windows crash bij opstarten na lan party

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-09 13:14

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Hallo, na een zeer geslaagd lanweekendje bij vrienden thuis heb ik opeens problemen om windows in te komen. Ik heb qua hardware niets veranderd:

i5 2500k
asus p8p67 evo
xfx 6850
8 gb mach extreme copper
vertex 2 ssd
1tb opslag hdd
windows 7 ultimate 64 bit.

Enige wat ik heb gedaan is een tweetal harde schijven aan mijn pc gehangen met data en die weer losgekoppeld, uiteraard wanneer de pc uit stond. voor de rest geen updates gedaan, alleen wat games geinstalleerd en hele weekend geen problemen gehad.
Ik kom thuis sluit de boel aan en elke opstart een bsod, systeem herstel werkt niet, windows vind geen probleem en geheugen check is ok.
Ik snap niet wat er nou verkeerd zou zijn gegaan...
Wat kan ik nog doen naast totale herinstallatie van windows? :'(
logischerwijze zit ik nu op een andere pc uiteraard.
pc is wel oced maar alles binnen de perken en normale temps ed. ook rustig gereden naar huis dus lijkt me ook onwaarschijnlijk dat iets daardoor kapot is.
Ik heb al systeem herstel gedaan naar een punt voor de lan maar dat hielp ook niets.
ik kan nog een minimale opstart doen zonder geluidskaart en videokaart enz.

[ Voor 21% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-04-2011 16:05 ]

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Welke BSOD krijg je? Als je dat weet kan je wellicht wat gerichter gaan zoeken.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
dat kan ik dus niet zien, hij flitst heel snel even als die kleuren van windows 7 bij elkaar komen en pauze helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 19:24
Druk op F8 voor het laden van windows, kies automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen

als goed is, herstart hij nu niet meer en zie je de BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
ok even zoeken maar ik heb die optie gevonden, de error is stop 0x0000007e. het meeste wat ik daar over lees is ram problemen maar veel andere problemen. Ook veel over driver problemen maar wat ik eventueel in het weekend heb geinstalleerd, en dat is eigenlijk niets op drivergebied, zou met de systeemherstel van voor het weekend moeten worden overruled... Helaas is dat dus niet het geval.

[ Voor 43% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-04-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je geheugen al eens getest met memtest dan? Deze BSOD zie je idd rgelmatig met brak mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb je voor de grap alels als eens goed aangedrukt weer? vaak als je dingen gaat transporteren, wil het eea nog wel eens iets te los gaan zitten ;)

Overigens, heb je ook gewoon je BIOS gereset naar standaard waarden ipv je OC ?

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:10

Pixeltje

Woo-woohoo!

'8 GB ram' is ook vrij algemeen, Om wat voor geheugen gaat het? Als het gaat om geheugen wat op een specifiek voltage, timings of snelheid moet lopen (volgens fabrikant)heb je dat ook zo ingesteld in je BIOS?

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
8gb in vorm van 2x4gb? misschien kan je even dan één reepje eruit halen en dan een paar uurtjes mee werken en dan andersom. Wellicht was je statisch geladen tijdens het assembleren.

ff cmos-clear doen zodat de instellingen weer normaal staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Wat ik denk:
Lan party, verbinding met alle anderen, iemand heeft virus, jij krijgt virus, gevolg Windows crasht.
Zo maar een idee :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 15:20
Ik zou in je bios de boot volgorde van je hdd's ff goedzetten. Er zijn een aantal moederborden die deze verzetten als je een keer boot met een externe disk eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
rdfeij schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:30:
Ik zou in je bios de boot volgorde van je hdd's ff goedzetten. Er zijn een aantal moederborden die deze verzetten als je een keer boot met een externe disk eraan.
Als je pc van de verkeerde hdd wil booten zal hij gewoon zeggen: no boot device found, een bsod zal hij nooit geven zonder een installatie van windows omdat een bsod typisch iets van windows is.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

skelleniels schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:36:
[...]

Als je pc van de verkeerde hdd wil booten zal hij gewoon zeggen: no boot device found, een bsod zal hij nooit geven zonder een installatie van windows omdat een bsod typisch iets van windows is.
Wat hij zegt ^^

Daarnaast geeft de TS aan dat het bsod opkomt vlak na de draaiende bolletjes van windows 7 in het bootscreen. Dat betekend dat MBR en eerste windows files dus gelocaliseerd zijn.

Ik hou het op de virus-suggestie van hierboven.

@TS: Zou je eventueel even kunnen controleren door een linux live-cdtje te bakken en die te draaien. Download een stresstest en kijk wat er gebeurd. Als je pc dat kan ligt het probleem dus niet bij je HW.

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 18-04-2011 15:38 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:24:
Heb je je geheugen al eens getest met memtest dan? Deze BSOD zie je idd rgelmatig met brak mem.
zal memtest eens draaien, mss vind die wel wat. ook met een reepje enz.
Bios zal ik op stock zetten maar lijkt me stug dat het daaraan ligt.
Pixeltje schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:26:
'8 GB ram' is ook vrij algemeen, Om wat voor geheugen gaat het? Als het gaat om geheugen wat op een specifiek voltage, timings of snelheid moet lopen (volgens fabrikant)heb je dat ook zo ingesteld in je BIOS?
Het gaat om 2x 4gb mach extreme copper die op 1333 stock draait, ook timings niet aangepast enz.
Ik heb alles op stock draaien qua geheugen, alleen cpu is/was oced.
Notna schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:25:
Heb je voor de grap alels als eens goed aangedrukt weer? vaak als je dingen gaat transporteren, wil het eea nog wel eens iets te los gaan zitten ;)

Overigens, heb je ook gewoon je BIOS gereset naar standaard waarden ipv je OC ?
alles al eruit gehaald om te zien of er wat mee was, goed zat enz. helaas niet het probleem.
Quad schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:30:
Wat ik denk:
Lan party, verbinding met alle anderen, iemand heeft virus, jij krijgt virus, gevolg Windows crasht.
Zo maar een idee :).
Zou in theorie ook kunnen maar niemand anders heeft problemen, eset stond gewoon aan, eigenlijk niets gedownload van internet of vage tjak geopend, alle games die we speelden zijn vanaf een dvd die gechecked is door de maker dus daar zit weinig kans in. Ook zou ik dan op de lan wel problemen moeten hebben gehad, maar dat is ook niet het geval.

[ Voor 28% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-04-2011 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

ik zeg dat er iets is met de instellingen van de bios.. want dit gebeurd namelijk ook als je ram snelheid te hoog staat of er staat te weinig volt op je cpu. kan vanalles zijn maar heeft te maken met het niet kunnen initialiseren van hardware als ik het zo lees.. dus even alles aandrukken kan bijvoorbeeld inderdaad helpen..en dan natuurlijk even je cmos batterijtje er uit en erin

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik hou het nog steeds op een virus..

Wat je kan doen:
PC booten met Hirens Boot CD.
Virus scan draaien.

HDD eruit halen, als extern aan jouw andere PC aansluiten, virus scan draaien met diverse programma's.

Heb je, tijdens de lan je PC al keer eerder opnieuw gestart?

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 18-04-2011 15:46 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucas1988
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-04 12:20
Als je het echt wilt uitsluiten moet je heel simpel je computer terug in de tijd zetten (systeemherstel) of herinstalleren. Kost wel veel tijd en moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
SupremeRick schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:44:
ik zeg dat er iets is met de instellingen van de bios.. want dit gebeurd namelijk ook als je ram snelheid te hoog staat of er staat te weinig volt op je cpu. kan vanalles zijn maar heeft te maken met het niet kunnen initialiseren van hardware als ik het zo lees.. dus even alles aandrukken kan bijvoorbeeld inderdaad helpen..en dan natuurlijk even je cmos batterijtje er uit en erin
bios reset gedaan, niets geholpen, ik zag echter wel dat mijn dvd brander geen stroomkabel meer had, die aangesloten, hielp (logischerwijze) ook niet. Virus lijkt me vooralsnog vrij onwaarschijnlijk.
Quad schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:46:
Ik hou het nog steeds op een virus..

Wat je kan doen:
PC booten met Hirens Boot CD.
Virus scan draaien.

HDD eruit halen, als extern aan jouw andere PC aansluiten, virus scan draaien met diverse programma's.

Heb je, tijdens de lan je PC al keer eerder opnieuw gestart?
Ik heb gelukkig hirens boot cd hier liggen, nu memtest draaien, nog geen fouten.
straks dan nog virus scan doen.
Ik heb de pc wel een keer of wat opnieuw geboot, elke dag wel een keer geloof ik.
Lucas1988 schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:54:
Als je het echt wilt uitsluiten moet je heel simpel je computer terug in de tijd zetten (systeemherstel) of herinstalleren. Kost wel veel tijd en moeite.
even hierboven lezen, ik heb al systeemherstel gedaan naar punt voor de lan, geen resultaat.

