Toon posts:

[Win7] PerfectView wil niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een heel oude versie van PerfectView - 7.1. Doet alles wat ik nodig heb, dus wat dat betreft geen reden om te upgraden. Deed het prima onder Windows XP, maar doet het niet met Windows 7 x64. Logisch - is 16-bit programma. In de veronderstelling dat het onder XP-mode wel zou draaien, de XP-mode software gedownload en geinstalleerd. Maar helaas, het hoofdprogramma (pvwin.exe) werkt ook niet onder XP-mode? Wel alle overige programma's die bij PerfectView horen. Geen foutmeldingen, geen meldingen in de eventlog.
Is hier nog een mouw aan te passen, of kan ik beter proberen het programma in zoiets als VirtualBox te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 09:10
16-bit op een x64 OS lijkt me niet optimaal.
Ik zou inderdaad uitwijken naar VirtualBox en\of VM Player.

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-10 19:20
Ik lees op internet nog dat Perfectview 7.1 in DOSBox gewoon zonder problemen wil draaien. Er zijn op de DOSBox site ook genoeg tutorials hoe je DOSBox moet/kan gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Starke op 18-04-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog eens onderzocht. Het blijkt dat PVWin prima draait onder XP Home, maar niet onder XP Pro (wat door Virtual XP Mode wordt gebruikt). Ik heb met Process Monitor gekeken wat er gebeurt als ik het programma op XP Pro start, maar alle acties die het programma onderneemt hebben de aantekening 'Success'. Toch start het niet? Vraag: waarom werkt het wel met Home en niet met Pro??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PerfectView 7.1d Draait gewoon op windows 7 ultimate met XP Mode.
Nu heb ik een Laptop met Windows 8.1 en wil het ook daarop gedraaid hebben. Heeft iemand een idee of tip hoe ik dit kan bewerkstellingen?
Alvast dank. Gitaro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje; Kunnen wij PerfectView 7 gebruikers elkaar helpen om het ook nu draaiend te krijgen, vooral onder Windows 8.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:21
Ik heb er geen verstand van, maar zoals eerder genoemd:
Virtualbox met Win XP Home
of DOSBox?

Beide werken onder elk soort OS versie.
Pagina: 1