat opheft en bij instellingen al aangegeven dat hij daar niet moeilijk over moet doen maar de hielp niets, 3/4 van het spul komt niet door de test met certificaten heen.
O ja en in reactie op bovenstaande schrijvers, navigatie werkt prima en mail adressen zijn makkelijk asl koppelingen op bureaublad te zetten en zo heb ik in 1 oogopslag al m'n 4 boxen gelijk met de laatst ontvangen mail zichtbaar en bij "profiel" ook even een ander mail geluid gepakt en hoor nu netjes als er iets is "youve got mail" of zoiets, je kunt ook nog instellen dacht hoe vaak hij kijken moet bij de mailbox accounts.
- - -edit- - - paar uur later na eten en koffie de 6 menu's truc toegepast en warempel het werkt, deed schijnbaar eerst iets verkeerd omdat ik de info niet goed had gelezen. De link waar deze info staat is ...
google even naar "how-to-install-6-home-screens-on-nokia" (ik weet niet of een link toegestaan is hier dus zo maar even). Op de site staat ook vermeld dat Nokia dit gedaan heeft 3 ipv 6 om de prestaties goed te houden dus moet dat eerst maar eens uitproberen, ga nu eerst verder met een goede foto viewer te vinden.
- - -edit- - - laatste x
Heb het toestel gelukkig weer terug kunnen zetten via herstel en snap nu waarom Nokia die 6 niet liet werken. Kan toeval zijn hier maar kon menu achtergrond niet meer wijzigen in ander plaatje vanwege "not enof memory error" of zoiets, liep ook voor geen meter meer en kan misschien gekomen zijn omdat ik ook mijn sd kaart wat opgeschoond had en alle fotos (datums) aangepast had ivm met viewer overzicht.
Al met al staat het kreng binnenkort op Marktplaats want ben hem spuugzat, kan er bijna niets op installeren vanwege certificaat fouten (ze zijn verlopen of ongeldig) en origineel spul van de Ovi-store word ik ook niet goed van vanwege doorklikschermpjes en zogenaamde berichten die je zou hebben.
Doe straks m'n sim weer in m'n oude HTC en koop tzt wel een ander toestel zonder die Nokia shit.
Een ieder die ook Nokia heeft succes ermee, maar mijn geduld na 2 weken zoeken en knoeien is op.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 23:35 ]

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Topicstarter
Mochten er tweakers zijn die de Nokia Oro (a.k.a. de Gouden C7) aan de tand kunnen voelen, dan horen we dat hier ook graag ;)
nieuws: Nokia kondigt Symbian-telefoon met 18-karaatsgoud aan
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1306331743.jpeg

[ Voor 11% gewijzigd door Fireshade op 26-05-2011 15:20 ]

• CNS
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 11:01

CNS

Ik heb dit toestel nu een paar weken en ben er zeer tevreden over. Eigenlijk is het een ietwat afgeslankte vorm van de N8. Mindere camera, geen hdmi poort en "maar" 8GB opslag ten opzichte van de N8. Hierdoor is de prijs ook minder dan de N8. Dat was de reden om voor de C7 te gaan.

Verwijderd

Ipv de N8 kun je net zogoed deze C7 nemen. Maar ipv de C7 kun je ook de C6-01 nemen.
Die laatste is alleen kleiner, en heeft minder geheugen dat is ook het geval met de N8<>C7

Vergelijking C6-01 / C7
YouTube: Dutch: Nokia C7-00 vs Nokia C6-01 - YouTube

Comparaison Nokia N8, C7, C6-01 et Super AMOLED sur le Galaxy S
YouTube: Comparaison Nokia N8, C7, C6-01 et Super AMOLED sur le Galaxy S - YouTube

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 17:20 ]

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
En van de E7 (belle duurde me te lang) over gewipt naar deze c7. OOk hier weer een mooi desing en prachtig beeldscherm. Werkt vrijwel hetzelfde als de e7 alleen het scherm is iets kleiner (3.7). Wellicht ga ik op deze belle nog te zien krijgen, maar als het té lang duurt..tja, dan wip ik weer over naar een andere mobiel :)

Ik geef deze nokia en 7+

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
En ook voor de e7 branded vodafone is belle beschikbaar. Op de E6 was het al nice, maar op de C& is die nog veul leuker!

• Fireshade
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

Topicstarter
Ook geupdate. Op zich erg weinig verschil in gebruik. De icoontjes hebben meer samenhang, en het interface is in het algemeen donkerder, wat de accuduur moet sparen (slim).

Wel iets raars dat optrad bij mij: de maildiensten van Hotmail en Yahoo deden het niet meer, de telefoon kon niet meer synchroniseren. Op internet rondgezocht, en gevonden dat je deze mailaccounts moest verwijderen op je telefoon en opnieuw installeren. Bij downloaden van de mail instellen dat alleen de headers gedownload moeten worden. Probleem opgelost, alles werkt weer naar behoren.

Dus voor diegenen die ook dit probleem ervaren, doe er je voordeel mee :)
Pagina: 1