Wat maakt abonnees minder interessant voor die informatie? Men wil gewoon weten hoe de tracker gebruikt wordt. Dat kan via het parsen van referers, of via een dergelijke manier.
Wat is de feitelijke klacht?
Wat is de feitelijke klacht?
Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
Hoe bedoel je 'zelfs'? Ik begrijp niet helemaal wat het abonnee-zijn met statistieken over gebruikers te maken heeft.Wiethoofd schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:51:
[...]
Ik kom wel gewoon netjes bij alles uit, maar moeten zelfs abonnees hier aan meedoen?
Als ik mij niet vergis is dit wel eens eerder zo geweest, maar werd het na verloop van tijd weer uitgeschakeld of zo
Bovenstaande natuurlijk op persoonlijke noot, ik ken verder geen details!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
opt-out is er hoor, je klikt immers zelf op het linkje, niemand houdt je tegen om zelf de linkjes over te typenWiethoofd schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:01:
De feitelijke klacht: er is geen opt-out voor het tracken van mijn clicks in de tracker.
Wat is het probleem? Het linkje komt uit waar je wilt wezen toch? Het enige wat er gebeurd is dat er geregisteerd wordt op welke manier je op een bepaalde pagina komt, iets wat ook al deels gelogt wordt door analytics en de apache logfiles.Wiethoofd schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:07:
Of via de h4 koppen naar de hoofdcategorie en dan verder klikken, maar dat is een omweg, geen opt-out.
Maar door nu ook de tracker specifiek te bekijken _waar_ er op de pagina geklikt is, kan daarmee tweakers verbeterd worden. Lijkt mij een win-win situatie.
Dus van alle manieren waarop je getrackt kan worden (en sterker nog: getrackt wordt) wil je per se van deze af alleen omdat je hem kan zien? T.net houdt ook per IP bij wat voor acties er vanaf dit IP worden uitgevoerd. Wil je daar ook een opt-out voor? En Tweakers houdt bij in welk forum of welke topics je gereageerd hebt, zodat je een post history hebt. Opt-out dan maar? Waarom is deze manier van tracking voor jou anders dan een andere manier van tracking? Alleen omdat je het kan zien?Wiethoofd schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:01:
De feitelijke klacht: er is geen opt-out voor het tracken van mijn clicks in de tracker.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
We tracken inderdaad een dagje de kliks vanuit de tracker. Deze data wordt geaggregeerd en gebruikt voor eigen doeleinden. Hier zit geen enkel commercieel doel achter; sterker nog: we gebruiken deze data puur om zaken te kunnen verbeteren. We doen het zelfs expres opzichtig; we hadden ook een onclick event ism een XHR request oid kunnen gebruiken (of zelfs kunnen loggen in Google Analytics).
Kortom: dit is geen bug en ik zie geen reden waarom we hier een opt-out voor zouden moeten aanbieden. Morgen rond deze tijd staat het weer uit.
case closed
Kortom: dit is geen bug en ik zie geen reden waarom we hier een opt-out voor zouden moeten aanbieden. Morgen rond deze tijd staat het weer uit.
case closed
Intentionally left blank
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()