MacBook Pro maakt geen verbinding met internet

Pagina: 1
Acties:

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Mijn vriendin heeft een week of 2 geleden haar MBP gekocht (van de 2011 reeks) maar ze raakt dus voor geen meter bij haar thuis op het internet. Op andere plaatsen zoals school & kot lukt dit wel. Zowel haar ISP als S&S hadden er geen idee van.

Haar ISP is Base (België).

Heeft iemand enig idee wat we zouden kunnen ondernemen om haar toch aangesloten te krijgen op het internet?

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Het zou handig zijn als er iets meer informatie te geven
zoals lukt het wel met een windows computer? lukt het bedraad wel, of juist draadloos wel?

• Simon Shipperd
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09-2025
Alle andere toestellen (windows) raken online, zowel draadloos als met kabel lukken niet.

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-01 07:45

Releases

Ja maar!

Reset je netwerk instellingen is in je netwerk configuratie op de Mac.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01:43

Nemean

3:16

Staan de instellingen binnen de router / modem, of welk netwerk apparaat je gebruikt. Denk hier bij aan een mac address filter? Of moet er geen lokaal IP address toe gewezen worden aan de Mac?

Zijn de eerste dingetjes die mij te binnen schieten. :)

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Bedraad zou gewoon moeten lukken. Draadloos heb ik wel wat issues gehad.. met mijn DrayTek 2800 kreeg ik hem gewoon echt niet aan de praat. Heb nu een Belkin staan en die werkt perfect.

Gebruikt de mbp de dhcp settings van de router netjes? (ip adres, gateway, dns)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Veranderd ook eens je wireless kanaal, dat kan ook wel eens helpen.

Andere dingen die geen kwaad kunnen: PRAM & SMC reset, al vermoed ik dat dit niet nodig is. Vertel aub ook wat meer over de router, instellingen etc, anders wordt het bijna onmogelijk om je goed te kunnen helpen.

Instagram / YouTube

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-01 17:04

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Mss een beetje standaard vraag maar heeft je MacBook dit ook op andere (draadloze) netwerken?
Pagina: 1