Ik ben voor mijn werk bezig met een beheer programma (dit programma is voor mij meer een probeersel om rustig bekend te geraken met C# en visual studio.)
Dit beheer programma maakt gebruik van een server based database die ik heb aangemaakt via visual studio.
De database is geconnect met een bindingsource binnen visual studio.
Mijn probleem waar ik echt niet uit kom is het volgende:
Ik heb een form waarin gebruikers, nieuwe apparaten kunnen toevoegen of 'oude' kunnen bewerken.
Het probleem:
Zodra ik bijvoorbeeld de naam van het apparaat verander (ik heb een typfout gemaakt en perongelijk al opgeslagen) dan pas ik dit aan, slaat hij op en geeft geen errors.
Dan sluit ik de form en druk ik op update in een gridview. Echter blijft de naam onveranderd.
Ik kijk of dat bij alle vlakken is, maar nee dat is niet zo als ik bijvoorbeeld in het aantekeningen tekstvak iets verander of toevoeg, dan veranderd hij die wel mee.
Mijn query naar de database:
Mijn vraag is, zijn jullie bekend met dit probleem en hoe kan ik het oplossen?
Overige informatie:
Ik gebruik visual studio 2010 ultimate
Ik gebruik een SQL database.
.NET 4.0
De database kan 3 keer voor 1 bepaald apparaat worden aangeroepen:
1 keer in een gridview bij het begin form
1 keer in een Uitgebreide informatie venster waarin mensen maar een aantal zaken kunnen aanpassen.
1 keer in een form waarin alles kan worden veranderd behalve de DatabaseID.
Dit beheer programma maakt gebruik van een server based database die ik heb aangemaakt via visual studio.
De database is geconnect met een bindingsource binnen visual studio.
Mijn probleem waar ik echt niet uit kom is het volgende:
Ik heb een form waarin gebruikers, nieuwe apparaten kunnen toevoegen of 'oude' kunnen bewerken.
Het probleem:
Zodra ik bijvoorbeeld de naam van het apparaat verander (ik heb een typfout gemaakt en perongelijk al opgeslagen) dan pas ik dit aan, slaat hij op en geeft geen errors.
Dan sluit ik de form en druk ik op update in een gridview. Echter blijft de naam onveranderd.
Ik kijk of dat bij alle vlakken is, maar nee dat is niet zo als ik bijvoorbeeld in het aantekeningen tekstvak iets verander of toevoeg, dan veranderd hij die wel mee.
Mijn query naar de database:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
| sqlCon.Open(); SqlCommand update = new SqlCommand("UPDATE devicetable SET QisID ='" + qisIDTextBox.Text + "' , Devicename = '" + devicenameTextBox.Text + "' , Manufacturer = '" + manufacturerTextBox.Text + "' WHERE QisID = '" + qisIDTextBox.Text + "'", sqlCon); update.ExecuteNonQuery(); MessageBox.Show("De bewerking is succesvol opgeslagen!", "Saved.", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Warning); sqlCon.Close(); |
Mijn vraag is, zijn jullie bekend met dit probleem en hoe kan ik het oplossen?
Overige informatie:
Ik gebruik visual studio 2010 ultimate
Ik gebruik een SQL database.
.NET 4.0
De database kan 3 keer voor 1 bepaald apparaat worden aangeroepen:
1 keer in een gridview bij het begin form
1 keer in een Uitgebreide informatie venster waarin mensen maar een aantal zaken kunnen aanpassen.
1 keer in een form waarin alles kan worden veranderd behalve de DatabaseID.