[iPad] Gebruik in onderwijs

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:29
Hallo allemaal,

Ik ben student in het 3e jaar op de hogeschool (voortgezet onderwijs) KaHo Sint - Lieven in Sint-Niklaas België. Ik volg de richting lerarenopleiding en zit dus in mijn laatste jaar. Ik volg onder andere het vak informatica en we kregen een opdracht om een nieuwe technologie te bestuderen die we kunnen gebruiken in het onderwijs. Ik zelf heb altijd een probleem gehad met het aantal papier dat een cursus of handboek in beslag neemt en daarom ging op zoek naar een goed alternatief. De gewoonlijke eReaders zijn in mijn ogen niet veelzijdig genoeg om nog maar het proberen waard te zijn. De iPad is dat wel.

Om jullie even te waarschuwen ik heb nog nooit een product van Apple gebruikt en alles is dus volkomen nieuw. Waar ben ik nu naar opzoek?:

- Ik wil gebruik maken van digitale cursussen. Deze zou ik makkelijk willen overzetten van de computer naar de iPad, maar ik heb tot nu toe nog niet gevonden hoe dat te doen? Aangezien de iPad van het school is staan er reeds 2 applicaties op die iets zeggen over documenten. De eerste is iBooks en de tweede is Document Readers, kweet niet of ik daar iets mee kan?

- Kan ik ook zelf notities aanbrengen op deze cursussen en die daarna opslaan voor later misschien te printen? Als dit zou lukken dan denk ik al ver te komen.

- Zijn er nog andere handige applicaties die het leren kunnen bevorderen. Ik denk aan taal en rekenspelletjes, of interactieve applicaties voor techniek ofzo.

Alvast enorm bedankt de moeite te nemen voor dit te lezen en hopelijk kunnen jullie me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kunt pdf's lezen met "ibooks"...
persoonlijk heb ik FBReader aangeschaft;
hiermee kun je pdf's van een ftp/sftp/dropbox/etc halen
en je kunt zaken in je cursus "annoteren" (cirkels trekken enzo) ... net zoals velen met potlood of fluostift aantekeningen nemen tijdens de les

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Hey,

Alvast bedankt voor de hulp. Hoe kan je dat omzetten van PC naar iPad dan best aanpakken voor documenten? Met best bedoel ik makkelijkst en snel aangezien je cursussen vaak moet kopiëren of afhalen.

Kan je annoteren ook met iBooks of alleen met FBReader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloos2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-04 19:33
Weet niet of je de volgende pagina al gevonden had? http://www.apple.com/nl/education/ipad/

Staat ook wel wat informatie op mbt onderwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Had je überhaupt zelf al even gezocht? Google anders even op iPads en onderwijs.
De afgelopen jaren zijn er ontzettend veel experimenten geweest met gadgets in onderwijs. Kijk ook zeker even naar het fenomeen 'Edubloggers' en er gaat ws. een wereld voor je open!

Heel concreet, hier een presentatie over lijstje van iPad apps in onderwijs: http://www.scribd.com/doc/38908250/iPadlijst-voor-onderwijs. Hier http://www.onderwijsdevices.nl/ zie je de resultaten van een landelijk experiment in NL met 'devices' in het onderwijs, waaronder een iPad.

Kort en goed: er is veel mogelijk, laat je absoluut niet beperken door te denken dat je iPads alleen kunt inzetten als veredelde e-reader!

edit: ook in de Vives hebben de afgelopen edities veel artikelen gestaan over iPads in onderwijs, kijk op http://www.vives.nl/search/node/ipad

[ Voor 10% gewijzigd door pkopf op 19-04-2011 11:01 ]

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:50
Ik weet toevallig dat mijn oude middelbare school (Hondsrug College in Emmen, NL) een proef gaat doen met een aantal klassen volgend jaar.

Misschien zou je eens contact op kunnen nemen met hun ict-beheer/iPad-Projectmanager om 'ideeen' op te doen n.a.v. hun implementatie.

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 19-04-2011 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterpor
Enorm bedankt al iedereen. Ik had best zelf al wat gezocht maar zulke bruikbare dingen heb ik niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Graag gedaan, soms helpt het inderdaad als je weet waar je moet zoeken.

Veel succes en laat vooral even weten wat je gaat toepassen en hoe!

wild mutant space hamsters

Pagina: 1