Toon posts:

Hoe aansluiten HDD+DVD+Cd-brander ?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als een gevolg van een kleine discussie met een lokale computerboer:

Hoe kun je de volgende hardware het beste aansluiten op een Asus P3B moederbord ?
- Harddisk UDMA66
- Pioneer DVD-speler (8x32) UDMA33
- Cd-brander (PIO-4)

Ik was van mening dat je de harddisk en de DVD-speler het beste op 1 kabel kon zetten, ipv. de (UDMA) DVD-speler en de (PIO-4) brander op 1 kabel.

Wat is volgens jullie het beste ?

Verwijderd

Tsja, als je de dvd naast de hdd zet krijg je de langzaamste dma, in dit geval 33 dus. Is die 66 nergens goed voor.

Aan de andere kant, als je de dvd en de brander op een kabel zet kun je problemen verwachten als je on the fly wilt branden.
Als je dat niet doet, kun je denk ik toch beter de hdd op een kabel doen en de brander met dvd op een kabel.

Verwijderd

Tsja, als je de dvd naast de hdd zet krijg je de langzaamste dma, in dit geval 33 dus. Is die 66 nergens goed voor.

Aan de andere kant, als je de dvd en de brander op een kabel zet kun je problemen verwachten als je on the fly wilt branden.
Als je dat niet doet, kun je denk ik toch beter de hdd op een kabel doen en de brander met dvd op een kabel.

Verwijderd

Verwijderd

Sorry mensen, maar het forum is echt brak. Aantal reacties staat ook nog op 0 :?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

de PC is voorzien van een Asus P3B(-F) moederbord, dit moederbord heeft een BX-chipset en ondersteund maximaal UDMA-33.
Dus ook al zit er een UDMA-66 schijf in, die zal ook slechts op UDMA-33 draaien. (net als de DVD-speler)

Verwijderd

Aha, dat verklaart een hoop.
Dan kun je de brander het beste op de secondary zetten, en de cd-rom met hdd op de primary.

• micmac
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Hdd primary master
dvd primary slave
brander secundary master
Later eventueel 2°hdd secundary slave

PIII933@1160-Kyro II 64Mb-256MB Sdram-op MSI 6309

Pagina: 1