TV en BR-speler met DLNA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Ik weet niet zeker of dit het juiste gedeelte is om hem in te posten. Een ander topic wat hier ook mee te maken had kwam ik ook in dit gedeelte tegen

Ik wil een Samsung LE46C650 kopen, en deze ondersteund DLNA. Ook wil ik voor de andere LCD-tv die geen DLNA ondersteund een BR-speler kopen die ook DLNA ondersteund (mits dit betaalbaar is). Ik heb hier echter wat vragen over waar ik niet echt een duidelijk antwoord op kon vinden via de search (wel een paar topics, maar die dateren uit 2009)

1. In de oudere topics lees ik dat video over DLNA vaak niet helemaal soepel verloopt, zeker niet wanneer het in een tv ingebouwd is. We zijn nu echter alweer 2 jaar verder dan die topics. Hoe staat het er nu voor? Ik wil graag 1080p kunnen kijken.

2. Ik wil graag een iets stand-alone hebben waar ik alle films, videos en foto's op plaats en deze via DLNA kan benaderen.
- Is een NAS dan de beste oplossing?
- Ik zit met een beperkt budget. Ik hoor ook wel eens dat mensen een laptop met kapot scherm kopen bijvoorbeeld en daar een zuinige "server" van maken. Is dat ook een goede optie? Wat voor eisen moet ik dan een beetje stellen aan de hardware?
- Kun je zo'n systeem ook van "buiten" benaderen via internet? Zoja, kun je deze dan ook fatsoenlijk beveiligen zodat niemand erop kan. Dan zou ik hem eventueel ook als backup van belangrijke data kunnen gebruiken. Of eventueel opdelen in 2 delen. Een die via internet benaderbaar is via een beveiligde omgeving en een deel die puur alleen via een lokaal netwerk te benaderen is.
- Kan ik verder zonder problemen ook tegelijk op de ene tv en op de andere tv verschillende films kijken die beide van het zelfde nas systeem afkomen?

3. Voordat ik het DLNA idee had wilde ik de LG BD550 kopen voor de oude lcd-tv zodat ik BR en mkv via ntfs schijven kan kijken. Alleen deze ondersteund als het goed is geen DLNA. Wat zijn dan de goedkoopste oplossingen voor BR-speler die mkv kunnen afspelen via DLNA en het liefst ook nog NTFS usb ondersteunen (ipv fat32). Ik had eerst een lijst gevonden waar dit in stond maar kan die niet meer vinden. En in de pricewatch zie ik ook geen DLNA optie in de search (wel mkv)

[3.a ik weet niet of dit nu wel of niet gevraagd mag worden hier, vandaar tussen haakjes 8)7 Ik weet ook niet in hoeverre hier een JB wel of niet voor nodig is. Zou ik ipv. een BR-speler ook een PS3 kunnen gebruiken om MKV via usb te kijken (kan dat ook via ntfs of alleen fat32?) en video's te streamen via DLNA, ook mkv]

4. / 5. / ?... Ik had eigenlijk nog een paar vragen meer, maar ik kan mijn blaadje met vragen zo snel niet vinden. Dus deze zal ik later toevoegen :)

(dit is eigenlijk het enige nuttige wat ik via de search vond: DLNA TV met NAS )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grass460
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-02 20:47

grass460

[DPC] Division_Brabant

ik zeg bekijk dit eens
http://www.ibood.com/nl/nl
een Dune hd max speler. Dit ding speelt bijna alles af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Topicstarter
Ik vind hem behoorlijk duur als je hem vergelijkt met de BD550 die 76 euro kost. Maar die ondersteund geen DLNA. De LG BD570 wel volgens de site en kost 122 euro alleen weet ik niet of die fat32 of ook ntfs via usb ondersteund.
Al krijgt van mij een goedkoper systeem de voorkeur ;) Het liefst had ik dat de BD550 ook dlna ondersteunde, vond dat wel een mooie prijs

edit: Ik heb trouwens mijn oog laten vallen op een Iomega ix2-200, zou dat een goede nas zijn voor video streaming? Hij ondersteund raid, dus wellicht sneller en daardoor beter geschikt om 2 films tegelijk te streamen?

[ Voor 23% gewijzigd door Markos op 18-04-2011 17:57 ]