Ik vroeg mij af of misschien hier iemand mij verder kan helpen...
Ik moet een python script schrijven dat de content van een nst0 tape uitleest, het resultaat hiervan moet weggeschreven worden naar een bestand.
Een klein beetje meer duiding:
Ik moet de de content van een tape kunnen uitlezen met een script geschreven in python.
Je kan de content van een tape makkelijk uitlezen met:
Maar het probleem is dat je dan alleen de files krijgt van track 1.
Als je dan het volgende uitvoert:
Dan kom je bij de volgende track uit en als je dan terug
Dus ik moet een script schrijven dat al de tracks overloopt en deze content dan naar een file schrijft.
Om te kijken of de tape op zen laatste track is gekomen, is het voldoende om de exit code te controleren. Als deze verschillend is van 0 moet het script stop gezet worden.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is en dat jullie mij verder kunnen helpen.
Ik moet een python script schrijven dat de content van een nst0 tape uitleest, het resultaat hiervan moet weggeschreven worden naar een bestand.
Een klein beetje meer duiding:
Ik moet de de content van een tape kunnen uitlezen met een script geschreven in python.
Je kan de content van een tape makkelijk uitlezen met:
code:
1
| tar tvf /dev/nst0 |
Maar het probleem is dat je dan alleen de files krijgt van track 1.
Als je dan het volgende uitvoert:
code:
1
| mt -f /dev/nst0 fsf 1 |
Dan kom je bij de volgende track uit en als je dan terug
code:
uitvoert krijg je iets anders te zien dan eerst.1
| tar tvf /dev/nst0 |
Dus ik moet een script schrijven dat al de tracks overloopt en deze content dan naar een file schrijft.
Om te kijken of de tape op zen laatste track is gekomen, is het voldoende om de exit code te controleren. Als deze verschillend is van 0 moet het script stop gezet worden.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is en dat jullie mij verder kunnen helpen.