Memtest bied geen nieuwe info, geheugen werkt goed, virus scan van hirens boot cd (vreselijk outdated) geeft ook niets.
Het is toch wel heel frappant dat het gelijk na de lan opeens niet meer werkt. safe mode werkt trouwens ook niet :'(

[ Voor 18% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-04-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerharrie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-09 09:42
Als de geheugentestjes goed gaan zou ik toch Windows opnieuw installeren. Voor die tijd een kopie maken van de dingen van de C die je wilt bewaren natuurlijk maar dit lijkt me op dit moment voor de hand liggen. Je hebt vast een verkeerd of ontbrekend Windows bestand.
Oorzaak is misschien de lage spanning. Kleine lans zitten gewoon netstroom. Op dit soort lans heb je soms een te lage spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

En nog een tipje in HBCD; Draai ook even checkdisk.
Staat wel standaard scriptje op.

Anders met Win 7 CD even opstarten > Computer herstellen > geavanceerde herstel opties > command prompt.
Daar chkdsk C: /R invoeren en afwachten, kan zijn dat er problemen zijn met bestandssystemen of partitie tabel oid.

Dus wat je kunt doen in HBCD:
- Virus scan
- Checkdisk
- HDTune scan

Kan dus ook zijn dat er harde schijf sectoren beschadigd zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 18-04-2011 16:24 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

tweakerharrie schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:19:
Als de geheugentestjes goed gaan zou ik toch Windows opnieuw installeren. Voor die tijd een kopie maken van de dingen van de C die je wilt bewaren natuurlijk maar dit lijkt me op dit moment voor de hand liggen. Je hebt vast een verkeerd of ontbrekend Windows bestand.
Oorzaak is misschien de lage spanning. Kleine lans zitten gewoon netstroom. Op dit soort lans heb je soms een te lage spanning.
Klinkt me een beetje als hocus pocus in de oren: je voeding zet netstroom om in een bepaalde uitgangsspanning en stroom, het maakt die voeding niet zoveel uit of hij 230 of 210 volt binnen krijgt, daar zit een marge in. Zelfs 200V zou moeten kunnen. Als de spanning te laag is, gaat hij gewoon uit. Dat merk je vrij rap, want je scherm wordt zwart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 13:38

dimako_

Vogel

Ik had ook na een lanparty vergelijkbare problemen.
Van alles geprobeerd maar uit eindelijk bleek dat timings en voltage van geheugen goed moest instellen en probleem was verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
dimako_ schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:26:
Ik had ook na een lanparty vergelijkbare problemen.
Van alles geprobeerd maar uit eindelijk bleek dat timings en voltage van geheugen goed moest instellen en probleem was verholpen.
kan ik nog proberen.
tweakerharrie schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:19:
als stroom het probleem zou zijn dan zou het op de lan of hier geen verschil moeten geven lijkt me? allebei gewoon aan de wandcontactdoos gehangen en daar geen probleem, hier voorheen ook niet, nu opeens na de lan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 10:02

SupremeRick

Muse Fan

bij mij zijn er dus ook sectoren kapot gegaan een keer na een lanparty.. kweet niet waarom..

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

SouLLeSSportal schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:29:
[...]

kan ik nog proberen.

[...]

als stroom het probleem zou zijn dan zou het op de lan of hier geen verschil moeten geven lijkt me? allebei gewoon aan de wandcontactdoos gehangen en daar geen probleem, hier voorheen ook niet, nu opeens na de lan wel.
Ik zou beginnen met alle gegevens juist instellen in je bios. Als je geheugen een bepaald volate nodig heeft, dien je dat wel correct in te stellen (daar kunnen zeker die bsod's vandaan komen namelijk). Wellicht eerst even je BIOS naar default settings, dan zorgen dat je geheugen goed ingesteld staat (als dat nodig is). Daarna pas overwegen om windows te herinstalleren. Is zonde van je tijd en gegevens als het niet nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Topicstarter
ik heb de setttings op default geprobeerd, met de specs van geheugen vast gezet op wat zou moeten werken, wat efi bios ook aangaf al, maar allebei geen positief resultaat.
SupremeRick schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:32:
bij mij zijn er dus ook sectoren kapot gegaan een keer na een lanparty.. kweet niet waarom..
wat heb je gedaan om het op te lossen dan?

Edit: ik heb een boel tests gedraaid, nu kan ik opeens weer inloggen????? wtf zeg. Nou ja probleem lijkt hiermee opgelost te zijn... iig bedankt voor de input mensen! :)

[ Voor 58% gewijzigd door SouLLeSSportal op 18-04-2011 17:28 ]

Pagina: 1