Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Soundblaster X-Fi Xtreme 'spettert'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dell XPS 8300 met Soundblaster X-Fi Xtreme geluidskaart. Windows 7 x64. Als ik met Verkenner door mappen blader, dan geeft de geluidskaart af en toe een 'spetter' of 'tik'. Net als wanneer ergens een zwaar apparaat wordt aangezet. Tamelijk hinderlijk. Gezocht in de KB van Creative en daarin staat een artikel over 'crackling sounds' met de suggestie om de nieuwste driver te installeren. Die heb ik al geïnstalleerd, maar helpt helaas niet? Is hier wat aan te doen, behoudens een andere geluidskaart?

Verwijderd

Heeft u al contact opgenomen met Creative.
ik neem aan dat het een wel vaker voorkomend probleem is(als ze een topic er voor hebben geopend)
het kan ook een condensator op de kaart zelf zijn die lekt of defect is en daar door de Piek spanningen van de PCI lane niet meer weg kan filteren(opnemen) en het dus door geeft aan de speakers of versterker die u er misschien achter heeft hangen.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:30

TommieW

Numa numa.

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 12:12:[...] Als ik met Verkenner door mappen blader, dan geeft de geluidskaart af en toe een 'spetter' of 'tik' [...]
Klinkt een beetje als zo'n standaard Windows geluidje. Kijk eens bij Configuratiescherm > Hardware en geluiden > Geluid > geluiden. Zet het Kijk dan ergens onderaan bij Navigeren beginnen. En zet dat op "(geen)".

Ik weet niet of het werkt, maar het is het proberen waard!

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro